امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۷:۴۶  آخرین بروزرسانی : خرداد ۹ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 21290
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     آیا تا بحال از خود پرسیده اید که چرا فلان بازیکن از شما حرف شنوی دارد و بازیکن دیگر اصلا حرف های شما را متوجه نمیشود یا به اصطلاح نمیخواهد که گوش بدهد؟ چرا هر چه که بیشتر میگویید ،کمتر متوجه میشود؟ و سوالات دیگری که شاید جوابی نداشته باشد. در این مطلب…

     
     
    آیا تا بحال از خود پرسیده اید که چرا فلان بازیکن از شما حرف شنوی دارد و بازیکن دیگر اصلا حرف های شما را متوجه نمیشود یا به اصطلاح نمیخواهد که گوش بدهد؟
    چرا هر چه که بیشتر میگویید ،کمتر متوجه میشود؟
    و سوالات دیگری که شاید جوابی نداشته باشد.
    در این مطلب سعی بر آن شده که با اشاره به موضوعاتی ساده اما واقعا تاثیر گذار به ایجاد و استحکام این رابطه کمک شود امیدوارم که مفید باشد.
    مهمترین و مشکل ترین مهارت برای ایجاد رابطه های قوی با ورزشکاران که در برنامه هر مربی دخیل است ارتباط موثر و کار آمد است.
    با یک ارتباط خوب ،مشکلات و فشارهای مربیگری خیلی راحت تر کنترل می شوند. برای حل این چالش شما باید به بعضی از راههایی که به شما کمک میکنند تا با ورزشکاران بهتر ارتباط برقرار کنید توجه کنید.
    ۶ راه کلی برای ایجاد ارتباط خوب با بازیکن وجود دارد .
     
    ۱- گوش دادن
    ۲- انتقال پیام
    ۳- تمرکز روی نقاط مثبت
    ۴- احترام گذاشتن و احترام بدست آوردن
    ۵- ایجاد اعتماد و حفظ آن
    ۶- نشان دادن دلسوزی
     
    همیشه به خاطر داشته باشیم که : رفتار را از فرد جدا کنیم.
    گوش کردن
    برای تقویت کردن ارتباط موثر شما باید خود را در دسترس ورزشکاران قرار داده و یک محیط پذیرا و مطلوب ایجاد کنید. زمانی که یک ورزشکار نزد شما می آید فقط به او گوش دهید.این عمل به این معنی است که آن فرد برای شما ارزش دارد و استحقاق وقت شما را دارد.پیام او را جدی بگیرید حتی اگر برای شما بی معنی باشد.
    قبل از اینکه ورزشکار حرفی بزند ، سعی کنید یک دید باز ایجاد کنید که میخواهید به او کمک کنید و احساسات او را درک کنید حتی اگر با آنها موافق نباشید .(گوش کردن به یک ورزشکار را با پذیرش گفته های اواشتباه نگیرید)
    ارزش مهارت های گوش دادن خود را دست کم نگیرید . گوش دادن مشکل است و هنری است که کسب آن نیازمند وقت و صبوری است . به طور ناقص به حرفهای او گوش ندهید.به طوری که همزمان آماده عکس العمل شوید.
    باید احساس ورزشکار را در آن لحظه درک کنید و زمانی که او در حال صحبت کردن است از طریق تکان دادن سر و علایم کلامی ما نند ” بله” نشان دهید که هنوز به سخنان او گوش می دهید.
    حرف او را قطع نکنید .برای جلوگیری از قطع کردن حرف دیگران ،از مهارت گوش دادن بازگشتی استفاده کنید .این روش فنی است که به گوینده نشان میدهد که من به شما گوش میدهم و آنچه را که شما گفته اید فهمیده ام.
    مثال: بازیکنی به شما میگوید که این مقدار زمان برای بازی کردن من کافی نیست.
    شما در جواب میگویید که این خیلی بد است اما تو تا بحال به اندازه کافی خوب بازی نکرده ای تا وقت بیشتری به تو بدهم.
    شما با این رفتار مانع ارتباط شده و یا آنرا قطع می کنید که این کار ممکن است که دیگر به شما اعتماد نکند. شما همچنین در خطر از دست دادن اعتماد ورزشکاران به توانایی های رهبری شما قرار خواهید گرفت.
    ——————————————————————–
    گوش دهید، گوش دهید، گوش دهید
    سه کلید تعامل موفق.
    آنچه را که فکر می کنید ورزشکار می گوید و یا احساس می کند ، منعکس کنید.
    ——————————————————————-
    ادامه دارد…..
    در آخر این مطلب را به کسی تقدیم میکنم که من را در مسیر صحیح مربیگری هدایت نموده و هنوز هم چراغ راه من می باشد.
    درود بر انسانهای خوب …..
    آنانکه در اندیشه دیگران تصویر زیبا مینگارند…..
    تا آنجا که یادشان زیبا و خاطرشان همواره در دل خواهد ماند….
     
