امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۴:۰۹:۲۶  آخرین بروزرسانی : خرداد ۱۹ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 22006
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     در مسابقات المپیک لندن برای نخستین بار در رشته تنیس روی میز ۲ بازیکن به نمایندگی از کشورمان حضور دارند؛ نداشهسواری و نوشاد عالمیان از المپیکی های این رشته محسوب می شوند که مسئولان فدراسیون برای حضور قدرتمند آنها در این دوره از مسابقات برنامه ریزی گسترده ای را تدارک دیده اند. “مهرداد…

     

     

    در مسابقات المپیک لندن برای نخستین بار در رشته تنیس روی میز ۲ بازیکن به نمایندگی از کشورمان حضور دارند؛ نداشهسواری و نوشاد عالمیان از المپیکی های این رشته محسوب می شوند که مسئولان فدراسیون برای حضور قدرتمند آنها در این دوره از مسابقات برنامه ریزی گسترده ای را تدارک دیده اند.
    “مهرداد بابادی وند” سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)، اظهارداشت: طبق هماهنگی های انجام شده قرار است ۳۱ خردادماه برای حضور در مسابقات آزاد مراکش به این کشور سفر کنیم.

     

    وی در ادامه افزود: پس از بررسی تقویم فدراسیون جهانی تنیس روی میز تنها مسابقات آزادی که پیش از المپیک برگزار می شود همین پیکارهای مراکش است که المپیکی های کشورمان می توانند در این بازیها آخرین مرحله از برنامه های آماده سازی خود را دنبال کنند. با وجود آنکه در حال حاضر فدراسیون در زمان خاص و نزدیک المپیک قرار دارد اما توجه خود را از دیگر ملی پوشان کم نکرده است و آنها هم به همراه ندا شهسواری و نوشاد عالمیان در مسابقات مراکش حضور خواهند داشت.

     

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون برای حضور در مسابقات مراکش ۱۴ کشور صاحب نام اعلام آمادگی کرده اند و ضریب امتیازی این بازیها R3 است. طبق قوانین فدراسیون جهانی تنیس روی میز با توجه به آنکه ما برای شرکت در این پیکارها از قاره آسیا به قاره آفریقا سفر می کنیم ضریب امتیازات برای ما ۲ برابر محاسبه می شود.

     

    بابادی وند اضافه کرد: ما نمی توانیم برای بازیهای تدارکاتی همیشه مسابقات و تورهای جهانی را انتخاب کنیم زیرا در این گونه از رقابتها به دلیل حضور پررنگ کشورهای آسیای شرقی چینیها و کره ایها عناوین برتر را به خود اختصاص می دهند؛ ما باید هم در تورهای جهانی و هم در مسابقات آزاد شرکت کنیم. ملی پوشان با برد و غلبه بر حریفانشان در رقابتهای آزاد اعتماد به نفس مضاعف پیدا می کنند و همچنین به خود باوری مطلوب دست پیدا می کنند. علاوه بر مسائل مطرح شده برد در تورهای آزاد سبب می شود که جایگاه پینگ پنگ بازان کشورمان در رنکینگ جهانی ا رتقا پیدا کند.

     

    وی ضمن اشاره به رشد فنی عملکرد نوشاد عالمیان در طول اردوهای اخیر اظهارداشت: عالمیان در آخرین مسابقاتی که چندی پیش در کره جنوبی برگزار شد توانست نتایج عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد وی آخرین بازیش را به حریف سوئدی با نتیجه ۳ بر ۴ واگذار کرده است در صورتی که باید می برد اما به دلیل سیاست خاص حریفش که خود را به مصدومیت زده بود نتیجه را واگذار کرد به طوری که حدود نیم ساعت ادامه بازی به تعویق افتاده و عالمیان در این مدت طولانی از شرایط بازی خارج می شود. با وجود چنین مسائلی نوشاد در کره توانست بازیهای خوبی را از خود به نمایش بگذارد حتی باختهای وی یک طرفه نبود و حریفانش برای شکست عالمیان بسیار تلاش کردند.

