امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۴:۱۹  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1601
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مدیریت ورزش کشور نیز مانند بسیاری از بخش های مدیریتی با چالش های بسیاری در آینده رو در رو است و برای طی کردن مسیر توسعه بدون واقع گرایی و نقد خود و بررسی نقاط ضعف و تقویت آن نمی تواند به اهداف قابل قبول دست یابد. مدیریت باشگاهی و فدراسیون های ورزشی شاید به…

    مدیریت ورزش کشور نیز مانند بسیاری از بخش های مدیریتی با چالش های بسیاری در آینده رو در رو است و برای طی کردن مسیر توسعه بدون واقع گرایی و نقد خود و بررسی نقاط ضعف و تقویت آن نمی تواند به اهداف قابل قبول دست یابد.
    مدیریت باشگاهی و فدراسیون های ورزشی
    شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهمترین جنبه های اصلی و با اهمیت در مدیریت باشگاه ها و فدراسیون ورزشی مدیریت ورزش قهرمانی است.
    هرچند مهندس علی آبادی یکی از شاخص های مهم برنامه توسعه فدراسیون های ورزشی را همگانی کردن رشته های مختلف ورزش نیز عنوان کرده و برای آن تسهیلات خوبی را هم تعریف کرده است.
    دکتر محمد خیبری عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این خصوص می گوید: آشنایی کافی از فرآیندهای زیربنایی و اصلی در اداره ورزش قهرمانی که جزء اصلی فعالیت های روسای باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی است، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
    امروزه فعالیت های ورزش قهرمانی در سطح جهان، منطقه و کشور درحال پیشرفت است و متولیان اصلی مدیریت و راهبردی ورزش قهرمانی در داخل کشور، باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی هستند که بسیاری از آنها سوابق طولانی دارند. چنانچه مدیریت و رهبری این باشگاه ها و فدراسیون ها براساس اصول رایج در سطح کشورهای پیشرفته قرار داشته باشد، رسیدن به اهداف کلی، کیفی و کمی نظام ورزش کشور دور از دسترس نیست و امکان توسعه و پیشرفت در امر ورزش قهرمانی فراهم خواهد شد.
    فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی هریک دارای برنامه های خاص خود هستند و این برنامه ها باید روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به ترتیب به اجرا درآید. یکی از جنبه های بسیار مهم و اصلی در اجرای موثر و کارآمد برنامه های باشگاهی و فدراسیون های مختلف ورزشی مساله اعتبارات و مدیریت مالی است.
    وی می گوید: اعتبارات دولتی بخش اعظم منابع مالی فدراسیون ها و باشگاه های ورزش را تشکیل می دهد و منابع مالی غیردولتی برای باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی بخش کوچک و بسیار محدودتری از اعتبارات را به خود اختصاص می دهد.
    همچنین آنچه که اهمیت آن از میزان تخصیص اعتبارات برای فدراسیون ها و باشگاه های ورزش کمتر نیست موضوع نحوه درآمدزایی و مدیریت امور مالی است که خود می تواند اعتبارات تخصیص داده شده از طرف دولت و بخش خصوصی را در راه صحیح و به شکل موثر مصرف کند. وی می گوید: شاید پاسخگویی به این پرسش های اساسی در مبحث مدیریت فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی بتواند زمینه ساز رفع بسیاری از معضلات و مشکلات باشد.
    اول اینکه: میزان منابع و هزینه های مالی این فدراسیون ها و باشگاه های ورزش چقدر است؟
    دوم اینکه: منابع و هزینه های مالی فدراسیون های ورزشی ازکجا تامین و در کجا خرج می شود؟
    و سوم اینکه: فدراسیون های ورزشی چگونه اداره می شوند؟
    مدیریت تفکر در ورزش
    تربیت بدنی و ورزش به دلیل ماهیت چندوجهی و ویژگی چندرشته ای خود از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است که جز با برخورداری از یک تفکر جامع و نظام مند و استراتژیک نمی توان ابعاد و جوانب آن را آن گونه که بایسته و شایسته است دریافت و توسعه داد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مدیریت زمان وتفکر در ورزش کشور(قسمت دوم)"
    تازه ترین اخبار