امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۳:۰۰  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1604
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دکتر مجتبی امیری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران درمورد این نوع تفکر در ورزش می گوید: بدون تفکر جامع و نظام مند در عرصه ورزش کشور، نمی توان راهگشا حرکت کرد. وی می گوید: رفتار انسان همواره مبسوق به الگوهای ذهنی و تئوری هایی است که از پیش در ذهن تصور کرده است….

    دکتر مجتبی امیری عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران درمورد این نوع تفکر در ورزش می گوید: بدون تفکر جامع و نظام مند در عرصه ورزش کشور، نمی توان راهگشا حرکت کرد.
    وی می گوید: رفتار انسان همواره مبسوق به الگوهای ذهنی و تئوری هایی است که از پیش در ذهن تصور کرده است. خواه این تئوری ها ضمنی باشد یا صریح.
    به هرحال به کارگیری تئوری ها و مدل های متقارن با هر نوع تفکر مستلزم برخورداری از یک تفکر جامع و نظام مند است.
    تفکری که بتواند گذشته، حال و آینده را با نگاه جامع و باتوجه به توانمندی ها و امکانات و ظرفیت های درونی و بیرونی پیوند زده و متناسب با این وضعیت، اقدامات را جهت دهی کند.
    وی می افزاید: شاید فراز و نشیب هایی را که ورزش کشور ما در رشته های مختلف تاکنون داشته است باید در عدم به کارگیری این نوع تفکر جامع و نظام مند در عرصه ورزش جست وجو کرد.
    صاحب نظران و مدیرانی که هریک از «منظر خاص خود» به آن نگریسته اند و یا چاره جویی کرده اند!
    فناوری اطلاعات در مدیریت ورزش
    دنیای امروز با سرعت عجیبی درحال تغییر و تکامل است.
    پدیده جهانی شدن و سرعت روزافزون فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی، بسیاری از سازمان های بزرگ دنیا را با فراز و نشیب های زیاد رو در رو ساخته است.
    مدیران موفق سازمان ها در بسیاری از مواقع از این پدیده ارتباطات جهانی بهره گرفته اند و تشکیلات خود را از عرصه محدود تفکرات فردی خارج کرده و فرصت های بسیاری را از این طریق صید کرده اند.
    به طور حتم این نگاه نوین مدیریتی در حوزه تربیت بدنی و ورزش نیز دور نمانده است است و با ورود گسترده ابزارها و رایانه های ارتباطی عرصه اعمال مدیریت مدیران را دستخوش تغییرات زیادی کرده و خواهد کرد.
    یک کارشناس ارتباطات در این باره می گوید: تنوع و پیچیدگی فعالیت های تربیت بدنی و ورزش از جنبه های مختلف آموزشی، علمی، قهرمانی، همگانی، اقتصادی، تجاری و… و نیز گستردگی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در حوزه ورزش موجب شده است که مدیران بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره گیری از پدیده های تکنولوژی گردند.
    درحقیقت با بهره گیری از فناوری ارتباطی و اطلاعاتی، تشکیلات تحت مدیریت، آن قدر کوچک و قابل دسترس می شود که به سادگی مدیران ارشد می توانند همه جوانب کار و برنامه های درون سازمانی و یا برون سازمانی خود را مدام جست وجو و روش های مناسب را به روز اتخاذ کنند.
    اما یک کارشناس ورزشی در این خصوص نظر دیگری دارد و می گوید: قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران به ویژه در حوزه ورزش و رای توجه به تکنولوژی روز، از معادلات دیگری هم پیروی می کند که شاید بتوان گفت ناگزیر از آن است.
    وی می گوید: یک مدیر ورزش به دلیل ماهیت ورزش و رشته های ورزشی، ناچار در حوزه وسیعی از نگاه های نقادانه در طیف بزرگی به اندازه جامعه قرار دارد.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مدیریت زمان وتفکر در ورزش کشور(قسمت سوم)"
    تازه ترین اخبار