امروز: جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۲:۳۵  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 23334
    ارسال خبر چاپ خبر
  •    

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آموزش/به کدام منطقه از میز سرویس بزنیم‎(آموزشی)"
    1. خیل دانشمند گفت:

      جناب علوی سلام
      از زحمات شما برای مطرح کردن مطالب آموزشی بسیار ممنون هستیم.اما به نظر بنده باید مطالبی را که در سایت می زنید قبلاً توسط گروهی متشکل از خبرگان بررسی و تایید گردد سپس در سایت آورده شود. در مطالب آموزشی نیاز به غربالگری هست.
      با تشکر و سپاس از زحمات شما وسایر دوستان

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        جناب آقای دانشمند با سلام
        احتراما؛قرار است طی یک اطلاعیه عمومی در سایت در این ارتباط اطلاع رسانی گردد.
        خوشبختانه این کار گروه که از خبرگان و مربیان مبرز وصاحب نظر می باشند مشخص شده که در روزهای آینده وبزودی در این ارتباط اطلاع رسانی خواهد شد.
        مقرر شده که بعد از بررسی مباحث رسیده اموزشی چنانچه شرایط احراز داشت در سایت منتشر گردد یا اینکه با رتبه بندی به مبحث آموزشی حرفه ای ؛آماتور و …امتیاز بندی گردند.
        با تشکر از شما

    2. محمود ساكياني گفت:

      با سلام خدمت آقایان دانشمند و علوی
      پیشنهاد خوبیست ولی از آنجاییکه در پینگ پنگ کنونی ، مرجعی قابل اعتنا که مورد تایید همه باشد، نداریم لذا تحقق این پیشنهاد بسیار مشکل است.چون هر چه که باشد باز هم فرد یا افرادی هستند که نظر دیگران را قبول نداشته و خود را صاحب نظر می دانند.بهر حال اگر چنین امکانی فراهم گشته و همه بپذیرند می تواند خوب باشد.

    3. محمدرضا از مهریز گفت:

      با سلام و عرض ادب و تشکر از جناب ساکیانی.
      به نظر بنده اینکه به کدام یک از مناطق میز سرویس زده شود یا نشود ف بحثی فراتر از این اصول کلیست که شما زحمت کشیده و تدوین نمودید. بازیکن بسته به استیل بازی،حرکات پا، چابکی و عملکرد سریع عصب و عضله ، سرعت در تشخیص و تصمیم و اجرا و خصوصیات بازی که در او مشهود است میتواند دریافت کننده بکهندی خوب یا بد باشد. اینکه بگوییم به بکهند او سرویس نزنیم فکر نکنم کاملا صحیح باشد ( باتوجه به موارد فوق ). اگر به مهمترین مسیله در یک سرویس خوب که همانا گول زدن حریف در ناتوان ماندن تشخیص پیچ و مختل شدن سه فاز اجرا ( تشخیص ، تصمیم ، اجرا )مراجعه کنین ، خواهیم دانست که صرف سرویس زدن در منطقه ای خاص دلیل بر موفقیت سرویس زننده در دست گرفتن بازی و غلبه بر هریف نیست. گاهی زدن یک سرویس کشیده در انتهای فورهند حریف راست دست میتواند کارساز و مختل کننده باشد. گاهی اجرای یک سرویس پیچ پهلویی در منطقه ی یک آرنج بکهند حریف راست دست ( همان منطقه ی که جزو محدوده ی قررمز رن
      شماست ) میتواند نظم بازی حریف را مختل کند.اگر یک نکونه آماری از بازیهای برگذار شده در سطح جهانی داشته باشیم خواهیم دید که شرایط بسته به بازی متغیر است.
      مهمترین چیز در اجرای سرویس ها ، هوش زننده ی سرویس در درک درست از بازی حریف ( البته در تمرینات از کوچک کردن نقاط فرود توپ استفاده شده باشد و بازیکن هفته ای یک ساعت در اینباره تمرین کرده باشد )و قدرت کوچینگ فنی و روحی مربی این بازیکن است
      با احترام. منتظر شنیدن نظرات جناب ساکیانی و دیگر دوستان نیز هستم
      ارادتمند

    4. محمود ساكياني گفت:

