امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۱۷:۵۸  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | کد خبر : 20262
    ارسال خبر چاپ خبر
  • لیگ امسال تنیس روی میز بانوان در حالی به صورت متمرکز برگزار شد که یازده تیم باشگاهی در آن حضور داشتند. به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مشکل نداشتن اسپانسر برای حمایت از تیم های باشگاهی بانوان تقریباً در همه رشته های ورزشی امری جدا نشدنی از ورزش بانوان ایران است اما این مشکل در…

    لیگ امسال تنیس روی میز بانوان در حالی به صورت متمرکز برگزار شد که یازده تیم باشگاهی در آن حضور داشتند.
    به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مشکل نداشتن اسپانسر برای حمایت از تیم های باشگاهی بانوان تقریباً در همه رشته های ورزشی امری جدا نشدنی از ورزش بانوان ایران است اما این مشکل در پینگ پنگ کاملاً مشهود است.
    زنان راکت به دست ایران که امسال با کسب سهمیه المپیک، افتخار بزرگی را در تاریخ تنیس روی میز بانوان کسب کرده اند همچنان از مشکل نداشتن اسپانسر رنج می برند، این موضوع تا جایی نفوذ کرده است که لیگ امسال بانوان به صورت متمرکز برگزار شد که این متمرکز برگزار شدن درست است که تا حدود زیادی به باشگاه ها در صرفه جویی هزینه ها کمک کرده است اما باعث نارضایتی بسیاری از زنان ملی پوش شده است تا جایی که مریم صامت ملی پوش پینگ پنگ و عضو تیم باشگاهی هیئت گلستان گفت: بهتر است بازیهای رفت و برگشت برگزار شود تا بازیهای بیشتری را انجام بدهیم بازیهای بیشتر سطح انگیزه بازیکنان را بالا می برد.
    محبوبه عمرانی دیگرملی پوش ایران که عضو تیم باشگاهی مس کرمان است با اعتراض به قرارداد ها گفت: قراردادها نسبت به لیگ سال گذشته افت شدیدی داشته حتی می توان گفت به یک دهم رسیده است.
    زهرا میر بابایی ضمن حق دادن به بازیکنان ملی پوش بیان کرد: بچه ها حق دارند زیرا بازیکنان تیم ملی بودجه خود را از باشگاه ها تامین می کنند و غیر از آنجا منبع درآمد دیگری ندارند، چون نمی توانند به دلیل حجم وسیع تمرینات سرکار بروند بنابراین رقم قرارداد ها برایشان حیاتی است.
    وی افزود: اگر رقم قرارداد ها پارسال ۱۰ یا ۱۲ میلیون بوده الان به دو یا سه میلیون رسیده است اما من به بازیکنان گفتم که همین هم غنیمت است و بهتر از هیچ است، همین را بگیرند و راضی باشند.
    منیژه عبدی سرپرست فنی مسابقات و مسئول کمیته داوران کشور نیزاز اسپانسرها خواست یا به لیگ بانوان کمک کنند.
    اسپانسرها باید کمک کنند و با بانوان همکاری داشته باشند تا لیگ خانواده های بهتر برگزار شود.

     

    دور سوم از مرحله برگشت لیگ برتر بانوان روزهای چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه به میزبانی آکادمی بین المللی تنیس روی میز برگزار شد اما تکلیف دور پایانی لیگ به علت فوت یکی از نزدیکان فاطمه پوستین دوز، نایب رئیس فدراسیون تنیس روی میز هنوز مشخص نیست زیرا پوستین دوز به شهرستان رفته است.

     

    یکی از طرح های فدراسیون برای بهتر برگزار شدن بازی های لیگ بانوان این است که هر باشگاهی که برای مردان پینگ پنگ باز تیم دارد برای زنان هم تیم بزند اما در جلسه ای که سال گذشته قبل از بازی های لیگ امسال با آقایان برگزار شد همه آن ها با این طرح مخالفت کردند این جلسه که با حضور مربیان با سابقه ای مثل پیمان حسنی و مجید احتشام زاده برگزار شده بود مردان به این دلیل که این کار برایشان هزینه های سنگینی را خواهد داشت قبول نکردند اما برگزاری لیگ بانوان به صورت متمرکز با توجه به کم بودن هزینه اش ممکن است حمایت امسال آقایان را بر انگیزد.

     

    زهرا میر بابایی درباره این موضوع گفت: امسال هنوز جلسه ای برگزار نشده است اما حتما از آقایان می خواهیم که با لیگ متمرکز بانوان موافقت کنند و زنان را در بحث بودجه یاری رسانند.

     

    زهرا میربابایی با وجود نارضایتی بعضی از بازیکنان از لیگ امسال بانوان با خرسندی از کیفیت لیگ یاد کرده و مدعی شد : امسال ملی پوشان را در تمام تیم های باشگاهی تقسیم کردیم حتی تیمی مثل مس کرمان محجوبه عمرانی را به زور قبول کردند چون داشتن بازیکنان ملی پوش هزینه بیشتری برای تیم ها دارد اما مسئولان فدراسیون با درایت کار تقسیم ملی پوشان را انجام دادند و به هر تیمی تقریبا یک بازیکن ملی پوش دادیم .

