امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۱۱:۳۳  آخرین بروزرسانی : اردیبهشت ۲۳ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | کد خبر : 20425
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پایان یافتن رقابت های کسب سهمیه المپیک تنیس روی میز: امید زیادی نبود، اما به باد رفت   تورنمنت جهانی انتخابی المپیک قطر در حالی به پایان رسید که فقط یک برد در کارنامه چهار پینگ پنگ باز ایرانی به ثبت رسید. به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، هرچند دریافت کسب سهمیه المپیک در…

    پایان یافتن رقابت های کسب سهمیه المپیک تنیس روی میز:
    امید زیادی نبود، اما به باد رفت

     

    تورنمنت جهانی انتخابی المپیک قطر در حالی به پایان رسید که فقط یک برد در کارنامه چهار پینگ پنگ باز ایرانی به ثبت رسید.
    به گزارش
    خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران
    ، هرچند دریافت کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی قطر کمی دور از ذهن به نظر می رسید اما چهار نماینده ایران با این امید پا به دوحه قطر، محل برگزاری این رقابتها گذاشته بودند، که همه تلاششان را بکنند تا برای اولین بار در طول تاریخ تنیس روی میز، ایران با سه نماینده یا شاید هم بیشتر راهی مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن شود.

     

    در مسابقات انتخابی المپیک قطر که از روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شد، پینگ پنگ بازان برتر جهان که موفق نشده بودند در مسابقات قاره ای به سهمیه شرکت در المپیک دست یابند، در این تورنمنت جهانی گرد هم آمدند تا آخرین تلاشهایشان را برای دریافت جواز سفر به لندن انجام دهند. ایران در حالی با چهار نماینده خود یعنی نیما عالمیان، پوریا عمرانی، محجوبه عمرانی و مریم صامت در این مسابقات حاضر شد که در قرعه هیچ کدام از آنها نمایندگانی از کشورهای آسیای شرقی وجود نداشتند. راکت به دستان آسیای شرقی با توجه به نوع بازی خود در تنیس روی میز حرف اول را می زنند تا جایی که ورزشکاران ایرانی بر این باورند که رویارویی با آنها سخت تر از حریفان سایر کشورهاست.

     

    بر اساس این گزارش قرار گرفتن در این قرعه نسبتا خوب نیز نتیجه ای برای بازیکنان تنیس روی میز ایران در بر نداشت و هر چهار نماینده ایران در طول دو روز با سه حریف بازی کردند اما از بین ۱۲ بازی انجام شده فقط نیما عالمیان بود که موفق شد در دومین بازی خود حریفی از نروژ و دارای رنکینگ ۲۳۰ جهانی را مغلوب سازد. نیما عالمیان که بازی اول خود را مقابل حریفی از ایتالیا واگذار کرده بود، با درخشش مقابل لانریس نروژی این بازی را با نتیجه چهار بر دو با پیروزی به پایان رساند. برد نیما عالمیان تا حدی امید کسب سهمیه المپیک را در دلهای تنیس روی میز ایران کاشت اما رویارویی عالمیان مقابل گورداک از لهستان و دارنده رتبه ۹۲ در رنکینگ بین المللی در آخرین بازی، همه چیز را برای ایران تمام کرد! نیما بازی آخر را چهار بر یک مقابل حریف قدرش واگذار کرد تا پرونده افزودن یک سهمیه دیگر به جمع المپیکی های تنیس روی میز ایران بسته شود.

     

    شایان ذکر است در این رقابتها و در بخش مردان، ۶۹ ورزشکار از ۳۷ کشور و در بخش زنان ۴۷ ورزشکار از ۳۳ کشور جهان حضور داشتند. پوریا عمرانی همه بازیهای خود را مقابل حریفانی از ایتالیا، بلژیک و پرتغال از دست داد، مریم صامت هم نتوانست از رقیبان خود در کشورهای هم گروهش یعنی لهستان، انگلیس و فرانسه برد بگیرد و محجوبه عمرانی نیز با روسیه، انگلستان و اسلواکی هم گروه بود و در برابر آنها باخت را پذیرا شد.

     

    به این ترتیب آخرین تلاشهای راکت به دستان ایرانی به ثمر ننشست و ایران همچنان با دو سهمیه در رقابتهای المپیک لندن ۲۰۱۲ حاضر می شود، با توجه به اینکه همین دو سهمیه نیز افتخار بزرگی در کارنامه تنیس روی میز ایران است چرا که برای اولین بار یک بانوی پینگ پنگ باز ایرانی، مسافر المپیک است

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش باشگاه خبرنگاران از رقابتهای انتخابی المپیک"
    تازه ترین اخبار