امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۴:۱۰  آخرین بروزرسانی : فروردین ۲۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ | کد خبر : 18428
    ارسال خبر چاپ خبر
  • افشین نوروزی عملکرد تیم‌ملی در مسابقات جهانی آلمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و معتقد است ایران در این رقابت‌ها با بدشانسی مواجه شد. این تنیسور خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات از ششم تا سیزدهم فروردین‌ماه در دورتموند آلمان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد….

    افشین نوروزی عملکرد تیم‌ملی در مسابقات جهانی آلمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و معتقد است ایران در این رقابت‌ها با بدشانسی مواجه شد.
    این تنیسور خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد: این مسابقات از ششم تا سیزدهم فروردین‌ماه در دورتموند آلمان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد. در بخش آقایان ۱۱۸ کشور شرکت کرده بودند که تیم‌ملی کشورمان درنهایت در پنجاه و یکمین دوره مسابقات تیمی جهان توانست جایگاه سی و سوم را به خود اختصاص دهد.
    وی درباره عملکرد تیم‌ملی بیان‌کرد: در این مسابقات این شانس را داشتیم که مقام‌ بهتری کسب کنیم. تمام تنیسورهای تیم‌ملی آمادگی خوبی داشتند و بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند. در زیرگروه ما تیم‌های هلند، بوسنی و اسکاتلند حضور داشتند که موفق شدیم این تیم‌ها را شکست دهیم. مقابل برزیل هم در یک بازی بسیار نزدیک با نتیجه ۲ بر ۳ شکست خوردیم.
    این بازیکن خوزستانی عضو تیم‌ملی تنیس روی میز ادامه‌داد: ما یک بازی بسیار نزدیک دیگری هم با تیم ایتالیا داشتیم که این دیدار را نیز با نتیجه ۳ بر یک واگذار کردیم. البته می‌توانستیم با همین نتیجه این تیم را شکست دهیم ولی با اختلاف یکی، دو امتیاز، بازی را باختیم. تیم‌ملی با سه برد به عنوان تیم سوم گروه خود به دور بعد صعود کرد که در این مرحله رو به روی تیم هند قرار گرفتیم.
    وی هند را یکی از تیم‌های خوب آسیا دانست و خاطرنشان‌کرد: بازی مقابل این تیم را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کردیم که بازهم می‌توانستیم در این دیدار پیروز باشیم. واقعا ما در این دوره از مسابقات بدشانسی محض داشتیم. بعد از این دیدار تیم‌های استرالیا و بلژیک را شکست دادیم و توانستیم در دسته دو، مقام نهم را کسب کنیم.
    نوروزی درباره رقبای اصلی تیم‌ملی در این دوره از مسابقات گفت: رقیب اصلی ما، تیم ایتالیا و بعد از آن هند بود. اگر ما تیم ایتالیا را شکست می‌دادیم به تیم استرالیا برخورد می‌کردیم و ما توانسته بودیم این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهیم؛ یعنی ما بسیار راحت می‌توانستیم صعود کنیم و جزو چهار تیم برتر قرار بگیریم.
    وی ادامه‌داد: تیم‌ملی در کل هشت بازی انجام داد که توانست پنج برد و سه شکست را کسب کند. این مسابقات به صورت دسته‌بندی برگزار شد و هر ۲۴ کشور در یک دسته قرار داشتند. این دوره از مسابقات به صورت تیمی بود ولی سال آینده در پاریس و به صورت انفرادی و دوبل برگزار خواهد شد.
    ملی‌پوش خوزستانی با اشاره به این‌که عملکرد تیم‌ملی نسبت به دوره‌های قبل بهتر بود، گفت: در دوره قبل که در مسکو برگزار شد، به سختی در جایگاه سی‌وپنجم قرار گرفتیم در حالی که در رقابت‌های جهانی آلمان، باتوجه به تلاشی که در این دو سال انجام داده بودیم، این توانایی را داشتیم که مقامی بهتر از سی‌وسومی را به دست آوریم. تیم‌ملی سیر صعودی داشته و دو پله نسبت به دوره قبل بهتر شده است.
    وی درباره نظر کادر فنی درباره عملکرد تیم‌ملی اظهارکرد: آن‌ها از تک‌تک بازیکنان راضی بودند زیرا ما تمام تلاش‌مان را کردیم و مقابل هیچ تیمی که ضعیف‌تر یا در حد خودمان باشد، نباختیم. تیم‌های برزیل و ایتالیا جزو تیم‌های خوب دنیا هستند که ما می‌توانستیم آن‌ها را ببریم ولی بعضی از بازی‌ها برایمان قابل تصور نبود.
    نوروزی با بیان این‌که یکی از بهترین‌های بازی‌های خود را مقابل بازیکن ایتالیا انجام دادم، یادآورشد: یکی از بهترین بازی‌هایم مقابل نفر اول ایتالیا بود که با نتیجه ۲ بر یک از او پیش افتاده بودم و فقط یک امتیاز می‌خواستم که مسابقه را با نتیجه ۳ بر یک به نفع خود به پایان ببرم ولی آن بازیکن بسیار خوب بود و رنکینگ خوبی هم داشت و تنیسور معروفی در دنیا است و من توانستم بسیار خوب مقابل او بازی کنم.