     

    سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در خصوص در خصوص اعزام بانوان ملی پوش به کمپ اتریش گفت: با توجه به آنکه در این کمپ مربی خانم حضور ندارد شرایط اعزام بانوان مهیا نبود اما قرار است از کشور مجارستان ۲ حریف تمرینی قدرتمند در تهران حاضر شوند تا بانوان نیز آمادگی خود را تا حد مطلوب ارتقاء دهند. این اتفاق پیش از حضور تیم ملی بانوان به مسابقات انتخابی المپیک هم صورت گرفت و می توان گفت حضور آنها یکی از عواملی بود که برای نخستین بار یک بانوی ایرانی در این رشته به مسابقات المپیک راه یافت.

     

    بابادی وند در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به کسب نتیجه در لندن از سوی نوشاد عالمیان امیدوار هستید گفت:‌ با توجه به آنکه عالمیان در مسابقات اخیر توانست نفرات نهم و بیست و هفتم جهان را شکست دهد، امیدواریمان نسبت به وی بسیار زیاد است اما نباید سطح توقعات را بالا ببریم زیرا این مقوله برای یک بازیکن آنهم مثل نوشاد که فقط ۲۱ سال سن دارد، بار روانی زیادی به همراه داشته و عمکردش را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.

     

    وی در خاتمه افزود: تیم ایران تاکنون درطول چندین مرتبه حضورش در مسابقات المپیک در مرحله مقدماتی حذف شده و تمام سعی و تلاش ما و مسئولان فدراسیون در این است که در این دوره از پیکارها بتوانیم به مراتب نتایج بهتری را کسب کنیم و از مرحله مقدماتی صعود کرده و به جمع ۳۲ تیم برتر راه یابیم.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "مدیر تیمهای ملی:توقعات بار روانی ملی پوشان را بالا می برد"
    1. حسن گفت:

      با سلام و عرض ادب.حدود ۵ ماه به بطالت گذشت .فقط به مسابقات برون مرزی به بهانه المپیک رفتیم بدون هیچ برنامه تمرینی قبل از ان.هم اکنون هم اعلام می کنیم برنامه زیاد داریم.شرکت در مسابقات مراکش وامتیاز دوبل……پس برنامه تعریف می شود شرکت در مسابقات برون مرزی.در کدام رشته ورزشی سراغ دارید که ۲ بازیکن المپیک به حال خود ۸ ماه قبل از مسابقات رها شوند فقط موفع سفر انها را خبر کنیم.در کدام رشته ورزشی بازیکن المپیکی ما در اردو های تمرینی شرکت نمی کند و سر خود همانند قبل که با پدرشان تمرین می کرده این مهم را بدون برنامه ادامه دهد.در کدام رشته ورزشی بازیکن المپیکی ما مدت ۵ ماه است هیچ گونه تمرینی با شخصی که قرار است با او به عنوان مربی اعزام به المپیک شودنداشته و هیچ وقت در دوران عمرش نداشته است.در کدام رشته ورزشی بازیکن المپیکی ما بدون تمرین با مربیش که اعزام می شود ارتباط تمرینی نداشته و کوچینگ و ارتباطهای روانی و….برقرار نشده چگونه ایشان قرار است کوچ شوند.ایا برای حوله دادن مربی اعزام می شود یا باید وظیفه کوچینگ و انجام تاگتیکهای تمرین شده که نشده را در مقابل بازیکنان رقیب اجرا نمایند.واقعا نوبر است این بی برنامه گیها عدم مدیریت یک بازیکن و….
      کمیته فنی چه می کند برای ۲ بازیکن المپیکی .همه فرصتها سوزانده شد ۵ ماه پیش توصیه و پیشنهاد کردیم در همین سایت .چرا.اگر قرار است جلسه کمیته فنی فقط برای امکانات سفری باشد مال شما. دلسوزان این رشته حاضرند بدون رفتن به سفر زحمت بکشند و باعث ابروداری ایران بزرگ اسلامی باشند.تغییر دهید نام این کمیته فنی را کمیته اعرام به مسابقات و تقسیم اراضی و منافع شایسته تر است کمیته فنی رسالت و شان و شخصیت دیگری داشته و متولی موارد فنی این رشته است و…..اگر ساپورتی هست به ان شخص یا شرکت توصیه می کنمیم منافع ملی رادستخوش ارتباطات نکنند.در ابتدای فعالیت فدراسیون کمیته فنی ما را اقای اشتیانی که هیچ تخصصی نداشت ۱۴ نفره چید و هم اکنون به این فلاکت.ایشان که رفتند ولی گویا اثار و اثر بافی است .مسئول محترم فدراسیون را توصیه به تعمق دارم این حقیر.با تشکر.


    تازه ترین اخبار