امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۴:۵۲  آخرین بروزرسانی : خرداد ۱۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 21933
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   نوشاد عالمیان بعد از سه ماه مسابقه مداوم، تمریناتش را از سر گرفته تا برای المپیک لندن آماده شود. او که سال قبل را با قهرمانی امیدهای جهان در تور کویت تمام کرد، فروردین‌ماه در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایش در مسابقات قهرمانی جهان آلمان عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت تا ایران دو پله…

     

    نوشاد عالمیان بعد از سه ماه مسابقه مداوم، تمریناتش را از سر گرفته تا برای المپیک لندن آماده شود. او که سال قبل را با قهرمانی امیدهای جهان در تور کویت تمام کرد، فروردین‌ماه در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایش در مسابقات قهرمانی جهان آلمان عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت تا ایران دو پله در رده‌بندی جهانی صعود کند. نابغه چپ‌دست پینگ‌پنگ ایران بلافاصله در کاپ آسیایی چین شرکت کرد و با درخششی فوق‌العاده موفق شد پینگ‌پنگ‌باز کشور میزبان را که قهرمان جهان بود از پیش‌رو بردارد و به عنوان چهارمی این رویداد معتبر برسد و از همه مهم‌تر اینکه با جهشی خیره‌کننده در رده هفتادوهشتم دنیا قرار بگیرد. نوشاد بعد از آن عازم کره‌جنوبی شد تا در تورنمنت اپن این کشور شرکت کند اما حضور در سه مسابقه پیاپی این‌بار اجازه این را به او نداد که بتواند مثل رویداد قبلی بدرخشد. او که در کره علاوه بر مسابقات رده بزرگسالان در رقابت‌های رده امید نیز شرکت کرد، نتوانست به مرحله حذفی و فینال برسد. عالمیان حالا در آخرین رنکینگ منتشرشده فدراسیون جهانی تنیس روی میز ۱۲ پله سقوط کرده. اما این موضوع برایش مهم نیست. خودش می‌گوید نه‌تنها خیلی زود این افت رنکینگ را جبران می‌کند بلکه توانایی این را دارد که تا رده ۴۰ یا پنجاهم جهان هم صعود کند.

     

