امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۴:۲۷  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۹ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 23266
    ارسال خبر چاپ خبر
  • انتخاب فرشته سموعی به عنوان سرمربی تیم تنیس روی میز ایران ازسوی رییس فدراسیون این رشته، باعث شد تا موضوع پرونده مدیران سابق باشگاه ذوب آهن نیز باردیگردربرخی رسانه‌ها باز شود. برای خیلی‌ها این سوال مطرح بود که آیا رییس فدراسیون می‌تواند فردی را که درمحاکم قضایی پرونده دارد و چندماه قبل به اتهام اختلاس…

    انتخاب فرشته سموعی به عنوان سرمربی تیم تنیس روی میز ایران ازسوی رییس فدراسیون این رشته، باعث شد تا موضوع پرونده مدیران سابق باشگاه ذوب آهن نیز باردیگردربرخی رسانه‌ها باز شود. برای خیلی‌ها این سوال مطرح بود که آیا رییس فدراسیون می‌تواند فردی را که درمحاکم قضایی پرونده دارد و چندماه قبل به اتهام اختلاس دستگیروبازداشت شده وممنوع الخروج هم هست، به عنوان سرمربی تیمی که قراراست چند روزدیگربه المپیک اعزام شود، انتخاب کند؟!

    رییس فدراسیون اعلام می‌کند برای این کار با مسوولان وزارتخانه هماهنگ کرده ولی ازطرفی شنیده می‌شود زارع پور تنها با سجادی – و نه عباسی- هماهنگی انجام داده است. ازسوی دیگر،برخی اعلام کردند مشکل پرونده سموعی حل شده وفدراسیون به همین علت حکم داده است امااین خبرنیزصحیح نبود چرا که پرونده مدیران سابق این باشگاه اصفهانی، همچنان در جریان است وزمان تشکیل دادگاه آن نیزمشخص نشده است بااین حال جسارت رییس فدراسیون بابت چنین انتخابی موردتوجه قرار می‌گیرد! به هرحال سموعی جداازپرونده‌ای که دارد، فردی باتجربه در تنیس است وسال‌ها سرمربیگری تیم ملی را برعهده داشته وشاید به قول زارع پور،تنها فردی است که صلاحیت پذیرفتن چنین مسوولیتی را دارد!

    چندروزقبل رییس هیات تنیس روی میز اصفهان باگلایه ازفرشته سموعی اعلام کرد که این خانم کنارگذاشته شدنش ازهیات وتیم اصفهان راقبول ندارد وبانامه‌های شخصی شاگردانش رادرمسابقات شرکت می‌دهد وفدراسیون هم جلوی این اتفاق را نمی‌گیرد. درست چندروزبعد رییس فدراسیون سموعی رابه عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کند. اینجاست که موضوع ممنوع الخروج بودن متهمان این پرونده نیزمطرح می‌شود ورییس فدراسیون درتوضیح این مساله می‌گوید که: «سموعی قرارنیست همراه تیم به لندن برود وفقط ورزشکاران راتمرین می‌دهد؟!» ولی آیا چنین چیزی امکان پذیراست؟این که سرمربی تیم راتمرین بدهد وبعد هم کناربنشیند تا بازیکنانش بدون مربی به المپیک بروند؟

    این مربی فعلا سکوت اختیارکرده وحاضربه مصاحبه نیزنیست ولی یکی ازنزدیکانش دراین باره می‌گوید:«مادراین کشورافراد زیادی داریم که دردادگاه‌ها پرونده دارند ولی درپست‌های مختلفی حتی دردولت هم مشغول به کارهستند. درهمین اصفهان یک مورد این شکلی داشتیم که حتی به عنوان نماینده مجلس درهمین انتخابات اخیر،انتخاب شد و به مجلس رفت. وقتی یک نفرمی تواند به این مملکت خدمت کند،چراباید به بهانه اتهامی که هنوزثابت هم نشده، دست اوراببندیم واجازه کارکردن به او ندهیم؟»

    به هرحال فرشته سموعی واصغردلیلی، همچنان منتظرروشن شدن تکلیف پرونده خودهستند هرچند گویا مسوولان قضایی استان اصفهان،عجله چندانی برای این پرونده ندارند. همین سکوت محض مسوولان استان در مورد این پرونده باعث شده این گمانه که این پرونده وعناوین اتهامی آن، چیزی نبود ویاحداقل به آن وسعتی نبود که مطرح شد،هرروزبیشترازگذشته قوت بگیرد وجالب تراینکه وقتی به بهانه انتخاب سموعی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میزوحرف وحدیث هایی که دراین خصوص صورت گرفت،به سراغ یکی ازمسوولان قضایی اصفهان می‌رویم،این مقام که البته طبق معمول اصرارداردکه نامی ازاوبرده نشود، می‌گوید:«نه اینکه هیچ چیزی نبوده ولی قطعا کمی بیش ازاندازه دراین پرونده مته به خشخاش گذاشته شد.»

    همین چندروزپیش بود که مقام معظم رهبری دردیداربامسوولان قضایی بازهم برروی این موضوع که آبروی مومن مثل جان وناموس اوست ونباید به راحتی ریخته شود،تاکیدکردند والبته همان گلایه‌های جد خودرانیزدرارتباط با نحوه بازداشت و بازجویی ازافرادمتهم ونیززندانی کردن آن‌ها داشتند. باتمام این تفاسیر، مقامات مسوولی که مدیران سابق باشگاه ذوب آهن رابازداشت کردند، همچنان تاکید دارند که بامدرک ومستندات کافی، اقدام به این کارکرده‌اند و حتی یکی ازمسوولین مرتبط بااین پرونده دراین باره می‌گوید:«جوجه راآخرپاییزمی شمارند، کمی صبرداشته باشید،دادگاه تشکیل می‌شود وآنجا همه چیزمشخص خواهدشد»

     نویسنده : سمیه یوسفیان 

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "به بهانه انتخاب فرشته سموعی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس روی میزایران؛متهم مجرم نیست"
    1. محمود ساكياني گفت:

      با سلام
      به نظر من، مربی و یا افرادی که از یک استان در خدمت تیم ملی قرار می گیرند حتما لازم است قبل از دعوت به تیم ملی ، با رئیس هیات همان استان هماهنگی ، مکاتبه و با موافقت و رضایت ایشان آن مربی در خدمت تیم ملی قرار گیرد. آیا انتصاب ضرب الاجل سرکار خانم سموعی و مشغول به کار ایشان ، با مشورت ، رضایت و موافقت جناب آقای نیکو کار ، رئیس محترم هیات استان اصفهان صورت گرفته است یا رئیس محترم فدراسیون حتی ایشان را هم دور زده اند.
      عاقلان از عقل مست و جاهل از کردار مست

    2. سینا کردکویی گفت:

      جاب ساکیانی با سلام
      به نکته بسیار مهمی اشاره فرموده اید.اما لازم است گفته شود که فدراسیون هیئتهای خود را نیز به حساب نمی آورد.چون اگر به حساب می آرد تا الان برنامه راهبردی پنج ساله را با آنان در میان می گذاشت و این برنامه ر به آنان ابلاغ می نمود .به این هیئت ها کمک می کرد جه مالی و چه معنوی.اماتمام هم وغم دوستان فدراسیونی از سر راه برداشتن منتقدین و مخالفین است.همین و دیگر هیچ.


    تازه ترین اخبار