امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۴۱:۰۴  آخرین بروزرسانی : اسفند ۱۰ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ | کد خبر : 16191
    ارسال خبر چاپ خبر
  • معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت:از طریق تعامل با ارکان حوزه معاونت، شورای سیاست گذاری و تلفیق برنامه ها و تکالیف قانونی، راهبردهای خود را در راستای سیاست های کلان و در قالب بسته های اجرایی در سه حوزه همگانی، ورزش روستایی، عشایری و امور بانوان تدوین و عملیاتی کردیم و خرد جمعی…

    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت:از طریق تعامل با ارکان حوزه معاونت، شورای سیاست گذاری و تلفیق برنامه ها و تکالیف قانونی، راهبردهای خود را در راستای سیاست های کلان و در قالب بسته های اجرایی در سه حوزه همگانی، ورزش روستایی، عشایری و امور بانوان تدوین و عملیاتی کردیم و خرد جمعی را مبنای برنامه های توسعه ای قرار دادیم.
    مرضیه اکبر آبادی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری ورزش و جوانان با اشاره به برنامه های کلان دستگاه ورزش در خصوص همگانی کردن رشته های مختلف ورزشی اظهارداشت: دراین راستا جلسات شورای ورزش همگانی با حضور وزیر ورزش و جوانان و به منظور تبیین تقسیم کار ملی با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی بخش تربیت بدنی و با هدف افزایش مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های ورزشی را طی دو مرحله برگزار کردیم.
    وی بااشاره به اهمیت ترغیب آحاد مردم برای حضور در جمع های ورزشی گفت: این معاونت از ابتدای تشکیل، مبنا را بر بهره گیری از تجربیات صاحب نظران و فعالان رشته های ورزشی به ویژه متخصصان حوزه های همگانی گذاشتیم و بر این اساس با برگزاری نشست های مختلف مشورتی سیاست ها را برای اجرایی کردن، تبیین نمودیم.
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی ادامه داد: در این راستا می توان به تشکیل شورای مشورتی توسعه ورزش همگانی با مشارکت صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه، جلسات هم اندیشی با حضور مسئولین ورزش همگانی استان ها و کمیته های توسعه ورزش همگانی فدراسیونهای ورزشی اشاره کرد.
    وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات مختلف و جمع آوری نتایج، تهیه طرح جامع و سطح بندی فعالیت فدراسیون های ورزشی در حوزه های قهرمانی و همگانی و تشکیل کمیته های توسعه همگانی در فدراسیون های ورزشی را مورد بررسی قرار دادیم،‌ ضمن اینکه برنامه راهبردی دفتر توسعه ورزش همگانی را با توجه به بررسی نقاط قوت، ضعف و فرصت ها و تهدیدها به انضمام برنامه عملیاتی پیشنهادی منطبق با اهداف اختصاصی را تبیین نموده و در مسیر اجرایی شدن قرار دادیم.
    مرضیه اکبر آبادی نظارت بر نحوه اجرایی شدن برنامه ها را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: تلاش کردیم تا همزمان با تصویب و تدوین قوانین و برنامه ها و ضمن نظارت بر عملکرد فدراسیون های تابعه، گزارشی تحلیلی از اجرای برنامه های یک ساله در قالب تقویم ورزشی نیز تهیه کنیم.
    وی تعامل با سایر دستگاه ها را اصلی مهم در هرچه بهتر اجرایی کردن برنامه های حوزه ورزش همگانی دانست و دراین راستا همکاری با سازمان ها و نهادهای فرابخشی و بین بخشی را بسیار مهم دانست و درادامه به همکاری های مشترک با ستاد مبارزه با مواد مخدر و نشست های تخصصی با مدیریت تربیت بدنی حوزه علمیه قم اشاره کرد.
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی با مهم خواندن اصل سرشماری وآمارگیری به منظور برنامه ریزی دراین حوزه اظهارداشت : طرح ایجاد سامانه نرم افزاری سرشماری با ارایه کارت شناسایی به شرکت کنندگان در فعالیت های ورزشی را مطرح کردیم که هم اکنون درحال اجراست.
    وی ترویج توسعه ورزش صبحگاهی و شامگاهی، ساماندهی ورزش محلات، برگزاری جشنواره های ورزش خانواده و برگزاری همایش پیاده روی عمومی در سطح استان ها را از جمله اقدامات صورت گرفته دراین بخش ورزش همگانی اعلام کرد.
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی با اشاره به جمعیت فعال روستاییان و عشایر علاقمند به ورزش اظهارداشت :این معاونت با در نظر گرفتن ویژگی های فرهنگی، پتانسیل ها و علاقمندی های بخش های مختلف روستایی و عشایری برنامه راهبردی را تدوین کرد.
    وی ادامه داد:اصلاح ساختار فدراسیون های ورزشی با هدف توسعه هیئت های ورزشی تا سطح روستاهای کشور را تدوین کردیم و دراین خصوص و به منظور بهره مندی از دانش مبلغان حوزه در ترویج ورزش روستاییان نشست هایی را برگزار کردیم.
    مرضیه اکبر آبادی در ادامه این گفت و گو از راه اندازی کمیته ورزش های پایه، بومی و محلی و ورزش های کلاسیک در فدراسیون ورزش روستایی و عشایری خبرداد و گفت : برای هرچه بهتر اجرایی کردن برنامه های ورزشی میان روستاییان و عشایر کشور تعامل نزدیک با شورای ورزش روستاها با مسئولیت دهیاری ها را در دستور کار قرار دادیم.