      آقای محمدرضا جان
      با سلام
      چیزی که من مطرح کرده ام یک اصل کلی است و کاری به توانایی بازیکنان در زدن سرویس و یا لزوم زدن سرویس در جاهای دیگری از میزو یا کوتاه و بلند زدن ، ندارم چون همانطور که شما عنوان کرده اید ممکن است یک سرویس کشیده هم کارساز باشد که بی شک همینطور است. ما اگر بخواهیم شرایط را برای همه بازیکنان در نظر بگیریم شاید هزاران گزینه داشته باشیم که نوشتن آنها چیزی در حد محال است بدلیل اینکه شرایط و توانایی هر بازیکن با دیگری متفاوتست لذا از آنجاییکه مهمترین ویژگی سرویس ، جلوگیری از حمله حریف است مناطقی که در تصویر مشخص شده است به نظر من می توانند بهترین محل باشند. مثالی می زنم ، همه قبول دارند که بهترین دفاع ، حمله است و همه در این مورد اتفاق نظر دارند، حالا اگر بازیکنی حمله قوی داشت و حریفش دفاع و کنترل عالی، تکلیف بازیکن حمله کننده چیست؟بازیکنانی که کنترل و دفاع جانانه ای دارند مطمئنا حمله ای ضعیف تر دارندآیا به نظر شما آن بازیکن حمله کننده بهتر نیست اندکی از حمله کردن دست برداشته ، تا بازیکن کنترل کننده وادار به حمله کردن شود.پس ما اصل کلی بهترین دفاع ، حمله است را باید رها کرده و فرصت حمله را به بازیکن مدافع بدهیم .بنابراین ما قصد نداریم شرایط تک به تک را مورد ملاحظه قرار دهیم و این یک مبحث فنی صرف و حرفه ایست و گرنه پرواضح است بازیکنی که دارای مچ نرم و با انعطاف است بهتر است برای او سرویس کشیده زد و یا بازیکنی که از مچ بی انعطافی برخوردار است برایش سرویس کوتاه زده شود. پس مشاهده می کنیم شرایط برای بازیکنان متفاوتست که این بخاطر ویژگیهای آنان است و صدها دلیل دیگر که اگر لازم بشود می توان برخی دیگر را طرح کرد.در خدمت هستم.

    5. محمدرضا از مهریز گفت:

      با سلام و تشکر که جواب این کمترین را میدهید. در این مواردی که فرمودید نیز حق با شماست. ممنون

    6. محمود ساكياني گفت:

      آقای محمدرضای عزیز
      تمام نظرات محترمند. مال هر کسی که می خواهند باشند.شما بزرگید.اگر من پاسخ می دهم دلیلش اینست که وظیفه دارم جوابگو باشم.در خدمت هستم.

    7. دلیر محمدی گفت:

      با سلام
      به نظر بنده نقاطی که برای زدن بهترین سرویس در نظر گرفته شده(چه راست دست و چه چپ دست) حسن بزرگی که دارد این است که برای دریافت آنها حریف را وادار به حرکت می کند که این جابجایی حریف است که منجر به امتیاز گرفتن میشود (چه در امتیاز سرویس و چه در اجرای تاکتیک برای امتیاز گیری).
      با تشکر از آقای ساکیانی برای گرد آوری این مطلب فوق العاده مهم

    8. خسرو مایلی گفت:

      با سلام
      جناب آقای ساکیانی ضمن تائید بحث فنی شما وبا تشکر از زحمات جنابعالی در رابطه بابحث سرویس باید عرض کنم بازیکنان را به چند دسته باید تقسیم کرد از جمله بازیکنانی که در سطح استانی ویا در سطح ملی مورد نظر میباشد باید یاد آور باشم که آن دسته از بازیکنان استانی همواره تمرین سرویس را می تواند با پیچهای مختلف و فرودهای متفاوت بزنندکه این افراد با این تمرین می تواننددر تشخیص دریافت خوبی هم داشته باشند ولی برای بازیکنان سطح ملی باید عرض کنم علاوه بر تمرین فوق از سرویس های باید استفاده کنند که بتواند تعادل بازیکن حریف را بهم ریخته واز حمله حریف جلوگیری نماید و بعد از زدن سرویس شرایط حمله را برای خود فراهم کنند

      با تشکر

    9. amidi گفت:

      با سلام ضمن خدا قوت به استاد ساکیانی ،پیشنهاد میکنم با توجه به اهمیت بازیهای دونفره ،در ارتباط با سرویس در این بازیها و نقاط فرود ترجیحی همدر بازی دوبل، ارائه مطلب نمایند تا مطلب کاملتر گردد.

    10. محمود ساكياني گفت:

      با سلام به دوستان و صاحب نظران
      توجه عزیزانم به موضوع مطلب فوق که همانا (((زدن سرویس در کدام قسمت میز بهتر است)))را جلب می کنم.من اصلا نگفته ام که با چه پیچی سرویس زده شود که آن خود مبحث جداگانه ایست و مربیان و اساتید محترم خود بخوبی از آن آگاهند.اشاره من یک اصل کلی و بین المللی است که حتی در شرایط مسابقه و با توجه به موقعیت و توانایی حریف ، قابل تغییر بوده و تردیدی در آن نیست و شامل خلاقیت بازیکن می باشد.دسته بندی بازیکنان هم فکر کنم شامل این بحث نمی شود چون هزاران حالت در بازی پیش می آید.از نظر استا عمیدی که اشاره بجایی فرموده اند ممنونم و انشاالله در تکمیل این مبحث ، به سرویس در دوبل بطور کامل توضیح خواهم داد.از استاد مایلی هم که قابل دانستند نظر تکمیلی ارائه نمایند سپاسگزارم.

