امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۲۷:۵۳  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | کد خبر : 19685
    ارسال خبر چاپ خبر
  • معاون وزیر ورزش گفت: طبیعتا با آن نگاه های بین المللی که در حوزه زنان ما وجود دارد ، شخصا از پرچمداری یک دختر استقبال می کنم. به گزارش خبرنگار ورزشی پانا ، مرضیه اکبرآبادی در حاشیه برگزاری مراسم ۹۰ روز تا المپیک با تاکید بر اینکه فضای ورزش ایران در آستانه بازی‌های المپیک لندن…

    معاون وزیر ورزش گفت: طبیعتا با آن نگاه های بین المللی که در حوزه زنان ما وجود دارد ، شخصا از پرچمداری یک دختر استقبال می کنم.
    به گزارش خبرنگار ورزشی پانا ، مرضیه اکبرآبادی در حاشیه برگزاری مراسم ۹۰ روز تا المپیک با تاکید بر اینکه فضای ورزش ایران در آستانه بازی‌های المپیک لندن کاملا المپیکی است اظهار داشت: فضا را کاملا المپیکی می مبینم و در این موضوع شک نکنید اما فقط اینکه این فضا به آرامش نیاز دارد و نباید اجازه ورود استرس کاذب به ورزشکاران را بدهیم. اگر هم می بینید که همهمه نمی کنیم دلیلش آن است که می خواهمی ورزشکاران در آرامش باشند.
    وی ادامه داد: همچنان برای کسب سهیمه فرصت داریم و امیدواریم که در هفته های آتی هم به تعداد سهیمه های کشورمان افزوده شود.
    وی در خصوص انتقاد خیلی از ورزشکاران مبنی براینکه فضای ورزش کشورمان المپیکی نیست ، اظهار داشت: این طور نیست شاید ورزشکارانی که در حاشیه هستند و خودشان جزو کاروان المپیکی ایران نیستند این نظر را دارند. اردوها به صورت جدی دنبال می شود.
    معاونت بانوان در وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی دو فرصت دیگر در قایقرانی و تیروکمان برای افزایش تعداد سهمیه های بانوان داریم. ضمن اینکه تا این لحظه ۶ سهمیه در ۸ ماده کسب کرده ایم. در کل با توجه به برنامه ای که داشته ایم ، صد در صد موفق ظاهر شده ایم اما راه زیادی در پیش داریم.
    وی تاکید کرد: هدف ما برای بازی‌های المپیک لندن در بخش بانوان فقط کسب سهمیه بود است. قصد ندارم که بگویم مدال نمی آوریم. معمولا به رقابت های کسب سهمیه نمی رفتیم. با کسب سهمیه اثبات شد که ورزش ایران در بخش بانوان هم حرفه‌ای است و رو به جلو حرکت می‌کند. قلبا امیدوارم که مدال کسب کنیم ولی به صورت کارشناسی کسب مدال را برای مراحل بعدی پیش بینی کرده ایم.
    معاونت بانوان در وزارت ورزش و جوانان با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر شانس بالای الهه احمدی برای مدال آوری در بازی‌های المپیک اظهار داشت: هر دو دختر تیرانداز ایران که جزو ۱۰ نفر اول دنیا هستند. اگر این دو به فضاهای روحی روانی خود تسلط داشته باشند ، قطعا مدال آور خواهند بود.
    اکبرآبادی تاکید کرد:به عنوان معاونت بانوان در وزارت ورزش و جوانان نظارت مستقیمی بر عملکرد بانوان المپیکی و چگونگی تمرینات و اردوهای آن ها را دارم.
    وی در خصوص پوشش ملی پوشان تیروکمان اظهار داشت: هیچ گاه نگفتم که باید حجاب کماندارن ایران عوض شود. آیین نامه ای داریم که ملی پوشان و ورزشکاران باید مطابق آن عمل کنند. این نه صحبت من است و نه اظهارنظر شخصی ، بلکه یک نظارت به ابلاغیه ها است.
    معاونت ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان در مورد حل مشکل پوشش ورزشکاران بسکتبال و ژیمناستیک گفت: سعی کرده ایم با کمیته المپیک آسیا ارتباطاتی برقرار کنیم اما مکاتباتی که با مجمع جهانی این رشته داریم ، خیلی خوشآیند نیست اما امیدواریم در تعاملات آسیایی اولین گام را برداریم. در مورد ژیمناستیک هم هنوز به یک چارچوب و مدل مناسب دست پید نکرده ایم که بخواهیم گام بعدی را برداریم.
    اکبرآبادی گفت: اینکه پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های لندن چه ورزشکار زن یا مردی باشد ، اصلا مهم نیست و فرقی نمی کند اما طبیعتا با آن نگاه های بین المللی که در حوزه زنان ما وجود دارد ، شخصا از پرچمداری یک زن استقبال می کنم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "اکبرآبادی:دوست دارم پرچمدار کاروان ایران در المپیک ، زن باشد"
    تازه ترین اخبار