امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۸:۰۱  آخرین بروزرسانی : تیر ۵ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 22893
    ارسال خبر چاپ خبر
  • رقابتهای مراکش برای دختران ایران با توجه به قدرت بازی و رنکینگ های کسب شده در طی این چند سال فرصت خوبی بود تا با کسب امتیاز های شیرین به رتبه خود بیافزایند. متاسفانه با عدم حضور برخی کشورها سطح کیفی و کمی این رقابتها بصورت چشمگیری کاهش یافت اما در این بین بازیکنان رنکینگ…

    رقابتهای مراکش برای دختران ایران با توجه به قدرت بازی و رنکینگ های کسب شده در طی این چند سال فرصت خوبی بود تا با کسب امتیاز های شیرین به رتبه خود بیافزایند.

    متاسفانه با عدم حضور برخی کشورها سطح کیفی و کمی این رقابتها بصورت چشمگیری کاهش یافت اما در این بین بازیکنان رنکینگ دار خوبی برای کسب امتیاز در این دوره از رقابتها حضور داشتند.

    بابررسی اجمالی باختهای بانوان ملی پوش بخوبی مشخص است که باختهای آنها از بازیکنانی بوده که هم از لحاظ رنکینگ و هم سابقه حضور در میادین بین المللی  با بازیکنان ما بسیار فاصله داشته اند

    با این تفاسیر بانوان ملی پوش ایران  با برنده شدن برخی تک گیمها از این بازیکنان ،سقف بازی خود را ارائه داده واز این بیشتر هم نمیتوان از بازیکنان ما انتظار معجزه داشت.

    درحالی رقابتهای بانوان ما به پایان رسید که  ندا شهسواری  با ۳برد و یک باخت ومحجوبه عمرانی با ۴برد و یک باخت ومریم جلالی با ۴برد و ۳باخت ودر مجموع ۱۱برد و پنج باخت به کار خود پایان دادند.

    مریم جلالی با وجود ۴پیروزی برحریفان که هر چهار نفر از مراکش بودند نتوانست جواز  ورود به حمع رنکینگ داران را کسب نماید زیرا حریفان مراکشی  جلالی  هیچکدام دارای رنکینگ نبودند.

    اما در مجموع با توجه به تجربه اول این بازیکن در این چنین رقابتهایی و کسب یک مدال بین المللی بازیهای قابل قبولی از خود بر جای گذاشت.

    جلالی باید بعد ازاین سطح بازی خود را بصورت چشمگیری ارتقاء بخشد و با تمرینات  مدرن و به روز شده  وبدنسازی مداوم  خود را در تیمهای ملی امید و بزرگسالان تثبیت نماید.

    باید توجه داشت کشورهایی  مانند بلژیک و اسپانیا و روسیه  دقیقا جهت کسب رنکینگ بازیکنان خود به این مسابقات قدم گذاشته و بسادگی نمیتوان از حضور ایران در این رقابتها انتقاد نمود.

    برخی انتقادات وارده  از این جهت منطقی به نظر می رسد که در بین تمام تیمهای جهانی  این تیم ایران است که از برخی بازیکنان بصورت ثابت در اینگونه مسابقات استفاده میکند هرچند به هر ترتیب در این بازی مریم جلالی برای اولین بار بود که دراینگونه مسابقات  شرکت میکرد.

    باید با بررسیها ی متمرکز تر و کارشناسانه به این نکته توجه کرد که در مدت دوسال گذشته رنکینگ بانوان ابران چقدر کاهش داشته و چقدر در مسابقات  بین المللی حضور داشته اند؟

    اگر قرارباشد که تا یک سال یا دوسال آینده بطور مثال رنکینگ بانوان بزرگسال  بین ۵۰۰ یا ۴۰۰ و در نهایت با نگاه بسیار مثبت به ۳۵۰ کاهش یابد  به نظر کارشناسی  ومنطق فرق  وفایده مثبت۴۰۰ یا ۵۰۰ ونتیجه آن برای کشورمان چه چیزی خواهد  بود؟

    در این ارتباط به نظر می رسد که باید برای این مهم دست به یک جراحی و تصمیم  اساسی تر زده و برای هر اعزام تیم بزرگسالان  به رقابتهای برون مرزی و بین المللی یک یا دوجوان یا نوجوان را با این تیمها راهی نماییم.

    در غیر این صورت بزودی و بعد از یک یا دو یا چند سال آینده نوجوانان ما به سن جوانی و امید رسیده و جوانان ما به سن برگسالی و دیگر هیچ…..

    همانگونه که در ارتباط با چند بازیکن برجسته و مطرح بانوان کشور این تصمیمات در سالهای گذشته گرفته شد و به نسبت امکانات خود پیشرفت قابل قبولی از خود نشان دادند دقیقا باید همان روش را همانند کشورهای در حال رشد و موفق این رشته انجام دهیم.

    آقایان مسئول یادتان باشد که ما همانند بسیاری از موارد و مباحث و پیشنهادات و راهکارها  حجت را بر شما تمام کردیم زیرا امروز همان فردایی است که دیروز در انتظارش بودیم وهمچنین نباید فراموش کرد که چقدر زود دیر می شود!

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیل وآنالیز رقابتهای بانوان در مراکش"
    تازه ترین اخبار