امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۹:۰۱  آخرین بروزرسانی : خرداد ۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 21238
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     با توجه به نزدیکی رقابتهای پراهمیت المپیک  مسئولین وزارت ورزش وخصوصا رئیس فدراسیون باید با احتیاط وتامل هرچه بیشتر  انتخاب یا انتصاب دبیری فدراسیون را مدنظر قرار دهند! تجربه دبیران قبلی فدراسیون در چند وقت اخیر بخوبی نشان داده که باید  با توجه به آنچه  در این آمدن و رفتن ها اتفاق افتاده …

     
     

    با توجه به نزدیکی رقابتهای پراهمیت المپیک  مسئولین وزارت ورزش وخصوصا رئیس فدراسیون باید با احتیاط وتامل هرچه بیشتر  انتخاب یا انتصاب دبیری فدراسیون را مدنظر قرار دهند!

    تجربه دبیران قبلی فدراسیون در چند وقت اخیر بخوبی نشان داده که باید  با توجه به آنچه  در این آمدن و رفتن ها اتفاق افتاده  بااحتیاط کامل و منطقی تر از گذشته عمل کرد.

    در بین دبیران قبلی که آمدند و رفتند  هیچکدام پینگ پنگی نبودند و یکی از اهرمهای فشار بر فدراسیون همین  غیر پینگ پنگی بودن این اشخاص بود  که در مدت حضور این افراد محترم تنیس روی میز تقریبا براثر فشارهای بیرونی خصوصا از طرف منتقدان یک روز آرام ثبت نشده است.

    دقیقا بعد از این تنشها بود که مسئولین فدراسیون برآن شدند تا از بین خانواده این رشته یک نفر را برای تصدی پست دبیری انتخاب نمایند.بالاخره زمان موعود فرا رسید و و قرعه به نام عمیدی افتاد.

