امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۴:۵۲  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۱۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | کد خبر : 19736
    ارسال خبر چاپ خبر
  • رییس هیات تنیس روی میز خوزستان گفت: ورزش یک بحث تخصصی است و نباید برای آن مدیران غیرورزشی انتخاب شود. حسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد:‌ بسیاری از مدیران ورزش ما رنگ و بویی از ورزش ندیده و ورزش را درک نکرده‌اند ولی افرادی نیز هستند که هم مدیر…

    رییس هیات تنیس روی میز خوزستان گفت: ورزش یک بحث تخصصی است و نباید برای آن مدیران غیرورزشی انتخاب شود.
    حسین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشی ایسنا در خوزستان اظهارکرد:‌ بسیاری از مدیران ورزش ما رنگ و بویی از ورزش ندیده و ورزش را درک نکرده‌اند ولی افرادی نیز هستند که هم مدیر و هم در ورزش متخصص‌اند؛ این افراد مطمئنا در بخش مدیریت ورزشی موفق‌تر هستند. اگرچه به این مورد در بسیاری از اماکن ورزشی کشورمان توجه نمی‌شود.
    وی با تاکید بر این‌که در انتخاب افراد باید تمرکز داشته‌ باشیم، بیان‌کرد: ورزش در تولید و پیشرفت‌ حائز اهمیت است و شعاری نیز در این زمینه وجود دارد که “انسان سالم، محور توسعه پایدار است”. هنگامی که ورزش را علمی و به عنوان یک رویکرد مهم سیاسی و اقتصادی نگاه کنیم، می‌طلبد منابع مالی خاصی را برای آن در نظر بگیریم.
    رییس هیات تنیس روی میز خوزستان عنوان‌کرد:‌ منابع مالی باید به صورتی باشد که در دو زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موثر واقع شود. اکنون در دنیا به ورزش به صورت اقتصادی نگاه می‌کنند؛ به عنوان مثال همیشه بر سر گرفتن میزبانی المپیک دعوا است زیرا میزبانی برای یک کشور منبع درآمد بسیار بالایی است که می‌تواند جایگزین بسیاری از منابع ما، حتی نفت باشد. به همین دلیل کشورهایی که میزبانی را بر عهده می‌گیرند، ‌سیل منابع مالی وارد کشورشان می‌شود.
    وی با بیان این‌که ضعف مدیریت می‌تواند یکی از موانع پیشرفت در ورزش باشد، افزود: مدیریت در اداره هر سازمان یا بخش، حرف اول را می‌زند و چه بهتر مدیرانی را در راس کار قرار دهیم که تخصص داشته باشند. در کشور ما چنین مدیرانی که هم در ورزش دارای تخصص و هم لایق باشند، وجود دارند. افرادی که این دو خصوصیت را داشته باشند بسیار بهتر می‌توانند عمل کنند و کشورهایی که در ورزش پیشرفت کرده‌اند، معمولا مدیرانشان تحصیل کرده و ورزشی هستند.
    سلیمانی در پاسخ به این سوال که همکاری ارگان‌های مختلف تا چه اندازه باعث پیشرفت ورزش استان می‌شود؟ اظهارکرد: تجربه ثابت کرده، پیشرفت در هر کشور، شهر و سازمانی نیازمند این است که ارگان‌های مختلف برای آن هدف، یکدیگر را یاری کنند. مطمئنا آن‌ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر سازمانی در کار خود تک‌روی کند به جایی نمی‌رسد. در هر ارگانی یک بخش مربوط به ورزش وجود دارد؛ ‌به نظر من نیاز است که یک کمیته تشکیل شود تا آن‌ها را به هم ارتباط داده که در راستای یک هدف مشخص حرکت کنند.
    وی باشگاه‌ها را یک رکن بسیار اساسی در ورزش هر استان برشمرد و ادامه‌داد: آن‌ها پایه‌های قهرمانی ورزش محسوب می‌شوند. در این راستا اداره‌کل ورزش و جوانان باید با باشگاه‌ها هماهنگ‌تر باشد و آن‌ها را به هر صورتی که می‌تواند، تشویق کند تا عملکردشان بهتر شود. باتوجه به تنگناهای مالی وزارت ورزش و جوانان، می‌طلبد باشگاه‌ها فعالیت خود را از آن‌ چه هست، بیشتر کنند.
    رییس هیات تنیس روی میز خوزستان در ادامه با مثبت ارزیابی کردن طرح آمایش ورزش استان گفت: با اجرا کردن این طرح می‌توانیم در ورزش نتیجه بهتری کسب کنیم. ما باید در شهرهایی سرمایه‌گذاری کنیم که پتانسیل و استعداد بسیاری وجود داشته باشد. از لحاظ کارشناسی و علمی نیز به همین صورت است که باید بودجه را به سمتی هدایت کنیم که نتیجه بهتری حاصل شود.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "رئیس هیئت خوزستان:نباید مدیران غیرورزشی انتخاب کنیم"
    1. نام محفوظ گفت:

      حضرتعالی که از مدیر غیر ورزشی فدراسیون ما خیلی تعریف وتمجید فرموده اید.

    2. اميري نيا گفت:

      دو صد گفته چون نیم کردار نیست.
      انشاالله در آینده نزدیک در خصوص عملکرد مجموعه هیئت استان ، صحبت خواهیم داشت.

    3. منجزی گفت:

      با سلام در ارتباط با عملکرد هیات استان خوزستان باید گفت خوزستان تا کنون چنین هیاتی به چشم ندیده بود. آنچه را که زمانی در آرزوهای خود میپروراندیم و برایمان یک رویا شده بود را تنها در این هیات دیدیم . مگر یادمان میرود که در چه سالنی و با چه عرق ریزانی بروی کفپوشهای کنده شده و موریانه زاده و سالن با دمای ۵۰ درجه مسابقه میدادیم . .افتخاراتی را که بانوان ما در این چند سال اخیر کسب کردند برایمان غیر قابل باور بود . واقعا جناب امیری نیا این هیات نشان داد که با نیت صادقانه میشود به خیلی از چیزها رسید

    4. منجزی گفت:

      بر خود واجب میدانم که تشکر کنم از هیات استان به خاطر برگزاری تعداد بیشمار مسابقاتی که بخصوص برای بانوان برگزار میکند که این مسئله در رشد بانوان ما بسیار تاثیر گزار بوده است .

    5. لرکي پور گفت:

      با سلام ، سرکار خانم منجزی تشکر ویژه از حضرتعالی دارم به خاطر قدر شناسی بجاوبه موقع شما از جمله افرادی نیستید که نمک خورده ونمکدان میشکنند، وجدان هر فرد بخوبی گواه وقضاوت خواهد کرد که در این چند سال اخیر چه تحولات مثبت وچه هزینه هایی برای رفع نواقص سالن تنیس روی میز شده است ،البته بخش عمده هزینه ها از کمکهای بی دریغ بسیجی قهرمان جناب آقای گرشاسبی است که همیشه دعاگویش هستم، موفق باشید .


    تازه ترین اخبار