    وی افزود: در گیم چهارم من ۱۱ امتیاز را به دست آورده بودم و تنیسور ایتالیایی ۱۰ امتیاز داشت ولی متاسفانه این گیم را در حالی که جلو بودم با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ واگذار کردم و این نتیجه باعث شد، بازی به گیم پنجم کشیده شود. در این گیم بازی بسیار نزدیکی داشتم ولی در نهایت با نتیجه ۱۱ بر ۸ مغلوب این بازیکن شدم.
    این تنیسور حاضر در مسابقات جهانی آلمان بیان‌کرد: همچنین ‌مقابل بازیکن برزیلی که اصلیتی ژاپنی داشت می‌توانستم با نتیجه ۳ بر صفر پیروز باشم ولی هر سه گیم را با نتایج نزدیک واگذار کردم. بازی‌های خوبی را در این دوره از مسابقات انجام دادم و از آن‌ها راضی بودم و کادر فنی هم باتوجه به این‌که در تمام مسابقات از من به عنوان بازیکن ثابت استفاده می‌کرد، مطمئنا از من راضی بود.‌ از پنج بازیکن حاضر در این رقابت‌ها، سه نفرمان خوب بازی می‌کرد و تلاش‌مان را می‌کنیم تا در آینده‌ نیز این روند رو به رشد را ادامه دهیم.
    وی درباره عملکرد سایر بازیکنان تیم‌ملی هم گفت: دیگر بازیکنان هم خوب بازی کردند که البته به یکسری از آن‌ها که جوان‌تر بودند بازی کمتری داده شد. به نظرم ما کاملا با هم یکدل بودیم و همین موضوع باعث شد که نتیجه قابل قبولی را کسب کنیم. اگر این تیم در دسته یک بود بسیاری از تیم‌های این دسته را هم می توانست شکست دهد.
    نوروزی افزود: صعود به دسته یک کمی دشوار شده است زیرا در بین ۲۴ تیمی که در دسته دوم قرار داشتند فقط دو تیم به دسته یک راه پیدا می‌کنند. این موضوع کمی کار را سخت می‌کند. زیرا اگر کمی در قرعه‌کشی بدشانسی بیاوری، کارت سخت خواهد شد. فکر می‌کنم جایگاه واقعی تنیس روی میز ایران در این جا نیست و ما در مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی بسیار کم شرکت می‌کنیم.
    وی با تاکید بر این‌که در مسابقات بین‌المللی بسیار کم شرکت می‌کنیم، ادامه‌داد: از لحاظ رنکینگ در جایگاه واقعی خود قرار نداریم و این مشکل از طرف فدراسیون و تقریبا موقعیت جغرافیایی کشورمان است که کمی از سایر کشورها دور هستیم. وضعیت سیاسی و اقتصادی کشورمان نیز شامل این موضوع می‌شود.
    این ملی‌پوش تنیس روی میز بیان‌کرد:‌ تنها تیمی که در دنیا اختلاف بسیار فاحشی با دیگر کشورها پیدا کرده، تیم چین است. چین تمام رقیبایش را بدون استثنا با نتیجه ۳ بر صفر شکست داده و توانسته است هم در بخش آقایان و هم بانوان قهرمان جهان شود.
    وی اظهارکرد: ما بسیاری از بازیکنان تیم‌های اسلواکی، مجارستان و بلاروس را که در دسته یک بازی می‌کنند در مسابقات مختلف شکست داده‌ایم. در مسابقات جهانی قبلی توانستیم بسیاری از تنیسورهای اسلواکی را مغلوب کنیم. هم‌چنین در رقابت‌های جام فجر در تهران تیم‌های مجارستان و بلاروس را نیز شکست داده بودیم. یعنی این توانایی را داریم ولی یکسری شرایط تاحدودی باعث شده تا در جایگاه واقعی خود نباشیم.
    نوروزی در پاسخ به این سوال که چگونه چین توانسته است چنین اختلافی را با سایر تیم‌ها ایجاد کند؟ گفت:‌ این کشور در ۵۱ دوره‌ای که مسابقات جهانی برگزار شده، ۱۸ بار به عنوان قهرمانی دست یافته و رکورددار است. تنیس روی میز، ورزش اول این کشور محسوب می‌شود و تقریبا به اندازه کل جمعیت ایران، ۶۰ میلیون نفر تنیسور دارد.
    وی ادامه‌داد: این کشور نه تنها در تنیس روی میز بلکه در تمام رشته‌ها در المپیک پکن توانست در جمع‌آوری مدال‌ها اول باشد. چین در تنیس روی میز به یک قدرت بلامنازع تبدیل شده است و فکر می‌کنم دلایل موفقیت این تیم را نمی‌شود، کوتاه و خلاصه بیان کرد. برای موفقیت در ورزش یکسری عوامل دست به دست هم می‌دهند.
    این عضو تیم‌ملی در ارزیابی‌اش از وضعیت تنیس روی میز ایران گفت: ‌از سال ۷۶ و به مدت ۱۵ سال است که عضو تیم‌ملی هستم و در تمام مسابقات جهانی هم حضور داشته‌ام. من این روند رو به رشد را در تنیس روی میز احساس می‌کنم و بهترین مقامی را که توانسته‌ایم در چند سال اخیر به دست آوریم، همین مقام سی‌وسوم مسابقات جهانی آلمان است.
    وی افزود: این هماهنگی در تیم نشان می‌دهد که همه از جمله فدراسیون برای تیم زحمت می‌کشند و اگر ما در مسابقات بیشتر شرکت کنیم، مطمئنا می‌توانیم به کسب مدال در آینده‌ی نزدیک، امیدوار باشیم.
