امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۸:۲۳  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۹ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | کد خبر : 19658
    ارسال خبر چاپ خبر
  • عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد که روند آماده سازی کاروان ایران برای شرکت در بازی‌های المپیک لندن مطلوب بوده است.   شاهرخ شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که رسانه‌ها و مسئولان باید فضای المپیکی را در جامعه ایجاد کنند، اظهار کرد: توجه افکار…

    عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد که روند آماده سازی کاروان ایران برای شرکت در بازی‌های المپیک لندن مطلوب بوده است.

     

    شاهرخ شهنازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که رسانه‌ها و مسئولان باید فضای المپیکی را در جامعه ایجاد کنند، اظهار کرد: توجه افکار عمومی خیلی به بحث المپیک معطوف نشده است و مردم در جریان امور نیستند. باید به این مساله بیشتر پرداخته شود. البته یک بخشی از کار برای این است که هنوز تعدادی از فدراسیون‌ها سهمیه‌های لازم را کسب نکرده‌اند، اما به هر حال فدراسیون‌ها، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و ورزشکاران باید سعی کنند تا این فضا را ایجاد کنند.

     

    وی افزود: این که می گویم تنور المپیک هنوز داغ نشده است، به این معنی نیست که حاشیه ایجاد شود. این اتفاق خوبی است که ورزشکار وارد حواشی نشود. فدراسیون‌ها باید از المپیکی‌ها مراقبت کنند، مسئولان ورزش هم وظایف خود را در بحث رسیدگی به ورزشکاران، تدارکات، پرداخت پاداش و … انجام دهند. یک بحث هم توجه به آمادگی جسمانی ورزشکار است که باید مورد توجه قرار گیرد. موضوع دوپینگ هم بحث مهمی است که مربیان و ورزشکاران باید مراقب آن باشند تا ورزشکاری به دام دوپینگ نیفتد.

     

    وی روند آماده سازی کاروان ایران برای شرکت در بازی‌های المپیک لندن را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: روند کار بسیار خوب است. ما در آکادمی ملی المپیک وضعیت آمادگی ورزشکاران را از نزدیک می‌بینیم. به لطف خدا شرایط خوبی دارند. با وجود گلایه برخی از فدراسیون‌ها مانند کشتی، کمیته ملی المپیک هر چه که در توان داشته است به فدراسیون ها توجه کرده و به آن‌ها بودجه اختصاص داده است، به علاوه از اردوهای ملی‌پوشان سرکشی شده است. ما در آکادمی با همه توان به صورت مرتب به رشته‌های ورزشی مختلف سرویس می‌دهیم. فدراسیون‌های ورزشی هم مدام به آکادمی مراجعه می‌کنند تا از ورزشکارانشان تست پزشکی ـ ورزشی، آمادگی جسمانی، بدنسازی و … گرفته شود. خوشبختانه اکنون رو به پیشرفت هستیم و امیدوارم این روند تا المپیک ادامه پیدا کند.

     

    عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با بیان این که حاشیه‌ها کمتر شده است و این مساله تاثیر مستقیمی روی موفقیت کاروان ایران خواهد داشت، تصریح کرد: در المپیک‌های قبلی حاشیه‌های زیادی وجود داشت. خوشبختانه در این دوره ورزشکاران و فدراسیون‌ها حواشی کمتری دارند که این مساله قطعا نتیجه‌اش را در لندن نشان می‌دهد.

     

    شهنازی در پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی از نتایج بازی‌های ایران در لندن دارید؟ تاکید کرد: قطعا نتایج ما از المپیک پکن بهتر خواهد بود، اما فعلا برای پیش‌بینی نتایج زود است. در حال حاضر فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک روی رقبای ورزشکاران المپیکی مطالعه و بررسی می‌کنند. یک ماه قبل از المپیک می‌توان نتایج احتمالی را پیش‌بینی کرد.

     

    عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با ابراز خوشحالی از تعامل خوب مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به ایسنا گفت: متاسفانه در بازی‌های پکن مسئولان سازمان و کمیته ملی المپیک با هم تنش داشتند. من به مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به خاطر این تعامل و روابط تبریک می‌گویم. در حال حاضر هیچ نقطه منفی در تعاملات طرفین وجود ندارد . همین موضوع آثارش را در لندن نشان می‌دهد. از زمانی که تغییرات در راس ورزش صورت گرفته است، تنش‌ها کاملا از بین رفته و این مساله جای تقدیر دارد. معتقدم که رسانه‌ها باید به این موضوع مهم بها دهند، چرا که این اتحاد به نفع ورزش است و جای تشویق دارد. البته نباید جز این از مدیران جمهوری اسلامی توقع داشت. به نظر من اختلاف زیاد و حاشیه سازی اتفاقی غیر عادی است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "شهنازی: بهتر از پکن نتیجه می‌گیریم/ یک ماه قبل از المپیک می‌توان نتایج را پیش‌بینی کرد"
    تازه ترین اخبار