امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۷:۱۵  آخرین بروزرسانی : فروردین ۲۳ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ | کد خبر : 18632
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نشست ستاد تدارکاتی کمیته ملی المپیک به ریاست بهرام افشارزاده برگزار شد.   به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که با حضور بهرام افشارزاده ، اصغر رحیمی، مهدی کرباسیان ،‌احمد ارشدی ، شاهرخ شهنازی، مهران سررشته، محمد خبیری، بهروز برجسته ، لطفعلی پورکاظمی و غلامحسین شعبانی برگزار شد، دبیر کل کمیته ملی…

    نشست ستاد تدارکاتی کمیته ملی المپیک به ریاست بهرام افشارزاده برگزار شد.

     

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که با حضور بهرام افشارزاده ، اصغر رحیمی، مهدی کرباسیان ،‌احمد ارشدی ، شاهرخ شهنازی، مهران سررشته، محمد خبیری، بهروز برجسته ، لطفعلی پورکاظمی و غلامحسین شعبانی برگزار شد، دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار کرد: خوشبختانه بوکس دومین سهمیه را گرفت. تیم ملی کشتی فرنگی هم اردوی خود را در کیش برگزار کرده و تمرینات مرتبی را پشت سر می گذارد . هتل و سالن و تمرین این تیم شرایط خوبی دارد. کشتی آزاد هم وضعیتش مطلوب است. در وزنه‌برداری شاهد بودیم که در دسته‌های ۱۰۵ و دو ضرب ۸۵ رکوردزنی شد.

     

    وی با اشاره به سهمیه‌هایی که احتمال دارد به کاروان ایران اضافه شود، تصریح کرد: در قایقرانی دو سهمیه، بوکس یک تا سه سهمیه، تیر و کمان دو سهمیه ( یک سهمیه در بخش تیمی و یک مجوز در بخش انفرادی)، در کشتی آزاد یک سهمیه در فرنگی دو سهمیه، در دوومیدانی سه تا چهار سهمیه دیگر می توانیم کسب کنیم. در جودو بر اساس رده بندی جهانی یک سهمیه داریم، اما هنوز از سوی فدراسیون جهانی به طور رسمی اعلام نشده است. در شنا یک وایلد کارت گرفته‌ایم. در والیبال هم کار سختی در ژاپن پیش رو داریم.

     

    افشارزاده با بیان این که المپیکی‌های مدال آور از فروردین تمرینات بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ماساژور، فیزیوتراپ و سالن تمرینی برای تیم ملی وزنه‌برداری تدارک دیدیم.

     

    در ادامه دکتر پورکاظمی درباره وضعیت سلامت ملی‌پوشان المپیکی گفت: گچ مچ دست روزبهانی باز شده است، این مصدومیت در عملکردش تاثیری نداشته است، چرا که او می‌گوید مانند قبل می‌تواند ادامه دهد. در رابطه با فیزیوتراپ و ماساژور وزنه‌برداری باید بگویم که پیش از این خدمات کمتری به ملی‌پوشان داده می‌شد. ما چهار نفر را برای رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری در نظر گرفتیم. ۲۰ میلیون تومان هم دستگاه و تجهیزات خریدیم و از این نفرات خواستیم که تا بازی‌های لندن تمام وقت در کنار المپیکی‌ها باشند.

     

    رییس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک اضافه کرد: تا قبل از بازی‌های المپیک مدام از اردوهای المپیکی‌ها به ویژه وزنه‌برداری ، کشتی و تکواندو بازدید می‌‌کنیم.

     

    وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ پزشکی ـ ورزشی در اصفهان یادآور شد: با حمایت افشارزاده قرار است دو همایش برگزار کنیم، ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت کنگره بزرگ پزشکی ـ ورزشی در اصفهان برگزار می‌شود، یک هزار مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است از دوشنبه تا چهارشنبه این هفته‌ هم با حضور یکی از بهترین‌ پروفسورها که تخصص گردن، اسکلت و زانو را دارد، دوره آموزشی برای ۳۳ نفر از اساتید و متخصصان در محل فدراسیون برگزار کردیم.

     

    در ادامه شاهرخ شهنازی درباره مراحل نهایی بازسازی هتل آکادمی، به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: آکادمی مراحل آمادگی برای افتتاح را پشت سر می گذارد. متاسفانه از کنار زمین چمن آکادمی پیمانکار این طرح به دنبال باز کردن یک مسیر برای عبور و مرور است که نباید این اتفاق بیفتد. من به شدت مخالفم که چرا که عبور و مرور باید از طریق راهروی آکادمی صورت گیرد، چون ممکن است پیست تارتان زمین چمن آکادمی از بین برود.

