امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۰:۰۹:۰۷  آخرین بروزرسانی : خرداد ۱۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 21850
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   ورزش پدیده ای زیبا، پویا و انسانی است که در تمام کشورها و جوامع جهان ، کاربرد خاص خود را دارد. در برخی کشورها هدف از ورزش ، سلامت عمومی و توانمندی انسانهاست. در چنین جوامعی ساخت فضاهای ورزشی و توسعه امکانات ورزش همگانی در الویت قرار دارد. مردم و یا حداقل بخش بزرگی…

     

    ورزش پدیده ای زیبا، پویا و انسانی است که در تمام کشورها و جوامع جهان ، کاربرد خاص خود را دارد.
    در برخی کشورها هدف از ورزش ، سلامت عمومی و توانمندی انسانهاست.
    در چنین جوامعی ساخت فضاهای ورزشی و توسعه امکانات ورزش همگانی در الویت قرار دارد.
    مردم و یا حداقل بخش بزرگی از افراد جامعه می توانند در تمام ساعات شبانه روز و با امنیت کامل از فعالیتهای بدنی سود ببرند. به طور طبیعی چنین مردمی ، سالمتر از مردم جوامع غیر فعال بوده ، و از طول عمر و امید به زندگی بیشتری برخوردارند.
    در درون چنین جامعه ی سالمی ،احتمال پرورش قهرمانان هم به فراوانی وجود دارد.
    در بعضی کشورها ، هدف کسب مدال و عناوین قهرمانی در رویدادهای بین المللی است و در نتیجه ،تمام یا قسمت اعظمی از امکانات ورزشی کشور ،معطوف به قهرمان پروری ،ایجاد امکانات تمرینی ،استخدام مربی و انعقاد قرارداد های کلان با ورزشکاران می شود.
    و این سرمایه گذاری غالبا غیر منطقی تنها در رشته هایی از ورزش انجام می شود که احتمال موفقیت و مدال آوری بیشتر است و لذا حتما در سهم تبلیغاتی و پاداش هم تبعیض وجود دارد.
    کشورهایی هم هستند که درهر دو زمینه سرمایه گذاری می کنند و طبیعتا ، ابتداء به زیرساختهای ورزشی و تفریحی جامعه و جذب نوجوانان به بازی و ورزش در اوقات فراغت
    می پردازند و سپس با برنامه ریزی منطقی به پرورش استعدادهای ورزشی در تمام رشته ها می پردازند.در این جوامع به تمام سلیقه ها احترام گذاشته می شود ، سهم تبلیغات ، صرف هزینه های مالی و وقت به طور عادلانه انجام می شود، و ما شاهد کشورهایی هستیم که هم از لحاظ کسب مدال و هم از نظر سلامت عمومی و امید به زندگی با استفاده از ورزش همگانی موفق هستند.
    این که کشور ما در کدامیک از این گروههای سه گانه قرار دارد ، بستگی به قضاوت عمومی دارد.

    برای رسیدن به اهداف ورزشی ، دولتها و جوامع نیاز دارندکه تواناییهای مختلفی را داشته باشند.
    مهمترین عوامل موفقیت عبارتند از :
    ۱- نیروی انسانی متخصص
    ۲- برنامه ریزی و مدیریت
    ۳- سرمایه گذاری صحیح
    در ایران عامل کمبود امکانات مالی و سرمایه گذاری را نمی توان دلیل قانع کننده ای برای عدم موفقیتها قلمداد کرد . در بسیاری از کشورها میزان هزینه های مالی مصرف شده در ورزش به مراتب کمتر از ایران است و در مقابل گستردگی فعالیتهای ورزشی چه از نظر ورزشهای همگانی و چه از لحاظ موفقیت در ورزش قهرمانی ،سئوال و روشن شدن ذهن علاقمندان به ورزش و سلامت ، در هر شماره به معرفی کسانی که سرمایه های واقعی ورزش کشور عزیزمان ایران هستند ، می پردازیم …. شاید برخی از آنان در پستهای اجرایئ هم دیده شده باشند ، اما به دلیل نا هماهنگی در ساختار سازمانی و ناهم خوانی با مدیران ارشد ،هرگز نتوانسته اند اثرگذار و موفق باشند.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "هستی واقعی ورزش ما!"
    تازه ترین اخبار