امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۴۰:۳۳  آخرین بروزرسانی : بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ | کد خبر : 14854
    ارسال خبر چاپ خبر
  • کنفرانس جهانی “زن و ورزش” این بار به میزبانی امریکا در فروردین ماه سال ۹۱ برگزار می شود که قرار است رباب شهریان نماینده کشورمان در این رویداد جهانی باشد تا از حقوق زنان مسلمان ایران دفاع کند. ژوئیه ۱۹۹۶ بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک با طرح پیشنهادی مشارکت زنان در ساختارهای مدیریتی…

    کنفرانس جهانی “زن و ورزش” این بار به میزبانی امریکا در فروردین ماه سال ۹۱ برگزار می شود که قرار است رباب شهریان نماینده کشورمان در این رویداد جهانی باشد تا از حقوق زنان مسلمان ایران دفاع کند.
    ژوئیه ۱۹۹۶ بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک با طرح پیشنهادی مشارکت زنان در ساختارهای مدیریتی جنبش المپیک موافقت کرد. در این طرح پیشنهادی کمیته ملی المپیک پذیرفت که حداقل ۱۰ درصد از تمامی کارکنان شان در ساختارهای تصمیم گیری به ویژه در تشکیلات قانون گذاری و اجرایی، زن باشند و این درصدها در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۳ به ۲۰ درصد افزایش یابد که تا سال ۲۰۰۰ حداقل ۱۰ درصد تمامی سمت ها در ساختار کمیته المپیک به زنان محول شد. این درصدها در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۵ به ۲۰ درصد افزایش یافت و در دسامبر ۱۹۹۵ کارگروه کاری زن و ورزش که یک هیئت مشورتی متشکل از نمایندگان سه بخش کمیته بین المللی، فدراسیون های بین المللی، کمیته ملی و نمایندگانی از ورزشکاران و اعضای مستقل شکل گرفته بود، تشکیل شد.

     

    کمیته ملی المپیک در مراحل بعدی نیز متعهد شد منشور اصلاح شود و حفظ برابری مرد و زن را در منشور المپیک بگنجاند. با این شرایط در سپتامبر سال ۱۹۹۷ برای اولین بار در جنبش المپیک یک زن به نام آنیتا دفرانتز به عنوان معاون کمیته بین المللی برگزیده شد.
    نخستین کنفرانس زن و ورزش ۱۴ تا ۱۶ اکتبر ۱۹۹۶ در لوزان سوئیس برگزار شد.

     

    در حالی که کمیته بین المللی المپیک هر ۴ سال یک بار کنفرانس جهانی “زن و ورزش” را برگزار می کند، در فروردین ماه سال آینده قرار است این رویداد جهانی به میزبانی امریکا برگزار شود. براین اساس در این دوره از این کنفرانس جهانی رباب شهریان، رئیس فدراسیون ایروبیک و آمادگی جسمانی نماینده کشورمان در این کنفرانس جهانی است تا از حقوق زنان مسلمان ایران دفاع کند.

     

    در این کنفرانس ارزیابی و پیشرفت های انجام شده در جهان ورزش، تبادل تجربه ها، دفاع بهتر از درگیر شدن زنان در ورزش و طرح ریزی اقدامات اولیه در افزایش مشارکت آنان در جنبش المپیک مورد بررسی قرار می گیرد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "پیگیری حقوق زنان در کنفرانس زن و ورزش"
    تازه ترین اخبار