امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۲۶:۳۶  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 22045
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     ندا شهسواری” به عنوان بانوی پینگ پنگ باز ایرانی توانست برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن را از آن خود کند. وی که به تازگی در رقابتهای انتخابی تور جهانی کره جنوبی اعزام شده بود نتوانست از مرحله مقدماتی بازیها صعود کند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور …

     

     

    ندا شهسواری” به عنوان بانوی پینگ پنگ باز ایرانی توانست برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن را از آن خود کند. وی که به تازگی در رقابتهای انتخابی تور جهانی کره جنوبی اعزام شده بود نتوانست از مرحله مقدماتی بازیها صعود کند.
    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور  ،وی اظهارداشت: طبق برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر براساس مسابقات المپیک و حضور موفق تمرینات آماده سازیم را دنبال می کنم، به همین دلیل نتوانستم در تورجهانی نتیجه خوبی را کسب کنم. با توجه به برنامه های آماده سازی هم اکنون فشار تمریناتم بالاست این امر باعث شد تا بازدهی کارم در زمان مسابقه کاهش یابد؛ به طور قطع در المپیک به مراتب نتایج بهتر کسب خواهم کرد.

     

    شهسواری تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات تور جهانی بسیار بالا بود تمامی پینگ پنگ بازان مطرح و برتر جهان در این بازیها حضور داشتند با وجود آنکه یک دوره مسابقات آزاد به طور همزمان در چین برگزار می شد اما همه کسانی که در جهان تنیس روی میز حرف اول را می زنند در کره حضور داشتند. این بازیها برای من در حد یک کلاس آموزشی سطح بالا بود زیرا عملکرد برترینها را به طور کامل زیر نظر داشتم.

     

    دارنده سهمیه المپیک تنیس روی میز بانوان در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک قرار است ۲ حریف تمرینی از مجارستان به تهران آمد تا من و دیگر اعضای تیم ملی بانوان با آنها برنامه های تمرینی خود را دنبال کنیم. تنیس روی میز در مجارستان یکی از رشته های دارای سبک است بازیکنان آنها از تخصص بسیار بالایی برخوردارند که به همین دلیل مسئولان فدراسیون پیش از حضور ما در مسابقات انتخابی المپیک هم اقدام به دعوت از یار تمرینی مجار کرده بودند. به طوریکه می توان گفت یکی از عوامل راهیابیم به لندن هم حضور همین حریفان تمرینی مجار بود. خوشبختانه این اتفاق در آستانه برگزاری رقابتهای المپیک هم در حال وقوع است.

     

    وی در ادامه گفت: ‌سبک کار و اجرای فنون ما با پینگ پنگ بازان اروپایی یکسان است به همین دلیل با آنها می توانیم تمرینات خوبی را داشته باشیم اما این امر در حالی است که ما در مسابقات رسمی باید با حریفانی از سراسر جهان و با سبکهای مختلف بازی کنیم، با توجه به این موضوع باید بگویم که مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند که ما بتوانیم در تمامی مسابقات مقابل حریفان خود بازیهای خوبی را به نمایش بگذاریم. در گذشته فدراسیون اقدام به دعوت از حریفان تمرینی از کشور کره کرده بود امیدوارم این اقدام به طور مجدد تکرار شود.

     

    شهسواری تصریح کرد: سبک کار بازیکنان واقع در منطقه آسیای شرقی از نظر سرعت و حتی طریقه ایستادن پشت میز با ما تفاوتهای بسیار زیادی دارد به طور مثال نوع بازی آنها سرعتی ولی ما بیشتر به قدرت متکی هستیم. آنها نزدیک به میز تاکتیکهای خود را اجرا می کنند، در صورتی که ما اینگونه نیستیم. به نظر من یک بازیکن که به طور حرفه ای این رشته را دنبال می کند باید در هر ۲ سبک (اروپایی و آسیای شرقی) مهارت خاص خود را داشته باشد و از چگونگی بازی با رقبای هر سبک شناخت کافی داشته باشد زیرا ما در مسابقات رسمی و بین المللی به خصوص المپیک باید با تمام حریفان خود نبرد داشته باشیم.

     

    وی در خصوص امکاناتی که مسئوالان فدراسیون برای وی به منظور بالا رفتن آمادگیش قرار داده اند، اظهارداشت: خوشبختانه مسئولان فدراسیون از هیچ تلاش و کمکی در این خصوص دریغ نکردند. البته باید بگویم که اعضای کمیته ملی المپیک هم در راستای آماده سازیم هیچ گونه کوتاهی نکردند. پیش ازاین اصلی ترین مشکل من نبود یار تمرینی قدرتمند خارجی بود که خوشبختانه با حمایت مسئولان این موضوع هم در حال برطرف شدن است.

     

    نخستین بانوی المپیکی تنیس روی میز ایران ضمن اشاره به حضور در مسابقات آزاد مراکش گفت:‌ قرار است تیم ملی مردان به منظور ادامه تمرینات در کمپ تنیس روی میز کشور اتریش تشکیل اردو دهد با توجه به آنکه این کمپ فاقد مربی خانم است من همراه تیم ملی به اتریش نرفتم و تمرینات را در تهران دنبال می کنم اما اواخر ماه جاری در پیکارهای آزاد مراکش شرکت خواهم کرد.

     

    شهسواری تصریح کرد: شاید سطح کیفی مسابقات مراکش نسبت به تورجهانی کره جنوبی پایین تر باشد اما می تواند عرصه مناسبی برای آنالیز عملکردم و شناسایی تقاط ضعف فنی کارم از سوی اعضای کادرفنی باشد.

     

    وی در خصوص پیش بینی خود برای کسب مدال در المپیک لندن گفت: ‌تمامی اتفاقات در المپیک بستگی به قرعه کشی دارد،‌ اگر بخت با من یار شد و در مرحله مقدماتی به حریفی از کشورهای آسیای شرقی نخورم احتمال صعودم به مرحله دوم بسیار خواهد بود.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "شهسواری: سبک کار مجارها با ایرانیان هماهنگتر است/ ‌تمامی اتفاقات در المپیک بستگی به قرعه کشی دارد"
    تازه ترین اخبار