    نوروزی با اشاره به این‌که همیشه رو به صعود بوده‌ایم، ادامه‌داد: هیچ وقت پسرفت و درجا نزده‌ایم و همیشه رو به جلو حرکت کرده‌ایم. از چند سال پیش که تنیس روی میز را شروع کردیم با رنکینگ ۶۰۰، ۷۰۰ وارد شدیم و در رنکینگ‌های انفرادی هم به همین صورت بوده‌ایم ولی اکنون داریم به رنکینگ‌های ۱۰۰ می‌رسیم که این نشان دهنده روند رو به رشد ما است.
    وی افزود: از تمام تنیسورهای دنیا نزدیک به هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ نفر هستند که می‌توانند رنکینگ جهانی بگیرند. وارد شدن به رنکینگ یک داستان دارد و صعود به آن داستانی دیگر است.
    این بازیکن خوزستانی با بیان این‌که به استان خود عشق و علاقه دارم، بیان‌کرد: با این‌که ۹، ۱۰ سال است در تهران بازی می‌کنم و در این مکان درس می‌خوانم و زندگی می‌کنم ولی هنوز هم در مسابقات داخلی و قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی همیشه به من می‌گویند افشین نوروزی از خوزستان؛ من دارم یکسری از شرایط و امتیازات را در تهران از دست می‌دهم. مثلا در سالن هیات تنیس روی میز تهران اصلا تمرین نمی‌کنم.
    وی یادآورشد: بازی خود را از اهواز و تیم نفت شروع کردم و سال‌ها در این باشگاه بازی کردم. در تیم‌های نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام هم بوده‌ام و به خاطر تمام آن خاطرات و خود خوزستان، هنوز با نام این استان بازی می‌کنم در حالی که بسیاری از دوستان از من به عنوان یک خوزستانی یاد نمی‌کنند. این اواخر نیز شنیده‌ام که گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان گفته است که نوروزی بازیکن تیم خوزستان نیست.
    نوروزی ادامه‌داد: هیات تنیس روی میز استان دارد اسناد و مدارکی را ارایه می‌دهد تا ثابت کند که من یک خوزستانی هستم و این برای من بسیار جالب است که باید اسناد و مدارکی ارایه تا تایید شود که من یک خوزستانی هستم. این در حالی است که باوجود این‌که پیشنهادهای خوبی به من داده شد ولی من این اجازه را به خود ندادم که در تهران بازی کنم.
    وی افزود: آن‌ها به من سالی ۱۰، ۱۲ میلیون تومان می‌دهند و بازی‌های سختی هم نیستند که همه آن‌ها نیز در تهران برگزار می‌شوند ولی من در آن جا بازی نمی‌کنم و از خوزستان نه از لحاظ مالی و نه امکانات هم چیزی عاید من نمی‌شود. تنها چیزی که عاید من می‌شود این است که حداقل هم‌بازی‌ها و هم‌استانی‌هایم بدانند اگر من بتوانم افتخاری به دست آورم و کسب مقام کنم، به نام خوزستان و اهواز است.
    این ملی‌پوش تنیس روی میز خاطرنشان‌کرد: طی سال‌هایی که در اهواز بودم، پیشنهادهایی از باشگاه‌های دیگر داشتم ولی ترجیح دادم برای باشگاه نفت اهواز بازی کنم زیرا علاقه خاصی به خوزستان و این باشگاه و همچنین هم استانی‌های خود دارم.
    وی درباره وضعیت تنیس روی میز خوزستان گفت: این استان پتانسیل بالایی دارد و باتوجه به شناختی که نسبت به تنیس روی میز ایران دارم، تنها استانی که این همه امکانات دارد، خوزستان است. همچنین شرکت‌هایی مثل گاز، نفت، ملی‌حفاری، پتروشیمی بندرامام، ‌صنایع فولادخوزستان و نفت آبادان همگی سالن‌های اختصاصی دارند. البته باوجود حضور چند مربی تیم‌ملی و بین‌المللی و درجه یک خوزستانی، اصلا از نتایج خوزستان راضی نیستم و به نظرم در بحث نتیجه‌گیری کمی ضعیف عمل کرده‌ایم.
    نوروزی با اشاره به این‌که در دوره‌های قبل در خوزستان مقام‌های بسیار خوبی را کسب می‌کردیم، اظهارکرد: در مسابقات نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان که من حضور داشته‌ام، همیشه یکی،‌ دو بازیکن خوب پشت سر ما بوده‌اند. من از روی دلسوزی و از بابت این‌که دوست دارم خوزستان همیشه در تنیس روی میز در رده‌های مختلف مقام کسب کند این مطالب را می‌گویم. باید از این همه منابع و امکاناتی که در استان است، بهتر استفاده کرد و در راه خود حرکت داده شوند.
    وی درباره مهرداد بابادی‌‌وند مربی خوزستانی حاضر در مسابقات جهانی آلمان گفت: بابادی‌وند سال‌ها مربی من بوده و یک مربی خوب و ارزشمند در خوزستان و کشور است و این یک افتخار برای استان است که این مربی در مسابقات آسیایی گوانگ‌جو و جهانی آلمان حضور داشته‌ است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "افشین نوروزی:در مسابقات جهانی بدشانسی آوردیم/تنیس روی میز ایران در جایگاه واقعی خود نیست"
    1. بخشنده گفت:

