امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۲:۲۳  آخرین بروزرسانی : خرداد ۱۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 21936
    ارسال خبر چاپ خبر
  • ندا شهسواری از شرایطی که در آستانه المپیک لندن پیش رویش قرار گرفته ابراز ناراحتی می‌کند. از امکانات مالی گرفته تا سطح فنی پایین تیم‌ملی. اولین دختر پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران می‌گوید تا زمانی که حریف تمرینی خارجی نداشته باشد نمی‌تواند بیشتر از اینها حرفی برای گفتن داشته باشد. شهسواری در حالی از مسوولان فدراسیون پینگ‌پنگ…

    ندا شهسواری از شرایطی که در آستانه المپیک لندن پیش رویش قرار گرفته ابراز ناراحتی می‌کند. از امکانات مالی گرفته تا سطح فنی پایین تیم‌ملی. اولین دختر پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران می‌گوید تا زمانی که حریف تمرینی خارجی نداشته باشد نمی‌تواند بیشتر از اینها حرفی برای گفتن داشته باشد. شهسواری در حالی از مسوولان فدراسیون پینگ‌پنگ انتقاد می‌کند که معتقد است هیچ ارزشی برای بانوان این رشته قایل نیستند.

     

    شرایط چطور است، تو هم مثل بقیه ملی‌پوشان بدون اردو تمرین می‌کنی؟
    فعلا بله، اردویی تشکیل نشده و من در خانه به همراه خواهرم و برادرم که آنها هم در این رشته فعالیت می‌کنند تمرین می‌کنم.
    معلوم نیست اردوی تیم‌ملی کی تشکیل می‌شود؟
    این‌طور که گفتند قرار است از هفته آینده یک اردوی ۱۰روزه با دعوت از دو، سه بازیکن مجارستانی برگزار کنند. ضمن اینکه اردوی برون‌مرزی مراکش را هم در برنامه داریم.
    از وضع موجود راضی هستی؟
    نه، به‌دلیل اینکه دیگر از تمرین کردن بدون حریف تمرینی خسته شدم. من تا یک جایی می‌توانم با خواهر و برادر و بقیه اعضای تیم‌ملی تمرین کنم. پینگ‌پنگ ورزشی است که باید مدام با رقبای تمرینی مختلف بازی کنی تا بتوانی تکنیک‌هایت را بهتر کنی و سرعت عمل داشته باشی. من تا وقتی یار تمرینی نداشته باشم برایم فرقی نمی‌کند که اردویی تشکیل شود یا نه، چرا که خودم در خانه همین کار را می‌کنم. پارسال یک هفته قبل از مسابقات انتخابی المپیک تهران چند تا از بازیکن‌های مجارستانی در تمرینات ما حاضر شدند. همین چند روز تمرین با آنها آن‌قدر به من کمک کرد که توانستم سهمیه المپیک را بگیرم.
    از لحاظ امکانات هم مشکل دارید؟
    بله، ما در هر ماه حداقل دو جفت راکت نیاز داریم که فدراسیون هیچ پولی بابت خرید این راکت‌ها نه‌تنها به من که ورزشکار المپیکی هستم بلکه به بقیه دختران ملی‌پوش این رشته نمی‌دهد. متاسفانه مسوولان فدراسیون هیچ ارزشی برای ما قایل نمی‌شوند. من هر ماه باید نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان برای خریدن راکت هزینه کنم.
    حقوق‌بگیر هم که نیستی؟
    نه، ۱۱ سال است که عضو تیم‌ملی هستم اما حداقل بیمه هم نیستم. تمام این سال‌ها از درس و زندگی‌ام زدم که در اردوها باشم و برای تیم‌ملی خدمت کنم اما آخرش این شده است.
    راکت‌هایی را که در مسابقات خارجی با آنها بازی می‌کنید را هم خودتان می‌خرید؟
    نه، فدراسیون تنها برای هر اعزام برون‌مرزی یک جفت راکت به ما می‌دهد.
    به مربی خارجی هم نیاز دارید؟
    نه به اندازه حریف تمرینی. مربی خارجی نهایتا بتواند دو، سه درجه سطح کار را بالا ببرد. ما باید بیشتر از هر چیز با رقبای مطرح دنیا تمرین کنیم و مسابقه بدهیم.
    تیم‌ملی بانوان مربی مشخصی دارد؟
    نه هر سری با تشکیل هر اردوی جدید تغییر می‌کند.
    از سه مسابقه اخیر قهرمانی جهان آلمان، کاپ آسیایی چین و رقابت‌های اپن کره که در آن شرکت کردی، راضی هستی؟
    بله، اما بهتر است مسوولان طوری برنامه‌ریزی کنند که ما را در تورنمنت‌هایی که به سطح کارمان نزدیک است، اعزام کنند. مثلا مسابقات اپن کره آن‌قدر سطحش بالا بود که ما اعتماد به نفس‌مان را از دست داده بودیم. من بعد از این مسابقات رنکینگم افت کرد.
    از لیگ منبع درآمد دارید؟
    نه، متاسفانه امسال بدتر از هر سال دیگر بود. قراردادی که من امسال با تیم مس کرمان دارم دو میلیون تومان است. باید مسوولان فدراسیون فکری به حال مسابقات باشگاه‌ها از سال آینده بکنند.
    با فدراسیون، دیگر مشکلی ندارید؟
    نه، فعلا که مشغول تمرین هستیم.
    برای المپیک چه پیش‌بینی‌ای دارید؟
    خیلی سخت است. جدای از اینکه المپیک میدان بزرگی است عملکردم به قرعه‌کشی مسابقات هم بستگی دارد. امیدوارم نتیجه قابل‌قبولی بگیرم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گفتگوی روزنامه شرق با ندا شهسورای بانوی المپیکی کشور"
    تازه ترین اخبار