    دلیر محمدی
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "راههایی برای افزایش ارتباط کارآمد میان مربی و بازیکن"
    1. عبدالله مظفری گفت:

      بنام خدا
      با سلام
      با تشکر از آقا دلیر که این مطلب خوب را نگارش نموده اند و همچنین از آقای علوی مدیریت محترم سایت که این مطالب خوب را بر روی خروجی سایت قرار میدهند که بقیه نیز از این مطالب آموزنده ومفید استفاده کنند.
      با تشکر

    2. علی غفاری گفت:

      باسلام
      مطالب خوبی بودانشاالله تداوم داشته باشد.باتشکر

    3. لرکي پور گفت:

      با سلام جناب آقای محمدی از اینکه مطالب اخلاقی را گرد آوری وارائه نمودیدبسیار ممنون ومتشکرم خدا قوت انشاألله موفق وپیروز باشید.

    4. محمدرضا از مهریز گفت:

      با سلام. خیلی خوب و مفید بود. منتظر مطالب بعدی نیز خواهیم ماند
      متشکر

    5. باسلام مطالب خوب و آموزنده بود باتشکر.

    6. حسن گفت:

      باا سلام و عرض ادب.ضمن تشکر از موارد بالا.یکی از بهترین راههای ارتباط صحیح و ریشه ای که کارساز و باعث ساختار فرهنگی برای اینده سازان است رفتار مربی و عدالت او در اموزش و بصورتی که هیچ تفاوتی برای همه بازیکنان در ان جلسه تمرینی قائل نباشد.سیاه و سفید و پولدار بی پول خانواده صاحب نفوذ و فرزند کارگر و…را به یک چشم نگاه و دقیقا این مهم حاکم باشد که تمرینات برای همه یکسان و این میدان رقابت سالم برای همه یکسان و هر که دقت بیشتر و تلاش بیشتری داشته باشد موفق تر خواهد بود.این شرایط خوب به مرور زمان پهلوانی و احترام را حاکم و ارزشها کاملا حفظ خواهند شد.لازم به توضیح است مربی بصورتی بایستی فعالیت کند که کاملا مشخص با شد بازیکنی که زیر نظر او تمرین می کند هیچ دینی بابت اموزش به مربی نداشته و حالت تکلیف این مهم برای بازیکن نباشد.در این صورت اگر تشکری با عکس العنلی توسط بازیکن یا خانواده او انجام شود از تکلیف خارج و محبتی قلبی در ان نهفته و در صورتی که انجام نشد نباید هیچ تاثیری در مربی در رابطه با تمریناتی که انجام می شود در مورد ان بازیکن موثر شود و روال عادی دنبال و عکس این قضیه برای انها که محبتی می کنند نیز باید همان عدالت تمرین فقط پیگیری شود.در این صورت سیاست دادو ستد که در مورد معنویات محکوم است نابود و قهرمانان اینده ما صادق تر و ارزشها کاملا حفظ و ارتباط مربی و بازیکن یک ارتباط پاک و سالم معنوی بدور از مادیات خواهد بود.با تشکر

    7. تائبی پور گفت:

      با سلام و عرض ارادت خدمت دوست عزیزم آقای محمدی.مطالب جالب و مفیدی بود.به امید روزی که همه مربی ها بتوانند حرفها و دانسته هاشون را عملی کنند

    8. امیدنیکبخت گفت:

      باسلام مطالب خوب وعالی بودامیدوارم موفق باشی


    تازه ترین اخبار