امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۲:۴۸  آخرین بروزرسانی : خرداد ۳ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 20882
    ارسال خبر چاپ خبر
  •       شوک و تغییرات در فدراسیون های ایران قبل از آغاز المپیک به نظر قرار نیست متوقف شود. ۴۸ ساعت پس از موج تغییرات در راس فدراسیون‌های ورزشی، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام کردند حاضرند از سمتهای خود کنار بروند تا وزارت ورزش راحت‌تر بتواند برای انتخابات پیش روی کمیته ملی…

     
     
     
    شوک و تغییرات در فدراسیون های ایران قبل از آغاز المپیک به نظر قرار نیست متوقف شود.
    ۴۸ ساعت پس از موج تغییرات در راس فدراسیون‌های ورزشی، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام کردند حاضرند از سمتهای خود کنار بروند تا وزارت ورزش راحت‌تر بتواند برای انتخابات پیش روی کمیته ملی المپیک یارگیری کند. پس از آنکه وزارت ورزش در تصمیمی ناگهانی حکم به برکناری پنج رییس فدراسیون گرفت، انتقادها از وزارت ورزش شدت گرفت؛ تصمیمی که حتی باعث شده قایقرانان المپیکی به خاطر برکناری رییس فدراسیون‌شان المپیک لندن را تحریم کنند.
     
    یکشنبه گذشته بود که خبرگزاری‌ها یک به یک خبر برکناری پنج رییس فدراسیون را روی خروجی شان گذاشتند که این فهرست پنج نفره شامل سه رشته المپیکی هم بود. قایقرانی، دوچرخه سواری و شنا سه رشته المپیکی بودند که به حکم وزیر ورزش جوانان برکنار شدند تا در فاصله دو ماه تا شروع المپیک اتفاقات بدی برای ورزش بیفتد.
     
    اگر تا پیش از این امید زیادی می‌رفت که با توجه به آمادگی ورزشکاران ایرانی بهترین نتیجه ورزش ایران در المپیک لندن رقم بخورد اما با اتفافاتی که در چند روز اخیر افتاده امیدها خیلی کمرنگ شده است. اول که اعلام شد که پاداش ورزشکاران در سال ۸۹ به رقم سکه در همان سال پرداخت می‌شود و چند روز بعد هم رییس سه فدراسیون المپیکی برکنار شدند. هر چند اتفاق اول خیلی از انگیزه ورزشکاران کم کرد اما اتفاق دوم حتی باعث شد چند ورزشکاران المپیکی قید حضور در لندن را بزنند. سر دسته این ورزشکاران یکی از امیدهای اصلی ایران برای کسب المپیک، محسن شادی بود. رویینگ‌بازی که در بازی‌های آسیایی گوانگجو یک مدال طلای با ارزش برای ایران کسب کرد اما حالا او اعلام کرده که قصد دارد در اعتراض به برکناری احمد دنیامالی رییس فدراسیون قایقرانی به لندن نرود. او دیروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: جدا از این که من از المپیک انصراف دادم، دیگر پاروزنان المپیک نیز با این شرایط در لندن حضور نخواهند داشت. بدون هیچ دلیلی رییس فدراسیون قایقرانی را که برای این رشته همانند پدر بود را برکنار می‌کنند. احمد دنیا مالی تنها کسی بود که باعث رشد و پیشرفت قایقرانی شد و حالا در آستانه المپیک و زمانی که وقت نتیجه‌‌گیری ما رسیده آن را برکنار می‌کنند تا به اهداف خود برسند.
     
    یکشنبه گذشته بود که خبرگزاری‌ها یک به یک خبر برکناری پنج رییس فدراسیون را روی خروجی شان گذاشتند که این فهرست پنج نفره شامل سه رشته المپیکی هم بود. قایقرانی، دوچرخه سواری و شنا سه رشته المپیکی بودند که به حکم وزیر ورزش جوانان برکنار شدند تا در فاصله دو ماه تا شروع المپیک اتفاقات بدی برای ورزش بیفتد
     
    شادی افزود: در آستانه شروع المپیک تمامی رسانه‌ها از شارژ روحی وزارتخانه صحبت می‌کردند،‌ اما حالا این اتفاق افتاده است. اگر این شارژ روحی بود،‌ ما آن را نمی‌خواهیم. باید احمد دنیا مالی به فدراسیون قایقرانی باز گردد.
     