    شایعاتی زیادی در این ارتباط بوجود آمد که عمیدی جامعه مخالف را نادیده گرفته و دلش هوای میز و پست دبیری کرده است!اما شایدواقعیت این نبود زیرا چنانچه عمیدی بدنبال پست ومیز وبقولی رئیسی بود باید از همان زمان ورود به فدراسیون یا حداقل چند روز بعداز آن بدنبال صدور حکم خود می بود وپافشاری میکرد!
    عمیدی توانست تا حدودی جو ملتهب و ناآرام خانواده تنیس روی میز را نیمه آرام نماید وبعنوان تنها فرد پاسخگوی سوالات و مطالبات رسانه ها و افکار عمومی تلقی گردد.
    مدتها خط اول فشارها و انتقادات و … و در یک کلام، خط مقدم فدراسیون تنیس روی میز کسی بجز عمیدی نبود !
    در هر صورت یا عمیدی خود را فدایی سلامتی این رشته نمود یا اینکه باوجود تجربه فراوان در این رشته از نیروهای بالادستی فدراسیون کمی تا حدودی رودست خورد.!
    به هرحال  صدور حکم دبیری برای امیر عمیدی در هاله ای از ابهام باقی ماند وتاکنون هیچکس بطور دقیق دلیل عدم صدور این حکم را بدرستی متوجه نشده است!
    بالاخره عمیدی هم رفت!
    اشتباه در محاسبه»خصوصیت همه‌‌ مدیران و اصلا همه‌‌ آدم‌هاست. اصلا مگر می‌توان از کسی انتظار داشت که در طول زندگی‌اش به عنوان یک انسان و یا در دوره فعالیت کاری‌اش به عنوان یک«مدیر» دچار اشتباه در محاسبه و خطا نشود؟
    این قانون طبیعت است که انسان‌ها برخی امور را به مدد آزمون و خطا پیش ببرند و در نهایت شرایط یک زندگی بهتر را برای خود و اطرافیانشان پدید آورند. اما میان انسان‌های بزرگ و مدیران موفق با انسان‌های عادی و مدیران معمولی تفاوت بزرگی در همین مولفه ‌‌«اشتباه در محاسبه» وجود دارد.
    مدیران موفق یا کمتر از دیگران دچار اشتباه محاسبه می‌شوند یا اگر هم دچار این اشتباه و خطا می‌شوند درصد آن ناچیز و محدود است. آن‌ها تمام تدبیر و اندیشه‌شان را به کار می‌گیرند تا ناگهان با یک اشتباه محاسباتی بزرگ خود و منافع سازمان و مردم‌شان را با خطر مواجه نسازند.
    عرصه ورزش که پیش از این بارها بر اهمیت آن به عنوان فراگیرترین موضوع اجتماعی در کشورمان(پس از مذهب)تاکید شده، بارها با مدیرانی روبه‌رو بوده که به قاعده طبیعت، دچار اشتباهات محاسبه‌ای شده‌اند. اما تفاوت آن‌ها با هم همانطور که در ابتدا آمد در میزان این خطاها بوده. برخی را پس از گذشت سال‌ها باید به سختی به خاطر آورد و برخی آنقدر اشتباه بزرگ و پر از زیان صورت داده‌اند که پس از گذشت سال‌ها هنوز نمی‌توان از خاطرشان برد!
    به نظر می رسد ازعمیدی نمیتوان در حافظه خانواده تنیس روی میزکشور بعنوان فردی نام برد که بزودی فراموش خواهد شد.
    در هر صورت از رفتن عمیدی روزها و هفته ها گذشته و افکار عمومی منتظر یک دبیر برای فدراسیون تنیس روی میز هستند وبصورت طبیعی این موضوع را با حساسیت دنبال میکنند.
    در این ارتباط حرف و حدیثهای فراوانی در بین افکار عمومی رواج یافته که یکی از این شایعات این است که نفر بعدی برای تصدی مسئولیت دبیری فدراسیون قرار است از طرف وزارت ورزش وجوانان یا اینکه حداقل به سفارش این وزارتخانه باشد.
    شنیده رواج یافته بعدی حکایت از این دارد که قرار است فرد ی بعنوان نائب رئیس فدراسیون بجای پست دبیری مشغول بکار گردد…
    والبته چنانچه وضعیت دبیری فدراسیون هرچه زودتر مشخص و معین نگردد همین طول زمان باعث بروز شایعات و فراز و نشیبها در این عرصه خواهد شد.
    رئیس فدراسیون باید توجه داشته باشد که باوضعیت موجود و آنچه بصورت شفاف و رسا در این ماجراهای اختلاف برانگیز برای بسیاری از اهالی این رشته مظلوم روشن شده ،دست به هرکاری بزند و هرانتخاب و انتصاب و در یک کلام هردم و بازدم ایشان حال چه خوب یا بد مورد نقد و فشار برخی جریانات قرار خواهد گرفت .
    در هر صورت جوعمومی خانواده تنیس روی میز از ناآرام به نیمه آرام ودر نهایت نسبتا آرام تعدیل شده است وبسیاری مسائل مبهم و حتی پشت پرده برای افکار عمومی از فدراسیون گرفته تا تمام جریانات جاری و موجود برای همگان روشن ومبرهن شده است.
    آنچه مشخص است بوجود آمدن جو فعلی دلیلی براینکه آنچه در تنیس روی میز کشور میگذرد بر وفق مراد است نیست لذا هنوز کارهای باقیمانده فراوانی برزمین مانده و هنوز راه های نرفته بسیاری وجود دارد که باید رفت.
    بصورت منطقی برخی ازاین کمبودها و مشکلات که بدلیل فشارها و تنگ نمودن عرصه بر فدراسیون نشینان بوده قابل قبول و پذیرش است اما درحال حاضر فدراسیون و مسئولان آن فرصت کافی پیدا کرده تا کمبودهای مشخص را هرچه زودتر رفع و در صدد برنامه ریزی جامع و قابل قبولی باشند.
    شایسته سالاری،نگرش وتغییر در کاد رمربیان به نیت تبدیل به احسنت کردن این حوزه؛ایجاد وفاق عمومی و نزدیکی دلها،بازکردن درهای حقیقی وواقعی فدراسیون به روی صاحب نظران و اینکاره ها و حتی جذب آنان بدون سیاسی کاری و در نهایت اخلاص و صداقت،ترمیم و تکمیل کمیته ها و کارگروههای نیمه تمام و غیر متخصص،غربالگری و ترد افراد غیراینکاره و غیر صاحب نظر با توجه به موقعیت و خروجی استانهای زیر مجوعه؛بخشیدن عطای برخی افراد که یک شبه فدراسیون نشین شدند به لقای آنان که گویا کم کم در حال انجام است گوشه ای از کارهای نیمه تمام و ایرادات وارد بر فدراسیون تنیس روی میز کشور است که قابل رفع و ترمیم خواهد بود.
    نکته: این روزها شایعاتی وجود دارد که برخی افراد در فدراسیون کم کم بدنبال ترد برخی مربیان به قصد جایگزنی مربیان مرکز نشین هستند!
    طبق بولتن فدراسیون و طبق آمارهای موجود رده های تمام استانها مشخص و در دسترس همگان قرار دارد .مواظب باشیم بیشتر از حد فعلی از افراد مرکز نشین در کادر فدراسیون استفاده نگردد در غیر این صورت مطمئنا صدای همه استانها و صاحب نظران و در یک کلام دلسوختگان این رشته بلند خواهد شد.
    مدیر سایت:سید منصور علوی
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیل کلی در باره وضعیت تنیس روی میز کشور(قسمت دوم)"
    1. fariba-ghavamzadeh گفت:

