امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۵:۰۶:۳۵  آخرین بروزرسانی : تیر ۲۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۱ | کد خبر : 24295
    ارسال خبر چاپ خبر
  • معاون بانوان و امور ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر سهم زنان در هیات رییسه کمیته ملی المپیک در گذشته ۲۵ درصد بود، امروزه به زیر ۱۰ درصد رسیده و این امر نشان از بی‌توجهی کمیته ملی المپیک به ورزش بانوان است. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور، مرضیه اکبرآبادی در نشست…

    معاون بانوان و امور ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر سهم زنان در هیات رییسه کمیته ملی المپیک در گذشته ۲۵ درصد بود، امروزه به زیر ۱۰ درصد رسیده و این امر نشان از بی‌توجهی کمیته ملی المپیک به ورزش بانوان است.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور، مرضیه اکبرآبادی در نشست نواب رییس فدراسیون‌های ورزشی بانوان که در سالن کنفرانس وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با اشاره به رشد ورزش بانوان و مشارکت آنها در ورزش ملی و حرفه‌ای، اظهار کرد: کسب هفت سهمیه در المپیک ۲۰۱۲ نشان از رشد ورزش زنان در حوزه ورزش است و این امر شایستگی و توانمندی حوزه ورزش زنان را در مشارکت ملی و حرفه‌ای نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به نشست اجلاس بیداری زنان گفت: حوزه بانوان وزارت ورزش و جوانان یکی از مشارکت کنندگان فعال این بخش بود که در این نشست نواب‌ رییس‌های فوتبال، تیراندازی، والیبال، روستایی و عشایری و قایقرانی و همچنین فدراسیون پزشکی ـ ورزشی همکاری خوب و حضور فعالی در این نشست داشتند که برای میهمانان خارجی در نشست اجلاس بیداری اسلامی غیر قابل انتظار بود که در بحث ورزش بانوان موضوع ورزش به صورت علمی و تخصصی دنبال می‌شود.

    معاون بانوان و امور ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: در این نشست همچنین بخشی از ورزش همگانی را به صورت پنهان به میهمانان حاضر در این اجلاس ارائه دادیم و همراهی آنها در اردوهای المپیکی بخش بانوان به ویژه در مجموعه‌های ورزشی تیراندازی، قایقرانی، والیبال، شنا و فوتبال سعی کردیم که از نزدیک خود شاهد حضور فعال بانوان ورزشکار با لباس‌های مصوب جهت شرکت در رقابت‌های بین المللی و المپیک در اردوها باشند که این مساله موجب تعجب بازدید کنندگان قرار گرفت.

    وی ادامه داد: همچنین طی دو روز بازدیدکنندگان این اجلاس با قرنطینه کردن مجموعه ورزشی آزادی سعی کردیم، تمام قسمت‌های مجموعه ورزشی را با حمایت و همکاری تقریبا ۵۰ نفر از بانوان کارشناس حوزه ورزش و داوطلب به بهترین شکل ممکن نشان دهیم و به نوعی هدفمان بر این بود تا از نظر فنی، اجرایی و مدیریتی ، حضور موثر و مدیریت خوب بانوان را در مجموعه ورزشی آزادی به آنها نشان دهیم.

    اکبرآبادی خاطر نشان کرد: در ادامه بازدید میهمانان خارجی اجلاس بیداری اسلامی از مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور جمع زیادی از ورزشکاران با لباس‌های فرم حضور در میادین بین‌المللی و جهانی و همچنین ارائه سبک ووشو با استاندارد بین‌المللی و بازی دو تیم فوتسال توانستیم ورزش بانوان را به نحو مطلوبی ارائه دهیم و نحوه دید آنها را نسبت به ورزش بانوان در ایران تغییر دهیم.

    وی تاکید کرد: در پایان بازدید اعضای بیداری اسلامی از اردوها و فعالیت‌های ورزش بانوان همچنین کتابچه‌ لباس‌های ورزشی که در قالب تمام رشته‌های ورزشی با لباس های استاندارد مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و تاریخچه رشته‌های ورزشی بود به میهمانان ارائه دادیم تا بتوانیم در راستای معرفی ورزش بانوان و توسعه پوشش بانوان به میهمانان خارجی گام اساسی برداریم. البته این کتابچه به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده، ولی به دلیل یکسری اصلاحیه هنوز در اختیار فدراسیون‌ها گذاشته نشده است.

    معاون بانوان و امور ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سهم حضور بانوان در هیات رییسه کمیته ملی المپیک، اظهار کرد: به دلیل محدود بودن سهم زنان در عضویت هیات اجرایی کمیته ملی المپیک سبب شده تا کمیسیون زنان که طی چند وقت اخیر تشکیل شده حضور فعالی در جهت حمایت از ورزش بانوان در اعزام تیم‌ها به مسابقات برون مرزی نداشته باشد. لذا باید برای رفع این مشکل به دنبال ابزار سازی باشیم تا در آینده رشته‌هایی که از لحاظ پوشش برای اعزام به مسابقات برون مرزی مشکل خاصی ندارند، اعزام تیم‌های آنها بدون دغدغه‌ انجام شود. ما به دنبال آن هستیم تا حق مسلم زنان را از کمیته ملی المپیک مطالبه کنیم.

     

    اکبرآبادی در پایان با بررسی وضعیت آمایش رشته‌های ورزشی در سطح استان‌های کشور بر حسب ورزشکاران سازمان یافته که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، گفت: در این آمایش رشته تکواندو بیشترین سهم را به خود اختصاص داد و پس از آن رشته‌های دوومیدانی، تنیس روی میز، تیراندازی، قایقرانی، جانبازان و معلولان، تیر و کمان و نابینایان در رده‌های بعدی قرار داشتند.

     

    در این نشست به جز نواب رییس فدراسیون‌های قایقرانی، تیراندازی با کمان، ناشنوایان و بیماری‌های خاص و کوهنوردی سایر نواب رییس فدراسیون‌ها حضور داشتند.

    نکته:وقتی سرکار به شخصیتهای بین المللی و فراملی برخی رشته ها از جمله سیما لیموچی نه تنها توجه نداشته بلکه به دلایل عجیب غریب به جای جذب و پشتیبانی تمام همت و نفوذ خود را در دفع و حذف قرار داده اید انتظار دارید کمیته ملی المپیک با شما همکاری نماید؟

    سرکار در تعدیل و ریزش سرآمد هستید.انشاالله موفق باشید…

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "در نشست نواب رییس بانوان فدراسیون‌های ورزشی چه گذشت!+نکته"
    تازه ترین اخبار