    چیزی تا المپیک نمانده، از شرایط‌ات بگو؟
    مثل همیشه در بابل مشغول تمرین هستم. از وقتی که از مسابقات اپن کره‌جنوبی برگشتم، دوباره تمریناتم را مثل قبل در منزل‌مان زیر نظر پدرم و البته با همراهی نیما برادرم انجام می‌دهم. خوشبختانه تا الان که وضعیتم خوب بوده و بدون آسیب‌دیدگی تمرین کردم. ان‌شاءالله که تا المپیک به همین شکل ادامه داشته باشد.
    خبری از تشکیل اردوی متمرکز تیم‌ملی نیست؟
    فعلا که نه، اما آن‌طور که شنیدم ظاهرا مسوولان فدراسیون برنامه‌ریزی کردند که یک مرحله اردوی متمرکز قبل اعزام به المپیک برای همه اعضای تیم‌ملی در جزیره کیش برگزار کنند ضمن اینکه گفتند قرار است طی یکی، دو هفته آینده من و ندا شهسواری که المپیکی هستیم را به همراه بعضی از ملی‌پوشان به اردویی کوتاه‌مدت در اتریش و بعد از آن به مسابقات اپن مراکش بفرستند.
    فکر نمی‌کنی به عنوان یک ورزشکار المپیکی مسوولان فدراسیون پینگ‌پنگ، آن‌طور که باید به تو رسیدگی نکردند؟
    بله خب، من انتظارم این بود که امکانات و شرایط بهتری را برایم فراهم کنند. ما از اردیبهشت‌ماه پارسال که جو فدراسیون به دلیل مسایل مدیریتی متشنج شده هیچ اردوی متمرکزی نداشتیم و همیشه تمریناتم را زیر نظر پدرم که از روز اول مربی‌ام بود، انجام دادم. مثلا قرار بود در مسابقات اپن سوئد شرکت کنیم که کنسل شد. اما با این حال همین که الان مدتی است فدراسیون آرام شده و ما هم کارمان را می‌کنیم، خودش کافی است.
    پس این‌طور که معلوم است بودجه‌ای که کمیته ملی المپیک به فدراسیون پینگ‌پنگ اختصاص داده مثل سایر فدراسیون‌ها که گفته می‌شود برای ورزشکاران هزینه صرف نشده است؟
    نمی‌دانم. من اطلاعی از این موضوع ندارم. چون همیشه در پارکینگ خانه‌مان تمرین کردم و از پدرم برنامه گرفتم. اگر بخواهند ما را به اردوی اختصاصی قبل از المپیک اعزام کنند، همین اردوی اتریش است که قولش را دادند.
    دیگر با زارع‌پور مشکل ندارید؟
    نه، در حال حاضر اوضاع خوب است. ایشان هم بعضی از مسایل و مشکلاتی که ما در این فدراسیون به آن اعتراض داشتیم را اصلاح کردند. فعلا مشکلی نیست.
    بابل هنوز سالن اختصاصی برای تمرینات پینگ‌پنگ‌بازان ندارد؟
    نه، متاسفانه من و نیما برادرم در پارکینگ منزل‌مان که آن را به شکل سالن تمرین درآوردیم، تمرین می‌کنیم.
    به نظرت پینگ‌پنگ ایران شایستگی این را داشت که به جز تو در بخش مردان نماینده دیگری هم در المپیک لندن داشته باشد؟
    بله، من خیلی امیدوار بودم اما متاسفانه نشد. بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک تهران که اواخر پارسال برگزار شد و من و ندا شهسواری سهمیه گرفتیم، دو مسابقه انتخابی دیگر در هنگ‌کنگ و قطر بود که نیما برادرم، میدیا لطف‌الله نسبی و پوریا عمرانی در آن شرکت کردند اما به دلیل سطح فوق‌العاده بالای مسابقات نتوانستند سهمیه بگیرند. تنها عاملی که باعث شد بچه‌های ما نتوانند در این دو مسابقه سهمیه بگیرند، کم‌تجربگی آنها بود. اگر سال گذشته اوضاع بهتری بر فدراسیون حاکم بود و ما می‌توانستیم در مسابقات بیشتری شرکت کنیم، قطعا این بچه‌ها الان تجربه و اعتمادبه‌نفس بیشتری داشتند. خود من فکر می‌کنم پارسال در دو یا سه تورنمنت خارجی شرکت کردم. بقیه ملی‌پوشان هم فکر نمی‌کنم به یک مسابقه بیشتر اعزام شدند.
    تمرینات باشگاهی جای خالی اردوهای تیم‌ملی را برایت پر کرد؟
    بله، من از تمریناتی که با تیم پتروشیمی داشتم واقعا راضی‌ام. پینگ‌پنگ ما اگر توانسته تا به الان پیشرفت کند به خاطر این بوده که همه بچه‌ها با انگیزه بالایی در رقابت‌های لیگ شرکت می‌کنند. فقط باید مسوولان فدراسیون مقدماتی را انجام دهند تا باشگاه‌ها و تیم‌ها با جدیت بیشتری به این مسابقات نگاه کنند تا آنها بازیکنان بیشتری جذب کنند.
    از عملکردت در مسابقات برون‌مرزی که امسال در آن شرکت کردی، راضی هستی؟
    من از فروردین‌ماه تا به الان در سه دیدار بین‌المللی کاپ آسیایی چین، قهرمانی جهان آلمان و مسابقات اپن کره‌جنوبی شرکت کردم که بیشتر از همه از عملکردم در کاپ چین راضی‌ام. آنجا توانستم پینگ‌پنگ‌باز چینی که قهرمان جهان بود را شکست دهم و چهارم شوم و رنکینگم به ۷۸ دنیا رسید. در قهرمانی جهان آلمان هم چون به ایتالیا باختیم، نتوانستیم در بخش تیمی به نتیجه دلخواه‌مان برسیم. اما در رقابت‌های اپن کره که دو هفته پیش برگزار شد، اصلا راضی نبودم. چون طی این دو ماه اخیر و پیش از آن هم اواخر پارسال در تور جهانی کویت حضور داشتم و زیاد مسابقه داده بودم، واقعا بدنم خسته بود. به همین دلیل در مسابقات کره به نتیجه دلخواهم نرسیدم. از طرفی چندتا اشتباه هم در این بازی‌ها داشتم که در نهایت در رده بزرگسالان به مرحله حذفی و در رده امید هم به مرحله فینال نرسیدم.
    پس افت رنکینگ‌ات به دلیل مسابقات کره بود؟
    بله، اما برایم اصلا مهم نیست. من توانایی این را دارم که این افت رنکینگ را جبران کنم و حتی به رده‌های چهل‌و‌پنجم دنیا برسم.
    پیش‌بینی‌‌ات برای المپیک لندن چیست؟
    قولی نمی‌دهم. چون باید در سخت‌ترین میدان جهانی شرکت کنم که همه بهترین‌های دنیا آنجا هستند. قول می‌دهم که با بهترین انگیزه و تمام توانم راهی لندن شوم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گفتگوی روزنامه شرق با نوشاد عالمیان"
    تازه ترین اخبار