امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۵:۴۱  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۵ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ | کد خبر : 1607
    ارسال خبر چاپ خبر
  • شاید بتوان گفت که سنت ها و عرف ها در این رابطه نقش پررنگی را هنوز بازی می کند و مدیر یک فدراسیون یا یک سازمان ورزش ناگزیر باید به آنها توجه کند. بخش دیگر این عوامل نیز وجود سلسله مراتب و روابطی است که تشکیلات ورزش سال های بسیاری است که با آن درگیر…

    شاید بتوان گفت که سنت ها و عرف ها در این رابطه نقش پررنگی را هنوز بازی می کند و مدیر یک فدراسیون یا یک سازمان ورزش ناگزیر باید به آنها توجه کند. بخش دیگر این عوامل نیز وجود سلسله مراتب و روابطی است که تشکیلات ورزش سال های بسیاری است که با آن درگیر است. درحقیقت بدنه ورزش در تشکیلات ورزش سهم خود را می خواهد. این موضوع شاید یکی از دغدغه های مدیریتی حوزه ورزش کشور باشد.
    تشکیلات ورزش کشور باوجود این نوع مسایل، بسیار کندتر از سایر نقاط دنیا قادر است خود را حرکت دهد و یا از قهرمانی و یا همگانی دنیا عقب نماند!
    امروزه تعریف قهرمانی و جایگاه قهرمانی و عوامل قهرمانی روز به روز درحال رشد و توسعه است و عدم توجه به این داده ها دیر یا زود گریبان ورزش کشور را خواهد گرفت.
    یک مدیر فدراسیون چه آن کس که از بدنه ورزش بالا آمده و یا آن کس که از خارج وارد شده است باید فراتر از مرزهای تنگ و جهت دار حرکت کند و این کار ساده ای نیست. به هرحال عدم توجه به داده های بیرونی مشکل آفرین خواهد شد.
    نگاه توسعه پایدار در صنعت ورزش
    این موضوع که گسترش ورزش برای آحاد جامعه مفید و ضروری است و هر نوع رشد و توسعه در آن موجب رشد و توسعه در بین عموم مردم جامعه می شود، انکارناپذیر است.
    در سال ۱۹۷۸ که اساسنامه بین المللی ورزش و تربیت بدنی توسط یونسکو به تصویب رسید از ورزش به عنوان یک حق بنیادین برای عموم یاد شد.
    نکته با اهمیت در آن نیز این بود که ورزش به عنوان یک فعالیت سازنده، آموزنده و الگوساز، تعلیم و تربیتی و آموزشی می تواند سطح جامعه به ویژه جوانان را تحت تاثیر قرار دهد و از دیگرسو هر نوع اعمال غیراخلاقی و یا تنش زا می تواند در عمق رسوخ کند و بدنه جامعه را دچار اشکال کند.
    امروزه رشته های ورزشی به ویژه ورزش های اول و دوم و سوم در هر کشوری آنچنان گسترده شده است که هر نوع خبر در آن می تواند تاثیر خود را به طور عمیق برجای گذارد.
    با چنین دیدگاهی توجه به مدیریت در یک سازمان و یا یک فدراسیون ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
    امروزه در برخی کشورهای اروپایی چهار مولفه را عامل رشد و توسعه ورزش یاد کرده اند و تخطی از آن را از عوامل انحطاط یاد می کنند.
    نیل به تندرستی و سلامتی، ارایه آموزش و تعلیم تربیت، پیشرفت اقتصادی و درخشش قهرمانی و توسعه پایدار ازجمله این مولفه هاست.
    مدیران ورزشی به ویژه روسای فدراسیون ها چنانچه از این عوامل غفلت کنند هم مجموعه خود و هم به رشته ورزش تحت پوشش خود آسیب های جبران ناپذیری خواهند زد.
    یک کارشناس ورزشی در این باره می گوید: در انتخاب یا انتصاب و یا عزل یک رییس فدراسیون چنانچه این عوامل موردتوجه قرار نگیرد به رشته ورزش نه تنها در داخل بلکه در سطح جهان و قهرمانی لطمات زیادی وارد می سازد.
    توجه به شایسته سالاری در انتخاب یک رییس با این رویکرد که در طول سال های مدیریتی، چگونه عمل کرده است و آیا مبنای آن شایسته سالاری بوده یا خیر، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین توجه به این نکته که در انتخاب یا عزل یک رییس فدراسیون چه ویژگی هایی مدنظر بوده، می تواند اثرگذار باشد و هر حرکتی را توجیه پذیر سازد و به رسمیت شناسد.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مدیریت زمان وتفکر در ورزش کشور(قسمت چهارم)"
    تازه ترین اخبار