امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۸:۰۵  آخرین بروزرسانی : شهریور ۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2313
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در آخرین دوره مسابقات جهانی هم تیم ایران متشکل از مهران احدی، محمدرضا اخلاق پسند، افشین نوروزی و نوشاد عالمیان درگوانگ ژو چین به مصاف حریفان خود رفته و در بین ۷۲ تیم شرکت کننده به مقام چهلمی دنیا دست یافتند. در سال ۲۰۱۰ هم قرار است ۷۸۹ پینگ پنگ باز از ۱۳۳ کشور دنیا…

    در آخرین دوره مسابقات جهانی هم تیم ایران متشکل از مهران احدی، محمدرضا اخلاق پسند، افشین نوروزی و نوشاد عالمیان درگوانگ ژو چین به مصاف حریفان خود رفته و در بین ۷۲ تیم شرکت کننده به مقام چهلمی دنیا دست یافتند.
    در سال ۲۰۱۰ هم قرار است ۷۸۹ پینگ پنگ باز از ۱۳۳ کشور دنیا در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی تیمی جهان حضور یابند که این مساله سختی های صعود در رده بندی جهانی را برای تیم تنیس روی میز ایران نشان می دهد.
    ▪ بازی های آسیایی:
    در حالیکه شانزدهمین دوره بازی های آسیایی تا چندماه دیگر در گوانگ ژو چین برگزارمی شود، پینگ پنگ بازان ایران مهمترین عناوین بین المللی خود را در این مسابقات کسب کرده اند.
    در بازی های آسیایی توکیو سال ۱۹۵۸ تیم ۴ نفره ایران متشکل از امیر احتشام زاده،هوشنگ بزرگ زاده، حمید کارلو و ادمونت بیت خداموفق شد، عنوان سوم تیمی را از آن خود کند و در بازی های آسیایی ۱۹۶۶ بانکوک تایلند هم هوشنگ بزرگزاده در مسابقات انفرادی یک مدال برنز دیگر را به کارنامه پینگ پنگ ایران اضافه کرد.
    البته طبق تصمیم کمیته المپیک کشورمان تیم پینگ پنگ ایران پس از بازی های آسیایی۱۹۹۸ بانکوک تایلند، در رقابت های ۲۰۰۲ پوسان کره جنوبی و ۲۰۰۶ دوحه قطر فرصت حضوردر این مسابقات را پیدا نکرد اما در حال حاضر این امکان فراهم شده است که پس ازسال ها تیم های آقایان و بانوان پینگ پنگ کشورمان هم در بازی های آسیایی ۲۰۱۰گوانگ ژو چین حضور یابند.
    ▪ مسابقات کاپ آسیایی:
    یکی از مهمترین رقابت ها بین پینگ پنگ بازان آسیایی، مسابقه “کاپ آسیا” است که بصورت انفرادی و با حضور ۱۶ بازیکن برتر از کشورهای مختلف قاره کهن برگزار میشود.
    این مسابقات از سال ۱۹۸۳ آغاز شده و تاکنون ۲۲ دوره آن سپری شده است که مجیداحتشام زاده در سال ۱۹۹۱ مانیل فیلیپین به مقام هفتمی این رقابت ها دست یافت و این
    بهترین عنوان پینگ پنگ بازان کشورمان در این مسابقات محسوب می شود.
    ▪ مسابقات قهرمانی آسیا:
    از سال ۱۹۷۲ پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات پینگ پنگ آسیا حضور یافتند که در دورنخست این رقابت ها که در شهر پکن چین برگزار شد، تیم کشورمان در حضور ۲۵ تیم شرکت کننده به عنوان هفتمی دست یافت.
    تا به امروز تیم های پینگ پنگ کشورمان در ۱۹ دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا شرکت کرده اند و بهترین مقام بدست آمده عنوان هفتمی در مسابقات سال ۱۹۷۲ چین و همچنین تکرار این مقام در سال ۱۹۹۰ مالزی است.
    تیم ایران در مسابقات سال ۲۰۰۹ که در شهر لوکنو هند برگزار شد، در بین ۲۰ تیم شرکت کننده در رده نهم قرار گرفت.
    ▪ مسابقات قهرمانی جوانان آسیا:
    پینگ پنگ بازان جوان کشورمان از سال ۱۹۸۳ در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حضوریافتند. در آن رقابت ها که در منامه بحرین برگزار شد تیم ایران در میان ۲۱ تیم شرکت کننده در رده هفتم قرار گرفت.
    در ۱۹ دوره برگزار شده این رقابت ها تیم های کشورمان در ۲۰۰۸ سنگاپور و ۲۰۰۹ جیبورهند به عنوان پنجمی دست یافتند که کسب این جایگاه، مهمترین افتخار کشورمان درمسابقات قهرمانی جوانان آسیا بود اما اصلی ترین عوامل این موفقیت، ابتدا حضورنوشاد عالمیان در تیم جوانان ایران، سپس برگزاری اردوهای داخلی طولانی مدت، منسجم و حضور حریفان تمرینی خارجی بود.
    مسابقات سال ۲۰۱۰ هم چندماه دیگر در تایلند برگزار می شود که مسئولان وقت فدراسیون فعالیت جدی خود برای کسب جایگاه مناسب در این رقابت ها را از ابتدای سال ۱۳۸۹ آغازکرده اند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "نیم نگاهی بر پینگ پنگ ایران در ادوار مختلف(قسمت دوم)"
    تازه ترین اخبار