امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۰:۵۳  آخرین بروزرسانی : شهریور ۱۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2192
    ارسال خبر چاپ خبر
  • ورزش کشور در تقابل بین اندیشه سنتی که اعتقادی به توسعه و گسترش ورزش بر مبنی علمی شدن ندارد با اندیشه علمی شدن ورزش که راه نجات ورزش را در گرو علمی شدن می داند؛ در حال رقابت است. طرفداران دیدگاه سنتی طیفی هستند که با علم روز ورزش دنیا بیگانه و به سبب حمایت…

    ورزش کشور در تقابل بین اندیشه سنتی که اعتقادی به توسعه و گسترش ورزش بر مبنی علمی شدن ندارد با اندیشه علمی شدن ورزش که راه نجات ورزش را در گرو علمی شدن می داند؛ در حال رقابت است.
    طرفداران دیدگاه سنتی طیفی هستند که با علم روز ورزش دنیا بیگانه و به سبب حمایت نسل ورزشکاران بی بهره از دانش روز دنیا و به لطف جانبداری های سیاسی و استفاده از ثروت مراکز صنعتی کشور سکان هدایت ورزش کشور را به دست گرفته اند و طرفدارن علمی شدن ورزش افرادی هستند که در مراکز علمی بدون داشتن پشتوانه سیاسی و ثروت های باد آورده صنعتی مشغول به تحقیق و تدریس علوم ورزشی و فاقد هرگونه مسولیت اجرایی در ورزش کشور می باشند.
    زمانی شاهد رشد و توسعه و علمی شدن ورزش خواهیم بود که پشتوانه های سیاسی و ثروت های ملی در خدمت مراکز عملی و تحقیقاتی کشور قرار گیرد. مراکزی که بدون پشتوانه مالی و سیاسی قادر به تدوین سیاست های کلی توسعه ورزش کشور بر مبنی علم روز دنیا نخواهند بود.
    زمانی تحقیقات علمی درجهت توسعه و گسترش ورزش قرار می گیرد که به نیازهای اساسی و پایه ورزش کشور توجه شود. عدم امکانات مالی و پشتوانه سیاسی منجر به روزمرگی در تحقیقات علمی شده و بدون انکه توجه ای به نیازهای علمی ورزش کشور شود، در راستای تامین براورده کردن نیازهای مالی محققین طراحی می گردد.
    امروز نشانه های از عدم توجه به علوم ورزشی در ورزش کشور درحال ظهور است؛ حذف تیم های ملی در سطوح مختلف به دلیل عدم برنامه ریزی علمی و اصولی؛ نبود سیستم جامع آموزش در ورزش کشور و رقابت برای حذف مراکز تحقیقاتی و علمی؛ بی توجهی به کمیته آموزش فدراسیون ها؛ حذف مربیان تحصیلکرده در ورزش به واسطه بقاء مربیان دیدگاه سنتی در ورزش و گسترش فرهنگ دوپینگ برای جبران عقب ماندگی عدم به کارگیری علوم روز ورزش دنیا توسط مربیان ناکارامد و فاقد تفکر علمی نشانه های از حاکمیت محض تفکر سنتی بر ورزش کشور است.
    اندیشه های جدید و نو در ورزش باگذر از تفکر سنتی حاکم بر ورزش ممکن خواهد شد؛ تفکری که به هیچ قیمتی حاضر به ترک از صحنه ورزش نیست و مدیران انتصابی ورزش حامیان سرسخت چنین تفکری هستند
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "دیدگاه سنتی؛ مسیرعلمی شدن ورزش را می بندد"
    تازه ترین اخبار