    این تصمیم در حالی اتخاذ شده که نایب رییس فدراسیون قایقرانی اعلام کرده که این تصمیم المپیکی‌های ایران او را “گیج” کرده است: من به عنوان نایب رییس فدراسیون با چنین حرکتی از سوی ورزشکاران مخالف هستم و می‌دانم دنیا مالی هم از چنین حرکتی استقبال نمی‌کند. تا آنجا که می‌توانم تلاش می‌کنم که این مشکل برطرف شود و ورزشکاران در رقابت‌های المپیک شرکت کنند. از آقای دنیا مالی هم کمک می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند و می‌دانم که ایشان هم چنین تفکری دارند، چون حالا بحث آبروی ایران در مجامع بین‌المللی مطرح است.
     
    البته این تنها واکنش به تصمیم عجیب وزارت ورزش و جوانان نبود. اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که به رسم هر هفته برای آخرین وضعیت ورزش ایران در آستانه المپیک گرد هم می‌آیند دیروز صبح هم در دفتر محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک دور هم جمع شدند اما به جای اینکه آخرین شرایط ورزشکاران برای حضور در المپیک را بررسی کنند، وضعیت ورزش را پس از برکناری روسای فدراسیونها ارزیابی کنند که در آخر خروجی این جلسه سه ساعته بیانیه اعضا شد؛ بیانیه‌ای که نگرانی اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را به دنبال داشت. سایت کمیته ملی المپیک پس از پایان این جلسه این گزارش را روی خروجی‌اش فرستاد: «اعضاء هیات اجرایی با توجه به تغییرات وسیعی که در آستانه المپیک در سطح روسای فدراسیونهای ورزشی بویژه فدراسیونهای المپیکی قایقرانی، دوچرخه سواری، شنا، شیرجه و واترپلو در وزارت ورزش و جوانان انجام شده ابراز نگرانی کرده و عنوان داشتند با عنایت به اینکه تنها دو ماه تا آغاز بازیهای المپیک لندن باقی مانده و طبق ضوابط کمیته برگزاری بازیهای المپیک، امکان تغییر در لیست اسامی کاروان اعزامی و افزودن اسامی جدید وجود ندارد، به نظر می‌رسد تغییرات انجام شده و نیز استمرار آن در رابطه با فدراسیونهای المپیکی، لطمات جبران ناپذیری بر مدیریت رشته‌های ورزشی و به تبع آن بر عملکرد کاروان اعزامی خواهد داشت و زحمات چهار ساله وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سایر ارکان ورزش کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
     
    در پایان این نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعلام داشتند، از آنجایی که این تغییرات بی سابقه در آستانه المپیک، برخلاف منافع ملی و رویه‌های بین المللی ارزیابی می‌شود و به نظر می‌رسد با هدایت بخشی از وزارت ورزش و جوانان و با دلایل مشخص و غیر همراستا با مصالح ورزش کشور پیگیری می‌شود، مقرر شد مراتب به وزیر محترم ورزش و جوانان منعکس تا حتی الامکان ضمن ابقای مدیران یاد شده حداقل تا پایان بازیهای المپیک، قویاً از تغییرات احتمالی بعدی نیز اجتناب شود.»
     
    مهمترین بخش این گزارش جایی بود که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آمادگی شان را برای کناره‌گیری از سمت‌شان اعلام کردند. در این بخش از گزارش نوشته شده: بدیهی است اعضای هیات اجرایی، اعلام آمادگی می‌کنند چنانچه هدف از این تغییرات، اعمال نظر و چینش نیروها در انتخابات آتی کمیته ملی المپیک است، به منظور استقرار آرامش مورد نیاز در این مقطع حساس از ورزش کشور از مسئولیت خود کنار روند تا ورزش کشور بیش از این دچار خسران نشود
     
    اما مهمترین بخش این گزارش جایی بود که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آمادگی شان را برای کناره‌گیری از سمت‌شان اعلام کردند. در این بخش از گزارش نوشته شده: نبدیهی است اعضای هیات اجرایی، اعلام آمادگی می‌کنند چنانچه هدف از این تغییرات، اعمال نظر و چینش نیروها در انتخابات آتی کمیته ملی المپیک است، به منظور استقرار آرامش مورد نیاز در این مقطع حساس از ورزش کشور از مسئولیت خود کنار روند تا ورزش کشور بیش از این دچار خسران نشود.
     
    در شرایطی این اعضا از آمادگی شان برای کناره‌گیری حرف زدند که بسیاری معتقدند برکناری روسای فدراسیونهای ورزشی در آستانه المپیک به خاطر انتخابات آتی کمیته ملی المپیک است؛ جایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان وزارت ورزش از حالا مهره‌هایش را برای کسب کرسی‌ها تاثیرگذار چیده است و برای انتخابات چشم به آرای روسای هم نظرش دارد.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "موج تغییرات در وزارت ورزش!!!"
    تازه ترین اخبار