     

    رییس آکادمی المپیک و پارالمپیک از نیاز آکادمی برای تهیه لوازم و تجهیزات فوری خبر داد و اظهار کرد: ما لوازم اورژانسی نیاز داریم، با علی آبادی درباره خرید این لوازم صحبت ‌کرده‌ایم . باید کفپوش‌ها تعمیر شوند تا دوستان در سالن سنجش به مشکلی بر نخورند که افشارزاده پاسخ داد سالن‌های آکادمی نیاز به تشک دارند.

     

    وی اضافه کرد: طبق مصوبه کمیته ملی المپیک ما سعی کردیم از ورود اشخاص به جز ملی‌پوشان و ورزشکاران المپیکی به آکادمی جلوگیری کنیم. ممکن است گلایه‌هایی در این زمینه پیش آید، اما با توجه به نزدیکی بازی‌های المپیک باید این کار انجام می‌شد.

     

    در ادامه این نشست مهران سررشته معاون آکادمی، با تقدیر از بازدیدهای مکرر افشارزاده و رحیمی از آکادمی، طی سخنانی تصریح کرد: ما یک لیست از نیازها و مشکلات آکادمی را به کمیته‌ ارائه ‌کرده‌ایم. برای تعمیر دستگاه‌های فیزیوتراپی شش ماه قبل به کمیته‌ نامه زدیم و علیرغم این که دستورات لازم برای پرداخت این اعتبار ۲۰ میلیونی داده شد، اما اعتبار لازم تامین نشد. یک بحث دیگر هم نیاز ما برای خرید تجهیزات بخش سنجش است که نیاز به ۲۰ میلیون اعتبار دارد، اما متاسفانه همکاری‌های لازم صورت نمی گیرد که افشارزاده در این باره گفت: کمیته‌ ملی المپیک به دنبال ۵۰ میلیون تومان نیست! وقتی خرید لوازم ورزشی ضرورت دارد، کسی به ما نمی گوید که نیازها را بر طرف نکنید. ما از محل درآمدها باید این لوازم را خریداری کنیم. اما به دلیل نیاز فدراسیون‌ها به بودجه از محل درآمدها به آن‌ها اعتبار دادیم.

     

    در ادامه ارشدی معاون اداری ـ مالی کمیته ملی المپیک گفت: در سال ۹۰ تقریبا بیشتر از سایر دستگاه‌ها اعتبارات خودمان را گرفتیم. حتی از محل بودجه سال ۹۰ در سال ۹۱ به فدراسیون‌ها بودجه اختصاص یافت تا مشکلاتشان کم شود. دو، سه ماه آینده برایمان خیلی مهم است. درباره بودجه ۹۱ کمیته‌ با معاونت راهبردی ریاست جمهوری به توافق رسیدیم و آن‌ها قول دادند که با توجه به نزدیکی بازی‌های المپیک هر چه سریع‌تر بودجه ما را اختصاص دهند تا بر اساس نیازها هزینه کنیم.

     

    ارشدی با اشاره به برگزاری جشن ۱۰۰ روز مانده تا بازی‌های المپیک یادآورشد: ایرانسل به عنوان اسپانسر کمیته ملی المپیک قصد دارد که به ورزشکاران شرکت کننده و نفرات برتر در تست‌های سنجش هدایایی بدهد.

     

    در ادامه دکتر خبیری از مشخص شدن روانشناسان چند رشته المپیکی خبر داد و خاطر نشان کرد: روانشناس تکواندو مشخص شده است و قرار است از روز چهارشنبه کارش را آغاز کند. تکواندوکاران آمادگی ذهنی خوبی دارند، بنابراین کسی را به عنوان روانشناس به آن‌ها معرفی کردیم که در زمینه بالینی تخصص دارد. در کشتی مشکلاتی داریم. متاسفانه در جواب پیگیری‌های ما اعلام شد که خادم به مسافرت رفته که بعدا مشخص شد اشتباه است. اکنون هم به ما اعلام شده که خادم خواسته تا یک ماه آینده برای تعیین روانشناس تیم ملی کشتی آزاد صبر کنیم. ما بهترین نیروها را برای کشتی در نظر گرفته‌ایم. پس از بازگشت تیم کشتی فرنگی هم تکلیف روانشناس آن‌ها مشخص می‌شود. روانشناسان بوکس و وزنه‌برداری هم مشخص شده اند اما نتوانسته‌ام با کوروش باقری تماس بگیرم تا هماهنگی لازم صورت گیرد. تیر و کمان هم روانشناس خاصی را می‌خواهد که ما این فرد را برای تیم ملی کشتی در نظر گرفته ایم.