    11. pldn گفت:

      به نظر بنده این مطلب بیشتر شبیه پرچم موریتانی می باشد

    12. متین حیدری گفت:

      با سلام خدمت جناب آقای ساکیانی؛ خوب بودن ولی بیشتر از اینا هم میشه بیان کرد؛ برای کسانی که فینت دارن باید به کجای منطقه میز سرویس زد؟

    13. محمودساکیانی گفت:

      آقامتین سلام
      همانطورکه قبلا عرض کرده ام این یک مبحث کلی است و کم و زیاد بودن آن بستگی به شرایط حریف دارد که غیرقابل انکار است. در خصوص بازیکنان فینتی بیشتر به تاکتیک بازی با اینگونه بازیکنان باید توجه کرد ولی از آنجاییکه راکت گیری واین دسته از بازیکنان بگونه ایست که تمایل دارند دریافت را با بکهنند انجام دهند لذا سرویس کوتاه روی بکهند بهیچ عنوان کار درستی نیست و اساسا سرویس کشیده کم پیچ یا بی پیچ بهترین سرویس است که باز هم عرض میکنم شرایط بازیکنان متفاوت است.چنانچه بتوانم کمکی کنم در خدمت شما و دیگر دوستان هستم.

    14. محمدرضا از مهریز گفت:

      با سلام و عرض ادب. جناب ساکیانی باید ببخشند که بنده خودرا نخود هرآشی میکنم و امیدوارم که در تکمیل و تصحیح صحبت های من نیز ایشان و دیگران کوشا باشند:
      در مقابل بازیکنان فینت و آنتی ، اینکه به کدامیک از مناطق میز سرو زده شود زیاد اهمیت ندارد زیرا فینتی ها با توجه به خصوصیت بازیشان که همان هالف بال است ، پاسخ خواهند داد . نکته ای که مورد اهمیت است ، استراتژی ما بعد از زدن سرویس است. به بیان روشن تر اینکه ما میخواهیم بعد از دریافت سرو توسط بازیکن دفاعی ، چه کاری انجام دهیم و سرویسمان را با توجه به این نکته اجرا کنیم. اگر به دونبال حمله تاپ اسپین هستیم ، طبیعتا باید سرویس ما دارای پیچ رو و سریع که باعث عدم حمله ریف شود و با پیچ زیری باز گردداجرا کنیم. میتوانیم از سرویس های پیچ زیر و بغل نیز استفاده کنیم که بسته به قدرت درک ما از فینت و نحوه حرکت دست حریف میتواند متغیر باشد . بدان معنی که سرویس زیر ما با پیچ رویی بازگشته و برای اجرای تاپ اسپین باید صفحه راکتمان بسته تر و حرکت با جلوروی بیشتر و سرعت بالاتر ( درجهت امتیاز گرفتن از اولین حمله ) باشد و گول حرکت دست حریف را در تشخیص میزان پیچ نخوریم که البته نیاز به تمرین زیاد دارد. ممکن است حریف فینتی ما دارای قدرت حمله ی فورهندی خوبی باشد که در اینصورت استفاده از سرویس های کشیده و یا کوتاه در بکهند ( با توجه به استراتژی های بالا ) میتواند مفید باشد. توجه به این نکته ضروریست که در ابتدای بازی ، حتما باید از نوع رویه حریف ( دانه کوتاه یا بلند ، فینت بدون ابر ویا ox) اطلاع پیدا کنیم تا بتوانیم سرویس ها و نوع حمله هایمان را براساس آن پایه ریزی کنیم.
      مهمترین چیز در بازی با بازیکنان فینتی ، اجرای قدرتمند حمله ی اول و عدم ایجاد موقعیت برای حریفی که خشکه زن و دیرتی زن خوبیست میباشد.
      با تشکر و کسب حلالیت .
      ارادتمند
      یا علی

    15. محمودساکیانی گفت:

      آقای محمدرضای عزیز سلام
      شما و دیگر عزیزانی که نظر میدهید در حقیقت باعث اعتبار مطالب و مسایل آموزشی می شوید و محال است نظرها به نویسنده مطلب کمک نکند بلکه موجب تقویت و تکمیل مطلب می گردد که من از شما و دوستانم تشکر میکنم.

    16. لرکي پور گفت:

      با سلام خدمت استاد گرامی آقای ساکیانی ، از ارائه مطالب در باره سرویس ، بی نهایت متشکرم .نکات اصولی وکلی قابل توجه واجرایی است .ممنونم .

    17. روح الله بصیری گفت:

      باسلام حضوراستادعزیز جناب آقای ساکیانی!ازجنابعالی به جهت ارائه مطالب آموزشی( نقاط فرود سرویس ) کمال تشکر به عمل می آید.

    18. مرتضی بهمنی گفت:

      از همه عزیزانی که زحمت می کشند مطالب آموزنده بیان میکنند کمال تشکر و قدرانی را دارم . سربلند و پیروز باشید.


    تازه ترین اخبار