امروز: شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۱:۰۰:۴۸  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 25241
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   المپیک ، میدانی برای تعلیم و تربیت جوانان از طریق ورزش به منظور ایجاد تفاهم بیشتر بین آنها و دوستانشان و کمک به ساختن دنیایی بهتر و صلح آمیز است .همچنین محلی برای ترویج و توسعه آن دسته از ویژگی های اخلاقی و جسمانی که اساس کار ورزش است می باشد .انتشار و ترویج…

     

    المپیک ، میدانی برای تعلیم و تربیت جوانان از طریق ورزش به منظور ایجاد تفاهم بیشتر بین آنها و دوستانشان و کمک به ساختن دنیایی بهتر و صلح آمیز است .همچنین محلی برای ترویج و توسعه آن دسته از ویژگی های اخلاقی و جسمانی که اساس کار ورزش است می باشد .انتشار و ترویج اصول المپیک در سراسر جهان و ایجاد خیر خواهی جهانی می باشد .

    بازی های المپیک تنها یک رویداد ورزشی است ، بلکه می تواند کانون اصلی یک نهضت عظیم اجتماعی باشد که از طریق بازی و فعالیت های ورزشی تکامل انسانی و تفاهم بین المللی را تقویت می کند .

    المپیک با سه نشانه مهم در سراسر جهان شناخته شده است . حلقه ها ، پرچم و شعار پرچم المپیک و نشانه های آن نمایانگر اتحاد پنج قاره جهان و گردهمایی ورزشکاران عالم در بازی های المپیک در جوی از رقابت منصفانه و صادقانه و دوستی صمیمانه است .

    رنگ حلقه ها ، آبی ، زرد ، سیاه ، سبز و قرمز در زمینه ای سفید است .در پرچم هریک از کشورهای جهان ، حداقل یکی از این رنگ ها وجود دارد و همچنین شعار ” سریعترین ؛ بالاترین ، قویترین ” نیز بر پرچم نقش بسته است و این سه نشانه انحصارا به کمیته بین المللی المپیک تعلق دارد .

    تاریخچه حضور بازیکنان پر آوازه ی ایرانی در المپیک

    جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهار نماینده در المپیک داشته است :

    در سال ۱۹۹۲ المپیک بارسلون آقای ابراهیم علیدخت نماینده کشورمان بودند .

    در سال ۲۰۰۰ المپیک سیدنی آقای مجید احتشام زاده نماینده کشورمان بودند .

    در سال ۲۰۰۴ المپیک آتن محمد رضا اخلاق پسند نماینده کشورمان بودند .

    در سال ۲۰۰۸ المپیک پکن آقای افشین نوروزی نماینده کشورمان بودند .

    و در نهایت المپیک ۲۰۱۲ لندن و حضور دو نماینده کشور خانم ندا شهسواری و آقای نوشاد عالمیان افتخار آفرینان کشورمان هستند .

    به یاری خداوند و با توجه به اینکه برای اولین بار است که نمایندگان کشورمان هم در دو قسمت بانوان و آقایان در این رویداد مهم جهانی شرکت می کنند . امیدواریم حضور افتخار آفرینان کشورمان نوشاد عزیز و سرکار خانم شهسواری در میدان بزرگ المپیک برای ورزش کشور و به ویژه جامعه بزرگ تنیس روی میز پر ثمر بوده و موجبات غرور ملی را فراهم آورند .

    نوشاد بازیکنی بسیار با هوش و برای هر حریفی در المپیک خطرناک است تفکر عجیب و اعتماد به نفس وی مثال زدنی است سبک بازی نوشاد در نوع خود منحصر به فرد بوده و با وجود سرویس های قوی و گول زننده امکان گرفتن پوهن سرویس از هر بازیکنی را دارد همچنین قابلیت اجرای ضربات سوم و پنجم آن هم با توجه به فرود توپ در نقات کور میز این امکان را به او می دهد که برای هر حریفی خطرناک باشد نوشاد در گذشته بیشتر روی ضربات بکهند و بکهند تاپ اسپین های خود تمرکز داشت اما با وجود تمرینات مستمر در داخل کشور و حضور وی در مسابقات و اردوهای مختلف به خصوص اشلاگر امروزه بهره گیری و استفاده ی بهتر از فورهند تاپ اسپین را تقویت کرده و همچنین در انجام حرکات داخل میز بسیار فیلینگ بالایی دارد .

    سبک بازی حریفان نوشاد نیز مهم است که امیدواریم این مورد به نفع وی باشد .

    نوشاد اولین بازی خود راساعت ۱۳.۱۵ دقیقه با برنده ی نمایندگان توگو و استرالیا انجام خواهد داد و انشاءا… در صورت پیروزی مقابل نماینده هنگ کنگ قرار خواهد گرفت .

    حضور خانم ندا شهسواری خود موفقیت بزرگی در المپیک محسوب می شود اما همواره او میل و اشتیاق به پیشرفت داشته و دارد او بازیکنی بسیار جسور است و با حضور خود در المپیک برای بانوان محترم انگیزه خوبی ایجاد کرد شهسواری در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز با نماینده نیجریه روبرو خواهد شد که امیدواریم اولین بانوی المپیکی کشورمان درخشش خوبی در این رقابتهای به یاد ماندنی داشته باشد.

    انشاالله نمایندگان شایسته کشورمان به بهترین نحو ممکن در المپیک و در یک فضای با آرامش موجب افتخار شوند.

    همچنین برای مربی محترم و ارزنده تیم ملی کشورمان جنای آقای مهرداد بابادی وند جهت هدایت بازیکنانمان در میدان بزرگ المپیک آرزوی موفقیت میکنم.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "محسن شیشه گرها/رویداد مهم المپیک"
    1. محمد پیشیار گفت:

      با سلام و احترام
      ان شاء الله در امپیک بعدی حداقل بتوانیم دوبرابر سهمیه کسب کنیم.
      با تشکر از آقای شیشه گرها
      مربی زحمتکش و محجوب تنیس روی میز کشور عزیزمان ایران


    تازه ترین اخبار