امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۳:۲۹:۲۲  آخرین بروزرسانی : خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 22345
    ارسال خبر چاپ خبر
  • رییس کمیته سنجش و ارزیابی کمیته ملی المپیک به تشریح آخرین وضعیت ورزشکاران المپیکی ایران پرداخت.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،دکتر بهروز برجسته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت آمادگی ورزشکاران المپیکی گفت: ما در فدراسیون‌های ورزشی با مدیریت‌های مختلفی مواجه هستیم. بهترین آن‌ها در فدراسیون…

    رییس کمیته سنجش و ارزیابی کمیته ملی المپیک به تشریح آخرین وضعیت ورزشکاران المپیکی ایران پرداخت.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،دکتر بهروز برجسته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت آمادگی ورزشکاران المپیکی گفت: ما در فدراسیون‌های ورزشی با مدیریت‌های مختلفی مواجه هستیم. بهترین آن‌ها در فدراسیون قایقرانی بود که تغییر کرد. ما با همه فدراسیون‌ها جلسه گذاشتیم و برنامه‌هایشان را نقد و بررسی کردیم. همکاران ما که اساتید دانشگاهی هستند برنامه‌های المپیکی‌ها را با حضور مسئولان و مربیان رشته‌های مربوطه موشکافانه بررسی و ارزیابی کردند. نقایص را به آن‌ها اعلام کردیم ناظران المپیک هم از چگونگی برگزاری تمرین‌ها خبر می‌دهند. ما هم مدام از ورزشکاران تست می‌گیریم تا در جریان میزان آمادگی‌شان قرار بگیریم.

     

    وی با بیان اینکه تغییراتی که در فدراسیون‌های ورزشی صورت می‌گیرد اثرات منفی دارد، خاطرنشان کرد: رقیبان المپیکی‌ها در لندن سرسخت هستند. متاسفانه اتفاقاتی که در فدراسیون‌ها می‌افتد اثرات منفی زیادی دارد. در تیروکمان ورزشکاران ما تا با مربی جدید هماهنگ شوند، طول می‌کشد. در قایقرانی هم همین طور. وضعیت کشتی خیلی خوب پیش می‌رود. امیدوارم همین روند ادامه داشته باشد. من چندین بازدید از تمرین‌های کشتی‌گیران داشتم و در جریان برنامه‌هایشان هستم. عملکرد آن‌ها خیلی جای امیدواری دارد.

     

    رییس کمیته سنجش و ارزیابی کمیته ملی المپیک در واکنش به سهمیه نگرفتن تیم ملی والیبال در رقابت‌های انتخابی المپیک تصریح کرد: متاسفانه این اتفاق رخ نداد. حریف استرالیایی قدر بود. صربستان هم والیبال بسیار خوبی دارد. این یک تجربه خوب برای والیبال ایران بود. ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا اول شدیم. ایران توانست جایگاه خودش را در میان کشورهای کره، ژاپن و چین تثبیت کند. امیدواریم که این برتری فقط برای مقطع فعلی نباشد و در بازی‌های آسیایی دور بعد هم بهتر از امروز باشیم. برعکس رشته‌های وزنه‌برداری و دوومیدانی که با رکورد ورزشکاران مواجه هستیم، در رشته‌های تیمی چون باید کیفی ارزیابی شود، بررسی عملکرد دشوار است. تیم ملی والیبال عملکرد خوبی داشت و بعد از سال‌ها توانست مطرح شود. با اینکه سهمیه نگرفتیم اما شایسته و آبرومندانه عمل کردند که جای امیدواری دارد.

     

    دکتر برجسته با تاکید بر اینکه مربیان مراقب ورزشکاران المپیکی باشند که آسیب نبینند تاکید کرد: نگه داشتن ورزشکاران کشتی، وزنه‌برداری و دوومیدانی در اوج در کمتر از دو ماه مانده تا بازی‌های المپیک خیلی کار سختی است. المپیکی‌ها اکنون بیش از ۹۰ درصد آماده هستند و باید شیب ملایم آمادگی را حفظ کنند. مربیان هم باید مراقب المپیکی‌ها باشند تا آسیب نبینند. هرچه به بازی‌ها نزدیک می‌شویم فشار تمرین و استرس بیشتر می‌شود در تکواندو یوسف کرمی تازه از آسیب دیدگی رهایی یافته و جدی تمرین می‌کند امیدوارم او از تجربه‌اش استفاده کند و موفق باشد. ما به نتایج احتمالی یوسف کریمی در بازی‌های لندن خوش‌بین هستیم. باقری معتمد هم جوان با استعدادی است که وضعیت خوبی دارد. امیدوارم همان طور که قاطعانه سهمیه گرفت کاروان را خوشحال کند. کشتی هم شرایط خوبی دارد. خوشبختانه همه رشته‌های مدال‌آور وضعیت راضی کننده‌ای دارند اما فراموش نکنیم که یک چیزهایی هم دست ما نیست. حریفان هم قدر هستند.

     

    وی درباره آسیب دیدگی رودکی و از دست دادن بازی‌های المپیک اظهار کرد: متاسفانه رودکی بی‌موقع آسیب دید. ورزشکاران باید به مرور و طبق برنامه برای مسابقه‌ها آماده شوند. اینکه فشار تمرین‌ها سنگین باشد و به یکباره بخواهیم جبران کارهای عقب افتاده را بکنیم، آسیب دیدگی را در پی دارد. ورزشکار کوتاهی می‌کند و می‌خواهد زمان از دست رفته اش را جبران کند. انسان هم تا یک حدی ظرفیت دارد پس از آن آسیب می‌بیند. سایر رشته‌ها با برنامه‌ها آرام آرام پیش رفتند. متاسفانه فدراسیون جودو هم یکی از فدراسیون‌هایی بود که دستخوش تغییرات شد. نحوه انتخابی المپیک هم در این رشته مشکلاتی را ایجاد کرد.

     

    رییس کمیته سنجش و ارزیابی کمیته ملی المپیک درباره آخرین وضعیت نوشاد عالمیان نیز به ایسنا گفت: ظاهرا نوشاد نمی‌تواند با فدراسیون همسو باشد. تنیس روی میز رشته‌ای است که در کوتاه مدت نمی‌توان شاهد تغییراتی بود. او باید حفظ شود. تغییرات اثر منفی دارد. فدراسیون‌ نباید زیاد موشکافی کند. باید همین روال را حفظ و امکانات را مهیا کند. از دید فنی می‌گویم که فدراسیون نباید دخالتی داشته باشد و بپذیرد که نوشاد سهمیه گرفته و نماینده ایران در بازی‌های لندن است. به عنوان مسئول فنی اعتقاد دارم که مهم نیست مربی چه کسی باشد، پدر یا عمویش که دارند به او تمرین می‌دهند باید به کارشان ادامه دهند چون تمرین‌های آن‌ها جواب داده و چنانچه تغییری ایجاد کنند شرایط بدتر می‌شود.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آخرین وضعیت المپیکی‌های ایران از زبان رییس کمیته سنجش و ارزیابی"
    تازه ترین اخبار