     

    در ادامه شهنازی با اشاره به موفقیت بزرگ نوشاد عالمیان در شکست قهرمان چین و نفر نهم رنکینگ پینگ‌پنگ جهان در بازی‌های کاپ آسیا، یادآورشد: عالمیان کار بسیار بزرگی انجام داده است و توانسته قهرمان جهان را شکست دهد. بنابراین باید از او حمایت بیشتری صورت گیرد. پیروزی عالمیان برای چینی‌ها هم نتیجه‌ شگفت انگیزی بود. حریف عالمیان دو مدال المپیک و شش قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد. اگر او مورد حمایت قرار گیرد، احتمال دارد تا دور سوم المپیک صعود کند و این یک نتیجه‌ ای است که شاید تا ۵۰ سال آینده هم برای ایران به دست نیاید. اگر از او به خوبی حمایت شود، تا سال آینده جزو ۱۰ نفر اول جهان قرار می‌گیرد. باید کمیته ملی المپیک از او حمایت کند تا شاهد موفقیتش در بازی‌های لندن باشیم.

     

    دبیر ستاد تدارکارتی بازی‌های المپیک هم در این نشست یادآورشد: با توجه به این که تقریبا ترکیب نفرات اعزامی به بازی‌های لندن در حال مشخص شدن است، باید از این به بعد سعی کنیم تا اردوها را کیفی و با تعداد محدودی از ورزشکاران برگزار کنیم. نباید اردوها شلوغ باشد تا ورزشکاران المپیکی امکان تمرین کردن نداشته باشند.

     

    اصغر رحیمی با ابراز تاسف از عدم برنامه‌ریزی فدراسیون بوکس برای روزبهانی خاطر نشان کرد: متاسفانه همه مسئولان بوکس راهی مسابقات انتخابی شده‌اند و حتی یک مربی برای روزبهانی در نظر نگرفتند که تمرین کند. آن‌ها می‌توانستند روزبهانی را با خود به این مسابقات ببرند که در کنار مسابقات به تمرین بپردازد.

     

    در ادامه بهرام افشارزاده با تاکید بر این که پولی که کمیته‌ به فدراسیون‌ها پرداخت کرده برای آماده سازی جهت شرکت در المپیک کافی بود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از رشته‌ها بودجه کمیته‌ را صرف تیم‌های پایه کردند. ما ۲۴ میلیون تومان پول بلیت کشتی فرنگی را پرداخت ‌کرده‌ایم. تا پایان ماه هم هر چه به حساب کمیته‌ هست به فدراسیون‌های مدال آور می‌دهیم. ما واقعا لحظه‌ای از فدراسیون‌های ورزشی غافل نشدیم. بسیار خوشحالیم که تعهد اخلاقی را به جای آوردیم و پول آماده سازی ورزشکاران پارالمپیکی را هم پرداخت کردیم.

     

    در پایان علی رغبتی درباره مصاحبه وزیر با ایسنا و اظهار نظر وی مبنی بر این که ستاد ویژه المپیک در وزارتخانه تشکیل شده ، تصریح کرد: شهریور سال گذشته جلسه‌ای برگزار شد و درباره تشکیل این ستاد بحث شد. ما برنامه‌ای را طراحی ‌کرده‌ایم که نقش سیاستگذار داشته باشیم . به دنبال این اتفاق، از تشکیل چنین ستادی خیلی استقبال نشد. برنامه وزارت ورزش و جوانان این است که نه با فدراسیون‌های المپیکی جلسه بگذارد و نه در کار کمیته‌ ورود کند. دخالت سازمان در بازی‌های «گوانگجو» تجربه خوبی نبود. در حال حاضر هم بحث بر سر این است که یک سیستم‌ یکپارچه بین کمیته‌ و وزارت ورزش و جوانان وجود داشته باشد. ما از باب تامین منابع مالی ، پرداخت پاداش، بازدید از اردوها و … مطابق عملکرد کمیته‌ رفتار می‌کنیم. برنامه ما این است که در کار کمیته‌ دخالتی نشود و همه کارهای مربوط به المپیک را به شما بسپاریم.

     

    در واکنش به این اظهار نظر افشارزاده یادآورشد: همیشه گفته ام آرامشی که ما برای بازی‌های لندن داریم، در هیچ دوره ای وجود نداشته است. باید به این دلیل از وزیر و سجادی تشکر کنیم که اجازه دادند که مستقل کارمان را انجام دهیم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "افشارزاده: پول کافی به فدراسیون‌ها داده‌ایم"
    1. احمدي گفت:

      با سلام اظهارات جناب اقای شهنازی در خصوص نوشاد مایه خوشحالی است .کاش از میزان کمکهای کمیته المپیک به فدراسیونها اطلاعات کاملی میدادند


    تازه ترین اخبار