امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۳:۴۷  آخرین بروزرسانی : شهریور ۹ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2158
    ارسال خبر چاپ خبر
  • یکی از وظایف وزارت نوپای  ورزش به عنوان متولی ورزش کشور، نظارت بر حسن اجرای انتخابات فدراسیون های ورزشی است. درحال حاضر حوزه ورزش یاانتصابی است یا فرمایشی که از قبل رییس مشخص است. با توجه به این که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر قانون وعدالت محوری است وتاکید ریاست محترم جمهور نیز بر اجرای صریح…

    یکی از وظایف وزارت نوپای  ورزش به عنوان متولی ورزش کشور، نظارت بر حسن اجرای انتخابات فدراسیون های ورزشی است. درحال حاضر حوزه ورزش یاانتصابی است یا فرمایشی که از قبل رییس مشخص است.
    با توجه به این که نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر قانون وعدالت محوری است وتاکید ریاست محترم جمهور نیز بر اجرای صریح آن است، وزارت ورزش با ورود به عرصه انتخاباتی روسای فدراسیونها، بایستی شعار عدالت محوری را سرلوحه کارهای خود قراردهد، زیرا با عملکرد خویش درمعرض قضاوت جامعه قرار می گیرد. چرا وزارتخانه ای که وظیفه آن فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات سالم و حداکثر مشارکت کاندیداها در فدراسیونهای ورزشی است، با تعیین سرپرست از میان کاندیداها،یا دفاع یکجانبه از شخص مورد نظر انگیزه مشارکت کاندیداهای دیگر را از بین می برد و به نوعی کاندیداهای دیگر رانادیده می گیرد؟(سازمان تربیت بدنی سابق)
    عملکرد گذشته سازمان تربیت بدنی نشان داده است که انتصاب  فرد مورد نظر از بین کاندیداها منجر به از دست رفتن حقوق کاندیداهای دیگر گردیده و با تحقق شعار عدالت محوری در جامعه در تضاد می باشد. آیا بهتر نبود سازمان تربیت بدنی به جای انتصاب یکی از کاندیداها به عنوان سرپرست فدراسیون از فرد دیگری غیر از کاندیداها استفاده می کرد؟ تاشائبه حمایت سازمان از فرد مورد نظر از بین می رفت. به نظر می رسد با این شیوه تعیین سرپرست فدراسیون، برگزاری مجمع فدراسیون عملا فاقد ارزش می باشد. اینها شمه ای از دوران قبل بود که امیدواریم که در دروه جدید شاهد اینگونه رفتارها نباشیم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "نگرشی بر انتخابات فدراسیونها"
    1. محمد گفت:

      سلام
      امیدوارم این وزارتخونه ی جدید یه دردی از ورزش این مملکت دوا کنه
      تو ایران اگه بخوای ورزشکار حرفه ای بشی یا باید تو یه شهر بزرگ باشی
      یا از بند پ استفاده کنی{در صورت نیاز توضیح میدم} و ۹۰درصد ورزشکاراهم اینجوری حرفه ای شدن
      به امید اینکه این وزارت خونه مثمر ثمر واقع شه


    تازه ترین اخبار