امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۵:۱۹:۳۲  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 24190
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   بانوی پینگ پنگ باز ایرانی آرزوی کسب مدال برای کشور خود درالمپیک را دارد     خبرگزاری فرانسه در گزارشی اقدام به پوشش خبری آخرین وضعیت آمادگی ‘ندا شهسواری’ بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی که بعنوان اولین زن تاریخ ایران موفق به اخذ سهمیه المپیک شده، کرده است و در این گزارش آمده’ وی آرزوی…

     

    بانوی پینگ پنگ باز ایرانی آرزوی کسب مدال برای کشور خود درالمپیک را دارد

     

      خبرگزاری فرانسه در گزارشی اقدام به پوشش خبری آخرین وضعیت آمادگی ‘ندا شهسواری’ بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی که بعنوان اولین زن تاریخ ایران موفق به اخذ سهمیه المپیک شده، کرده است و در این گزارش آمده’ وی آرزوی کسب مدال طلای المپیک را برای کشور خود دارد’.

     

    به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه از ‘تهران’، ‘ندا شهسواری’‌ که بازیکنی ریزاندام و فرز و چابک است، اهل شهر کرمانشاه در غرب ایران است و ۲۵ سال دارد وی که نخستین بانوی ایرانی است که در بازی های المپیک در رشته پینگ پنگ رقابت خواهد کرد، می گوید از شرکت در بازی های المپیک لندن هیجان زده است و آرزوی کسب مدال برای کشورش را دارد.

     

    خبرگزاری فرانسه ادامه می دهد: ‘ندا شهسواری’‌ که بازیکنی ریزاندام و فرز و چابک است، این بازیکن، دانشجوی رشته تربیت بدنی است و در رقابت های مقدماتی بازی های المپیک در آسیای مرکزی که در تهران برگزار شد، توانست ‘یلنا شاگارووا’ از قزاقستان را شکست داده و سهمیه بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن را بدست آورد.

     

    شهسواری همچنین در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفته است: هنگامی که موفق شدم ‘یلنا شاگارووا’ را شکست دهم، هیجان زده شدم زیرا وی دو ماه پیش از آن مرا شکست داده بود و در آن هنگام احساس توصیف ناپذیری داشتم.

     

    شهسواری که به همراه هفت بانوی ورزشکار دیگر به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن شرکت خواهد کرد، افزود: با اینکه موفق شدم در المپیک حاضر باشم اما امیدوارم آخرین بانوی ایرانی نباشم که موفق به رقابت در بازی های المپیک در رشته پینگ پنگ می شود.

     

    با این حال، وی که به منظور کسب حداکثر مدال ممکن از بازی های المپیک لندن پای به این رقابت ها می گذارد، ابراز امیدواری کرد در این بازی ها با یکی از رقبای نیرومند این رشته از شرق آسیا روبرو نشود.

     

    شهسواری که در رده بندی فدراسیون بین المللی پینگ پنگ در رده ۴۹۰ قرار دارد، گفت: آرزوها و انتظارات زیاد هستند، با اینکه بسیار دشوار است اما من حداکثر تلاش خود را به خرج خواهم داد.

     

    خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش افزود: پینگ پنگ در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است و میزهای پینگ پنگ در پارک های عمومی سراسر این کشور وجود دارند.

     

    شهسواری گفت: در کودکی با شنیدن صدای خوردن توپ پینگ پنگ به میز، به سوی این رشته ورزشی کشیده شده است.

     

    وی افزود: هنگامی که من ۱۱ ساله بودم به سوی پینگ پنگ کشیده شدم و عاشق صدای توپ در هنگام برخورد به میز و راکت هستم، من با زدن توپ به دیوار و زمین شروع کردم، تا اینکه بالاخره پدر و مادرم برایم یک میز پینگ پنگ خریدند.

     

    با توجه به ضرورت رعایت مقررات پوشش اسلامی در ایران توسط تمام زنان، ورزشکاران زن نیز اگر بخواهند در مسابقات ملی و بین المللی شرکت کنند، باید این مقررات را رعایت کنند.

     

    شهسواری که یک لباس گشاد آستین بلند و یک روسری اسلامی پوشیده دارد، می گوید با این لباس راحت است.

     

    این بانوی جوان که به مدت ۱۰ سال عضو تیم ملی پینگ پنگ ایران بوده است، گفت: من با لباس هایی مانند این، بیش از ۱۰ سال در ایران و در مسابقه های بین المللی رقابت کرده ام و به آن عادت دارم.

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش جالب خبرنگار فرانسه از ندا شهسواری"
    1. ابری گفت:

      ندای عزیزم به وجودت وخانواده پشتیبانت افتخار می کنیم از خداوند همیشه برای داشتن همشهری با مرامی چون تو سپاسگزارم.خدمت مادر مهربانت به داشتن دختری چون تو تبریک می گویم.همه می دانند جدال در المپیک سخت است اما راهیابی به المپیک هم سخت بود.برایت ارزوی خوشبختی وسر بلندی داریم.به تک تک افراد خانواده ات سلام واحترام ما را برسان.
      از طرف کلیه داوران تنیس روی میز برایت ارزوی سر بلندی وافتخار داریم.
      پاینده و پیروز باشی.

    2. پرویز جلالی گفت:

      سرکارخانم ندا شهسواری موفقیت شما در انتخاب شدن برای المپیک پیروزی تمام بانوان ایران اسلامی است امیدوارم در بزرگترین پیکارهای ورزشی دنیا (المپیک لندن)
      تلاش خود را بنحو احسن انجام بدی و پیروز باشی شما همیشه برای ما قهرمان میمانی.

    3. هاله گفت:

      نداجون منم مث خودت عاشق این ورزش و عاشق ایران هستم.امیدوارم موفق باشی جون می دونم هدفت بزرگه.واقعا واست دعا می کنم.دوست دارم


    تازه ترین اخبار