امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰:۳۴  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1549
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پرچمداران المپیک آتلانتا، پکن و ونکوور در المپیک زمستانی ونکوور پرچم تیم چهارنفره اعزامی از ایران در مراسم افتتاحیه به مرجان کلهر سپرده شد. در المپیک تابستانی پکن هم هما حسینی از رشته قایقرانی پرچمدار کاروان ۱۷۰ نفره بود و قبل از این دو نیز لیدا فریمان از رشته تیراندازی در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا پرچمدار…

    پرچمداران المپیک آتلانتا، پکن و ونکوور
    در المپیک زمستانی ونکوور پرچم تیم چهارنفره اعزامی از ایران در مراسم افتتاحیه به مرجان کلهر سپرده شد. در المپیک تابستانی پکن هم هما حسینی از رشته قایقرانی پرچمدار کاروان ۱۷۰ نفره بود و قبل از این دو نیز لیدا فریمان از رشته تیراندازی در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا پرچمدار کاروان ایران بود.
    پرچمدار المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا
    وقتی لیدا فریمان در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا پیشاپیش کاروان ایران رژه رفت بلافاصله رسانه های دولتی به انتشار اخباری مبنی بر “حیرت و تحسین جهانیان” از بانوی محجبه ایرانی پرداختند. به اعتقاد بسیاری از رسانه ها پرچمدار بودن لیدا فریمان نشان داد که محدودیت زنان در جمهوری اسلامی ایران فقط دسیسه رسانه های مسموم غربی است. لیدا فریمان تنها زن ورزشکار اعزامی بود. ۳۵۰۰ زن دیگر از سراسر جهان به آتلانتا آمده بودند امّا از منظر رسانه های دولتی ایران با همین یک گل بهار شده بود و غربی ها در المپیک آتلانتا با “تصویر واقعی زن در نظام اسلامی” روبرو شدند.
    اولین بانوی روئینک کار ایران پرچمدار المپیک پکن
    هما حسینی مؤفق شد به رغم تمام محدودیت ها، سهمیه المپیک را کسب کند.برای افتتاحیه المپیک پکن پرچم را از چهار سال قبل برای حسین رضازاده کنار گذاشته بودند امّا وقتی او به دلیل افت شدید جسمانی از همراهی کاروان باز ماند ناگهان به یاد مسئولان افتاد که مجدداً “نگاه غلط جهانیان” نسبت به وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کنند به این ترتیب پرچم را بانوی قایقران اعزامی سپردند. هما حسینی دختری ۱۹ ساله که جوانترین قایقران بازیهای المپیک پکن به حساب می آمد مؤفق شد به رغم تمام محدودیت ها سزاوارانه سهمیه المپیک را کسب کند.
    بانوی اسکی باز پرچمدار المپیک زمستانی ونکوور
    مرجان کلهر، سومین زنی است که در المپیک ها پیشاپیش بقیه کاروان ایرانی رژه رفت؛ مرجان کلهر اسکی باز توانای ایرانی سهمیه المپیک را گرفت و راهی المپیک شد. در جمع چهار ورزشکار اعزامی، پرچم جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه به او سپرده شد تا سومین زنی باشد که در المپیک ها پیشاپیش بقیه رژه می رود این بار هم خبرگزاری های دولتی از “توجه رسانه های غربی” نوشته اند
     
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "ورزش بانوان در گذر زمان(قسمت چهارم)"
    تازه ترین اخبار