امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۴:۱۲  آخرین بروزرسانی : تیر ۱۹ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 23349
    ارسال خبر چاپ خبر
  • عضو کمیته روانشناس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با استفاده از علم روانشناسی و حضور روانشناس ورزشی در کنار ورزشکاران می توانیم به موفقیت آنان بیش از پیش اطمینان داشته باشیم. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،لاله سامع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نحوه فعالیت روانشناس ورزشی با روان شناسی که…

    عضو کمیته روانشناس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با استفاده از علم روانشناسی و حضور روانشناس ورزشی در کنار ورزشکاران می توانیم به موفقیت آنان بیش از پیش اطمینان داشته باشیم.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،لاله سامع در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نحوه فعالیت روانشناس ورزشی با روان شناسی که با افراد غیر ورزشکار کار می کند، کاملاً متفاوت است و حضور روان شناس ورزشی در کنار تیم ها و ورزشکاران می تواند موفقیت در میادین مختلف را دو چندان کند.

    وی ادامه داد: در علم روان شناسی ورزشی با تعیین کننده های روان شناختی یا مؤلفه ای ذهنی و ورزش و تمرین و هم چنین آثار روان شناختی فعالیت های ورزشی و جسمانی سرو کار داریم.

     

    عضو کمیته روانشناس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: اگر چه برداشت عموم مردم چنین است که روان شناسی ورزشی تنها مربوط به ورزشکاران حرفه ای است اما این حوزه تخصصی در برگیرنده محدوده وسیعی از موضوعات علمی، کلینیکی و کاربردی مربوط به ورزش و تمرینات است.

     

    سامع گفت: توسعه دانش های وابسته در یادگیری، آموزش، تمرین گزینش ورزشکاران، ایجاد خودباوری، اعتماد به نفس، ایجاد انگیزه و انرژی، روانی مناسب، کاهش برانگیختگی و اضطراب، افزایش توجه و تمرکز، تنش زدایی و آرامش بخش از اهم کاربردهای روان شناسی در محیط های ورزشی است.

     

    وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزش با تشکیل کمیته روان شناسی توانسته قدم های مفید و مؤثری در جهت معرفی و شناساندن روان شناسی ورزشی به روان شناسان، مربیان و ورزشکاران بردارد و امیدواریم که قدم های برداشته شده در جهت بهبود و پیشرفت توانمندی های روان شناختی ورزش بیشتر و مؤثرتر ادامه یابد.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "سامع:با روانشناس ورزش، موفقیت ورزشکاران دو چندان می شود"
    تازه ترین اخبار