    وی ادامه داد: در این خصوص ایجاد خانه های ورزش روستایی با هدف توسعه ورزش روستاییان و مشارکت حداکثری زنان در ورزش روستاها را مورد بررسی قرار دادیم که خوشبختانه به نتایج بسیارخوبی هم دست پیدا کردیم.
    معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی در خصوص حوزه ورزش بانوان و برنامه های این معاونت برای نیمی از جمعیت فعال و تاثیر گذار کشور در دو بخش قهرمانی و همگانی اظهارداشت :هدف ما در تصیم سازی، بهره گیری از خرد جمعی با هدف رسیدن به نگاه مشترک در برنامه ریزی هاست و دراین خصوص تلاش کردیم تا همایش های مختلفی را با حضور نواب رییس بانوان فدراسیون های ورزشی و مسئولین ورزش بانوان استان ها برگزار کنیم تا از نقطه نظرات همه آن ها در مباحث مهم ورزشی بهره بگیریم.
    وی ادامه داد :نکته ای که در برنامه ریزی حوزه ورزش بانوان مورد توجه قرار گرفت، ارتقاء سطح علمی و دانش افزایی تمامی کسانی که در این حوزه در سطوح مختلف از جمله مدیریت، داوری، مربیگری و… فعال هستند، بود. به این ترتیب همایش دانش افزایی ویژه داوران با محوریت ارتقاء فرهنگ قضاوت را برگزار کردیم، ضمن اینکه در نشست مشترک ورزشکاران تیم های ملی بانوان که با حضورمسئولین نهادهای نظارتی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی زنان برگزار شد ما توانستیم با کسب نقطه نظرات آن ها به نتایجی بسیار خوبی برسیم.
    اکبرآبادی توضیح داد: همچنین نشست هایی را با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگی اجتماعی زنان داشتیم که توانستیم با ایجاد فضای ارتباطی مناسب، بستر همکاری بیشتر را فراهم کنیم.
    وی در ادامه با مهم خواندن حضور زنان ورزشکار مسلمان کشورمان در عرصه رقابت های بین المللی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش کردیم تا لباس هایی را ویژه رشته های مختلف ورزشی طراحی کنیم و پس از آن با برگزاری نمایشگاه های مختلف و با دعوت از کارشناسان طراحی لباس و کارشناسان ورزشی، ضمن معرفی آن لباس ها از نظرات آن ها نیز جویا شویم.
    وی درادامه به برنامه های نظارتی این معاونت بر عملکرد فدراسیونهای ورزشی با محوریت موضوعات تقویم ورزشی عملکرد یک ساله در بخش بانوان اشاره کرد و افزود: گزارشی تحلیلی از روند فعالیت های بانوان در ابعاد مختلف همگانی، قهرمانی و با هدف بررسی توسعه زیر ساخت ها نیز تهیه کردیم.
    اکبر آبادی ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان ورزش کشور در خصوص توسعه زیر ساخت های ویژه بانوان اظهار داشت : برای بررسی وضعیت سالن های ویژه بانوان،‌ تامین پروژه های اجرایی برنامه ای ورزش بانوان در راستای برآورد اهداف ماده ۲۲ برنامه پنجم توسعه نیز توسط این معاونت پیگیری شد.
    وی در پایان بخش هایی از برنامه های ورزش بانوان را به شرح ذیل اعلام کرد:
    -تهیه و تامین شرح وظایف پیشنهادی و دستورالعمل و آیین نامه نحوه انتخاب /انتصاب نواب رئیس بانوان فدراسیون ها و هیئت ها
    -شرکت نمایندگان بانوان در کمیته ها و ستادهای ملی با محوریت امور بانوان
    -تعامل با وزارت کشور و معاونت عمرانی و رییس سازمان های شهرداری ها در خصوص عقد تفاهم نامه همکاری و شناسایی اماکن ورزش روستایی
    -بررسی ارایه پیشنهادات و بازنگری متن اساسنامه فدراسیون ها
    -ارایه گزارش عملکرد نه ماهه واحد جهت درج در گزارش تجمعی دستگاه
    -تامین فهرست مربیان فعال زن در حوزه استانی/فدراسیون ها
    -تامین فهرست اسامی ورزشکاران ملی به تفکیک فدراسیون ها
    -تامین گزارش اقدامات صورت پذیرفته در راستای بررسی رشته های المپیکی بانوان
    -نظارت بر اردوها، کلاس های آموزشی، مسابقات و مجامع فدراسیون ها از طریق اعزام کارشناس و تامین گزارشات
    -تامین سرفصل های کلان و محور برنامه ها در راستای پیگیری سند راهبردی مدیریت مسائل اقوام ایرانی قابل اجرا در سطح معاونت ذیربط
    -برگزاری جلسات هم فکری با تهیه کنندگان برنامه ورزش زنان (شبکه ۳)
    -مشارکت در جلسات سطح بندی فدراسیونها و تامین راهبردها و برنامه های کلان بخش ورزش همگانی
    -برنامه ریزی و پیگیری برگزاری همایش بسکتبال بانوان در سطح کشورهای اسلامی
    -تامین فهرست برنامه های منظور شده جهت اجرا در راستای بزرگداشت دهه فجرانقلاب اسلامی واحدهای استانی (فدراسیونها)
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اکبرآبادی:خرد جمعی را مبنای برنامه های توسعه ای قرار دادیم(گزارش سالانه معاونت امور بانوان و توسعه ورزش همگانی )"
    تازه ترین اخبار