      سلام … خوشبختی و موفقیت قله ندارد بلکه در راه بودن مهم است…و شاید ایشان و گروه همراهشان در راه بودن را انتخاب کردند نه قله زدن را؟؟؟؟؟؟

    2. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.این رشته در ۱۵ سال گذشته بسیسار در حقش ستم شد. و اثار فرهنکی و زیربنایی ان تحت تاثیر این مهم.هیچگاه و هیچوقت نباز به ترمیم نداشته و ندارد.سمپاشی ریشه گندیده درخت کهنسال که خشکیده و از ان به عنوان فقط سایه انهم چون پر و برگی ندارد نیمسایه /بی فایده است.رمق ان کشیده شده و کلیه جایگاههای مقدس ان به پایین ترین سطح خود رسیده است.۱۵ سال جهت پر کردن عقده هایشان با توسل به ارتباطات نا سالم جایگاههایی بی ارزش در گوشه موشه های اسیا بدست اورده و کسب منافع بوسیله شرکتی و نوکر اقتصادی بیگانگان را داشته اند و حاصل انکه منافع طلبی و مادی برخورد کردن با ارزشها بوسیله ارتباطات جایگزین عشق به ورزش و ساختن بازیکنان و پرورش نوجوانان برای اینده این کشور متاسفانه شد . مسئول محترم فدراسیون و دبیری قابل و متعهد و مدیر بایستی با برنامه ریزی جامع و مدون اخلاق مدار و سیستماتیک و هدقمند ازایتدا فرهنگ سازی و ریشه سازی کرده بلکه مجددا بخود اییم و برای ایندگان مثمر ثمر.و تحقق این مهم بزرگترین سیلی و سرمشقی باشد برای سوئ استفاده کنندگان فبل و انها را به خدا واگذار کنیم و این مهم که دار مکافات به لطف خداوند قادر نتعال در هر دو دنیا هست را گوشزد و توصیه کنیم توبه کنند و جبران کنند تخریبهای قبل را بلکه مورد بخشش حق تعالی قرار گیرند و این رشته از افت زده گی رهایی و برکت و معرفت جایگزین همه بدیها شود انشاالله.با تشکر.


    تازه ترین اخبار