     

    وی اضافه کرد: در جلسه ای که با مسئولان یازده تیم شرکت کننده در لیگ امسال بانوان برگزار کردیم به جز یک تیم ۱۰ تیم دیگر با متمرکز برگزار شدن لیگ در سال آینده مشکلی نداشتند چرا که در بحث هزینه ها به سود آنهاست با این حال بازیکنان برای انجام بازیهای رفت و برگشت و برگزاری بازیهای بیشتر چشم به حمایت مالی اسپانسرها دوخته اند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "بانوان پینگ پنگ باز هم به حمایت مالی نیاز دارند"
    1. احمدی گفت:

      با سلام و ادب ،بنظر من رییس سازمان لیگ فدراسیون باید صرفا یک داور بین المللی نباشد و توان لابی گری با باشگاههای قدر و کشاندن انها به سمت این رشته را داشته باشد.جذب اسپانسر یکی از اهدافی است که باید در سرلوحه کار باشد. پیشنهاد من برگزاری یک انتخابات بین مدیران باشگاههاست که خود دست اندر کار هستند و انتخاب یک نفر از داوران بین المللی بعنوان دبیر اقایان و یکنفر از خانمها بهنوان دبیر بانوان. در این حالت کمی هم از مسئولیتهای فدراسیون تقلیل می یابد

    2. مريم ديلمقاني يک مربي تازه کار گفت:

      بطور جد در فدراسیون ما مسئول روباط عمومی نه به معنای کسی که کارهای سایت را انجام می دهد و خبر نگار است بلکه شخصی که روابط عمومی و بین ارگانی قوی برای گرفتن اسپانسر و جذب نیروهای مادی برای لیگ باشد کم می باشد.

      شخصی که بدنبال جذب باشگاه ها اجازه ندهد اوضای لیگ بانوان بعد از سالها تا این حد راکد باشد

    3. مريم ديلمقاني يک مربي تازه کار گفت:

      آقای شهنازی چه خوب چه بد اما روابط عمومی بسیار خوبی بود و در تمام شال هایی که ایشان بودند اجازه ندادند لیگ بانوان راکد شود و از قیمت قرارداد ها کم. بلکه تمام تیم های نفت و پتروشیمی را به رقابت با هم کشیدند و سیر قرارداد ها بسیار خوب بود اما الان بهترین تیم ها از قبیل دانشگاه آزاد و نفت و پتروشیمی و ذوب آهن را از دست دادیم که فقیر ترین تیم که کرمان بود امسال بالاترین سطح قرارداد بود

    4. پیمان حسنی گفت:

      با سلام
      برای اینکه نام اینجانب در این گزارش آمده است توضیحات ذیل را به اطلاع علاقه مندان می رسانم :
      در خصوص برگزاری مسابقات لیگ چه آقایان چه بانوان روش سال ۹۰ فدراسیون کاملا اشتباه بود . بزرگترین کار فدراسیون جهت جذب باشگاه جدید یا حفظ باشگاههای فعلی احترام متقابل و پیگیری رفع مشکلات تیم ها است . دیگر کار مهم برنامه ریزی درست در برگزاری مسابقات است . تبلیغات کار مهم دیگر در جذب تیم های جدید است . اجرای قوانین مسابقات لیگ بدون در نظر گرفتن منافع شخصی برخی افراد . فدراسیون بایستی بعنوان حافظ منافع همه باشگاهها باید قوانین را برای همه تیم های شرکت کننده اجرا کند تا حقی از تیمی ضایع نشود .
      در خصوص مشکلات لیگ بانوان به نکته توجه کنید که در اکثر رشته ها مشکل اسپانسر وجود دارد ولی امسال هم میشد لیگ را مثل سال ۸۹ بصورت رفت و برگشت برگزار کرد و بنده بر خلاف خانم دیلمقانی اعتقاد دارم یک سازمان لیگ قوی می تواند با تدبیر و تلاش می تواند باشگاههای موجود را حفظ و با رایزنی باشگاههای جدید را به لیگ اضافه کند . روابط عمومی هم می تواند با انعکاس اخبار و تبلیغات مناسب برای تیم ها می تواند کمک شایانی به رونق لیگ بکند .
      لیگ بانوان در سال ۸۹ بصورت رفت و برگشت برگزار شد ولی اگر حمایت خوب خانم پوستین دوز نبود شاید لیگ به مشکل جدی مواجه میشد ولی آن همه مشکل در لیگ بانوان بود ولی در لیگ آقایان کمترین مشکل را هم نداشتیم .
      انشاء الله که با تدابیر فدراسیون سال ۹۱ لیگ بانوان بصورت رفت و برگشت برگزار شود و بازیکنان نیز از نظر مالی تامین شوند .


    تازه ترین اخبار