امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۰:۱۴  آخرین بروزرسانی : فروردین ۱۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ | کد خبر : 17650
    ارسال خبر چاپ خبر
  • مطلبی جالب از آقای محمد رضا دهقانیزاده بازیکنانی که بعد از گذراندن دوره های استعدادیابی و انجام تمرینات مستمر و اصولی و پیاپی به مرحله مسابقه میرسند ودیگر آماده شرکت در مسابقات حرفه ای هستند ، همیشه با باختهایی مواجه میشوند و سوال همیشگی آنها از خودشان این است که چرا باختی ؟…. در اینجا…

    مطلبی جالب از آقای محمد رضا دهقانیزاده
    بازیکنانی که بعد از گذراندن دوره های استعدادیابی و انجام تمرینات مستمر و اصولی و پیاپی به مرحله مسابقه میرسند ودیگر آماده شرکت در مسابقات حرفه ای هستند ، همیشه با باختهایی مواجه میشوند و سوال همیشگی آنها از خودشان این است که چرا باختی ؟….
    در اینجا به بررسی دلایل باخت یک بازیکن در شرایط مطلوب مسابقه ای می پردازیم.
    دلایل روحی روانی :
    این دلایل مربوط به زمان خاصی نمیشود و ممکن است شرایطی برای بازیکن در طول دوره مسابقات پیش آمده باشد که قدرت تمرکز و انگیزه را از بازیکن بگیرد . این عوامل میتواند نشات گرفته از محیط خانوادگی ، دوستان، محیط تمرین، احساسات بازیکن، محیط آمد و شد بازیکن و سایر عواملی که به نحوی در تعامل با بازیکن هستند،باشد.
    عوامل تنش زا قبل از مسابقه :
    یک درگیری کوچک در محیط خانوادگی، دوستان ، یاران تمرین و… میتواند عامل تخریبی مهم در بازیکن باشد که باعث عدم تمرکز ، ماندن ذهنی بازیکن در گذشته وپدیدار شدن تفکرات منفی شود.
    عوامل تنش زا در حین مسابقه :
    معمولا اولین باخت بازیکن در طول مسابقه ( باوجود شرایط ایدآل فنی) باعث باخت های بعدی بازیکنانی میشود که بر ذهن خود مسلط نیستند. باخت های اولیه میتوانند دلایلی از قبیل تغذیه نامناسب در قبل و حین مسابقه ، عدم تمرکز در پوین های پایین گیم ، کاهش انگیزه بازیکن توسط حریف ، عدم تمرکز و… داشته باشند . بازیکن با اولین باخت در گذشته می ماند و فکرش معطوف به اولین باخت میشود. این بازیکن ، آینده را از دست داده است اگر نتواند به حالت اولیه خود برگردد. او دیگر بازیهای خوب خود را بخاطر نمی آورد و دوچار حس سردی عضلانی ودر نهایت ، باختهای بعدی میشود.
    از عوامل تنش زا در حین مسابقه میتوان به عوامل بیرونی مانند تماشاچیان و… اشاره کرد که هرکدام به نحوی باعث عدم تمرکز بازیکن میشوند
    دلایل تغذیه ای :
    یکی دیگر از دلایل باخت و عدم نشان دادن توانایی های فردی ، تغذیه بازیکن در زمان قبل از مسابقه و حین مسابقه میباشد. عدم بارگیری مناسب در زمان قبل از مسابقه و استفاده نامناسب از نوشیدنی ها در طول مسابقه میتواند اثر منفی بر عملکرد بازیکن گذاشته و اورا از شرایط ایده آل بدنی و روحی دور سازد. البته تغذیه با بدنسازی های عمومی و تخصصی و میزان فشار رابطه مستقیم دارد که فرآیندی زمان بر است.
    کم تجربگی :
    بازیکنان در سن جوانی به آخرین مراحل استعدادیابی میرسند و تمرینات آنان اختصاصی میشود. این دوره ، آغاز جدی حضور در مسابقات و کسب تجربه است. بهترین تمرین برای آنان ، حضور در مسابقه و مقابله با سبک ها و استیل های مختلف و کشف ضعف ها در بازیست.شرکت در مسابقات برون مرزی و بین المللی بهترین فرصت برای کسب تجربه و اعتماد بنفس برای بازیکن است.
    عوامل فوق بصورت مختصر بیان شد و شرح تفصیلی آن در مقالات مختلف آورده شده است. این موارد برای بازیکنانیست که در شرایط ایده آل فنی قرار دارند و در غیر اینصورت میتوان دلایل فنی راهم به آنها اضافه کرد.
    با تشکر
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "چرا باختم ؟"
    1. دلیر محمدی گفت:

      با سلام
      از آقای دهقانزاده تشکر میکنم استفاده کردیم .

    2. محمدرضا گفت:

      باسلام و ادب
      اولا تشکر میکنم از جناب آقای علوی که گاه نوشته های بنده را برای نظر دادن مربیان بزرگی همچون جناب آقای دلیرمحمدی بر روی سایت قرار می دهند. ثانیا من این نوشته را برای تشکر کردن و… نفرستادم و توقع دارم دیگران هم ایده های خود را درقالب نظر برای استفاده من و سایر خوانندگان قرار دهند. بزرگان ماهم براین باور بودند که انتشار علم از کسب آن مهمتر است.
      با احترام

    3. خسرومايلي گفت:

      با سلام و احترام خدمت آقای محمدرضا دهقانیزاده
      از اینکه مطلب فوق را انالیز کرده اید وجهت استفاده عموم گذاشته اید بسیار ممنو ن هستم و امیدوارم اینگونه مطالب را ازشما بیشتر ببینیم
      در خصوص بحث مورد نظر راهکارهای مناسبی که جهت مقابله با عوامل تنش زا و نوع تغذیه مطلوبی که در زمان مسابقات لازم می باشد جهت آگاهی عموم بیان نمایید باتشکر

    4. محمدرضا گفت:

      با سلام خدمت جناب آقای مایلی . حتما این کار را خواهم کرد. البته مقالاتی در دسترس هست اما این بنده حقیر هم پیش کشی برای استفاده عموم قرار خواهم داد. با تشکر و احترام


    تازه ترین اخبار