امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۲:۲۱:۵۱  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2370
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در این ورزش،ورزشکاران یاد می گیرند که همراه تقویت بدن، ایمان خود راهم تقویت نمایند و هر چه بر قدرت بدنی آنان افزوده می شود، تواضع آنان نیز فزونی می یابد. ورزش زورخانه ای که به آن ورزش باستانی نیز اطلاق می گردد، ورزشی است که کاملاً بعد مذهبی دارد.ورزشکاران بنابر آنچه که اسلام آموزش…

    در این ورزش،ورزشکاران یاد می گیرند که همراه تقویت بدن، ایمان خود راهم تقویت نمایند و هر چه بر قدرت بدنی آنان افزوده می شود، تواضع آنان نیز فزونی می یابد. ورزش زورخانه ای که به آن ورزش باستانی نیز اطلاق می گردد، ورزشی است که کاملاً بعد مذهبی دارد.ورزشکاران بنابر آنچه که اسلام آموزش داده است، متوجه میشوند که ورزش هدف نیست،بلکه وسیله ای برای بیشتر و بهتر خدمت نمودن به خدا و خلق اوست و می فهمند که قوی ترین مردم کسی است که بر هواهای نفسانی خود غلبه کرده و به هنگام خشم، آن را فروبرده و به هنگام پیروزی، شکرانه آن را به جا آورند. در حقیقت ورزشکاران رشته های دیگر ورزشی ما نیز می بایست با الگو قرار دادن
    ورزشکاران زورخانه ای، ابتدا اخلاق و منش خود را پرورش و آماده کرده و سپس به فکرقهرمانی در مسابقات باشند. بنابر این یکی از روشهای مؤثر ترویج اخلاق درورزش،نهادینه کردن فرهنگ پهلوانی در میان ورزشکاران از طریق توسعه ورزش زورخانه ای درمیان قشر نوجوانان و جوانان است؛ و این مهم زمانی تحقق خواهد یافت که مسئولین فرهنگی به این امر توجه ویژه و کافی داشته باشند.
    با توجه به اهمیت موضوع، در این زمینه نیز شورای فرهنگ عمومی کشور، آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای در کشور را تصویب نموده است که پس از تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی، به دستگاههای ذیربط به منظور اجرایی کردن آن، ابلاغ خواهد شد.ازدیگرروشهای تثبیت اخلاق در ورزش، نقش و جایگاه رسانه هاست. رسانه ها از سویی با معرفی ورزشکاران متخلف و بد اخلاق و با ارائه توصیه هایی می توانند نقش عمده ای را درایجاد سیاستهای اعمال قانون و ایجاد نظم داشته باشند؛ و از سوی دیگر می توانند با بزرگ و برجسته نمودن یک ورزشکار، موجب غرور نابجا و کاذب وی شده و اورا به سمت و سوی تفکر در قهرمانی منهای اخلاق نمایند. در نتیجه داشتن اخلاق ورزشی در تمامی ورزشکاران، امری ضروری است و این موضوع در ورزشکارانی که قصد شرکت درمسابقات ورزشی خارج از کشور را دارند، بیشترنمود پیدا می کند، چرا که هنگامی که ورزشکاری پا به عرصه مسابقات بین المللی میگذارد، در مقابل دیدگان میلیونهابیننده و تماشاگر به عنوان نماینده یک ملت و سفیرفرهنگ و تمدن کشورش، محسوب میشود.

    بنابر این اولین وظیفه او داشتن اخلاق حرفه ای و رفتار مناسب با شئون اسلامی بوده و سپس کسب عنوان قهرمانی در مسابقات ورزشی است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "ورزش کردن فقط برای سلامتی بدن نیست(قسمت دوم)"
    تازه ترین اخبار