امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۵۰:۵۰  آخرین بروزرسانی : خرداد ۳۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 22537
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک گفت : روانشناسان در این آکادمی با حضور در کنار ورزشکاران، خدمات روانشناسی به آنان ارایه می دهند.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور؛شاهرخ شهنازی روز چهارشنبه با بیان اینکه این روانشناسان از افراد توانا انتخاب شده اند، افزود: حضور آنان برای رفع مشکلات روحی و…

     

    رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک گفت : روانشناسان در این آکادمی با حضور در کنار ورزشکاران، خدمات روانشناسی به آنان ارایه می دهند.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور؛شاهرخ شهنازی روز چهارشنبه با بیان اینکه این روانشناسان از افراد توانا انتخاب شده اند، افزود: حضور آنان برای رفع مشکلات روحی و روانی و تقویت قابلیت های ذهنی صورت می گیرد.

     

    به گفته وی این افراد با مربیان و ورزشکارانی که سهمیه المپیک کسب کرده اند، ارتباط برقرار کرده و چنانچه آنان نیاز به کمک داشته باشند، این افراد را مورد حمایت قرار می دهند.

     

    وی گفت: حضور این پزشکان روانشناس با موافقت و تمایل فدراسیون و مربیان صورت می گیرد.

     

    رییس آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک باتاکیدبراینکه این آکادمی وکارکنان آن درخدمت ورزشکاران المپیکی هستند تا آنان در لندن نتایج مطلوبی کسب کنند، اظهار کرد : آماده کردن ورزشکاران با گرفتن آزمایشات آمادگی جسمانی و اندازه گیری نرم های قابلیت جسمانی به تناسب رشته ها صورت می گیرد.

     

    وی افزود: نتایج این آزمایشات به مربیان و مسوولان فدراسیونها و کارشناسان کمیته ملی المپیک و ناظران آنها برای بررسی نقاط قوت و ضعف ورزشکاران کمک زیادی می کند.

     

    وی گفت:ازسوی کمیته ملی المپیک یکی از دست اندرکاران امور پزشکی بر عملکرد ورزشکاران و آزمایشات آنان نظارت داشته و نتایج آنها را جمع بندی وبه فدراسیون ها ارایه می کند.

     

    شهنازی اظهار کرد: آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک حتی در صورت آسیب دیدگی ورزشکاران با همکاری فدراسیون پزشکی – ورزشی جهت رفع آسیب دیدگی و بازسازی به آنها کمک می کند.

     

    وی در باره فعالیت های آموزشی آکادمی یادآور شد: آموزش یک بعد دیگر فعالیت های این آکادمی را تشکیل می دهد که به این ترتیب نیازهای آموزشی مربیان ، ورزشکاران و مدیران فدراسیون و حتی مدیران باشگاه ها نیازسنجی شده و برای ارتقاء سطح دانش آنان کلاسهایی برپا می شود.

     

    وی در ادامه افزود : یک بخش دیگر مربوط به هیدورتراپی ( آب درمانی ) است که این مجموعه شامل استخر ، سونا و جکوزی در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.

     

    شهنازی گفت : آکادمی سالنهای مجهز بدنسازی دارد که به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران ، ادارات کل تربیت بدنی و حتی افراد در سازمانهای مختلف به منظور آمادگی جسمی آنان قرار می گیرد.

     

    رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اظهار داشت : در مورد شرایط تغذیه نیز از متخصصین این فن سود استفاده می کنیم و دستورالمعل هایی در این جهت به ورزشکاران ارایه می شود.

     

    وی گفت : ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان نیز از شرایط مطرح شده به صورت کامل استفاده کرده و در این رابطه با مشکلی روبرو نیستند.

     

    رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اظهار داشت : این آکادمی از یک کتابخانه بسیار مطلوبی برخوردار است که مورد استفاده ورزشکاران تربیت بدنی و اساتید دانشگاهی قرار می گیرد.

     

    شهنازی گفت: توصیه می کنم که ورزشکاران و دانشجویان و حتی اساتید دانشگاهی از این کتابخانه بسیار غنی برای ارتقاء علمی خود استفاده نمایند.

     

    وی درپایان اظهار امیدواری کرد که کاروان المپیکی کشورمان در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن بتواند افتخار آفرینی کرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز آورند.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "شهنازی:حضور روانشناسان در کنار ورزشکاران المپیکی ایران"
    تازه ترین اخبار