      با سلام حضور افشین نوروزی عزیز و دوست داشتنی
      افشین جان بنده تمام مسابقات دورتموند آلمان را از طریق اینتر نت با جدیت کامل و پوئن به پوئن پیگیری میکردم و بسیار خوشحال هستم که مثل همیشه توانستی روبروی بازیکن ایتالیائی (ژاپنی الاصل)بسیار خوب بازی کنی و همانطور که در جای دیگری گفته بودم تکنیک شما بر هیچ کس پوشیده نبوده و نخواهد بود و مطمئن باش در دل تمام هم استانی های خود جایگاه بسیار ویژه ای داری ، و از این بابت همه تو را دوست دارند .
      بنده همیشه این را گفته ام که اخلاق شرط اول در ورزش است بهترین بازیکن اگر اخلاق نداشته باشد ارزشی ندارد که جنابعالی واقعاً از لحاظ اخلاقی الگوی بسیار بسیار خوبی برای کل ورزش کشور هستی و انشاالله همیشه باشی .
      در خصوص تیمهای پایه باید بگویم ما فقط میتوانم جهت دهی کنیم و این باشگاهها هستند که باید در این زمینه به ما کمک کنند .
      بهر حال آرزو می کنم در کنار دیگر ملی پوشان بزرگ کشور عزیزمان شاهد افتخار آفرینی بیش از پیش شما باشیم .

    2. پيشيار گفت:

      با سلام و احترام
      افشین همیشه مکارم اخلاقی رو رعایت کرده و این مهمترین دلیل برای محبوب بودنشه.رک و راست صحبت کردن با بی ادبی کردن یه مو فاصله داره که افشین این فاصله باریک رو به خوبی درک کرده است.ان‌شاءالله همیشه و همه جا مؤفق باشی و باعث سرافرازی خودت، خانواده محترمت و کشور عزیزمان ایران.

    3. ناصر ساعدی گفت:

      با سلام خدمت افشین جان افشین همیشه مایه افتخار ما هستی و مایه افتخار تمام خوزستانی ها به خصوص اهوازی ها هستی و و امید وارم همیشه موفق یاشی.


    تازه ترین اخبار