امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۵:۰۳:۳۱  آخرین بروزرسانی : مرداد ۷ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 25286
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران گفت: ‌’ندا شهسواری’‌ نباید پاسخگوی شکست خود مقابل حریف نیجریه ای در بازی های المپیک لندن باشد زیرا او تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت در این بازی ها کرده بود.   به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور‘سیما لیموچی’ روز شنبه پس از شکست…

     

    مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران گفت: ‌’ندا شهسواری’‌ نباید پاسخگوی شکست خود مقابل حریف نیجریه ای در بازی های المپیک لندن باشد زیرا او تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت در این بازی ها کرده بود.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور‘سیما لیموچی’ روز شنبه پس از شکست نزدیک ‘ندا شهسواری’ بازیکن زن پینگ پنگ کشورمان مقابل پینگ پنگ باز اهل نیجریه در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن تصریح کرد: ندا

     

    شهسواری، بازیکنان بزرگتر از ‘‌اوشو نایکه اولوفونکه ‘ از نیجریه را پیش از این برده بود و در صورت هدایت صحیح در المپیک لندن می توانست روز شنبه نیز مقابل این بازیکن نیجریه ای به برتری برسد.

     

    وی تاکید کرد: نماینده پینگ پنگ زنان ایران در بازی های المپیک لندن در حد انتظار ظاهر شده و در یک رقابت نزدیک و در حالی که می توانست برنده بازی باشد، مغلوب حریف نیجریه ای شد.

     

    مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران با اشاره به برکناری اش از هدایت این تیم در آستانه بازی های المپیک لندن تصریح کرد: معتقدم مسوولان فدراسیون پینگ پنگ و وزارت ورزش و جوانان باید هم اکنون در خصوص شکست ‘ندا شهسواری’ پاسخگو باشند.

     

    به گفته وی، بانوان پینگ پنگ ایران ۳۳ سال است در رقابت های داخلی و برون مرزی با هدایت مربیان و سرپرستان زن حضور پیدا می کنند و به همین دلیل با مربیان زن خود احساس عاطفی برقرار کرده و از نظر روحی و روانی راحت تر هستند.

     

    لیموچی تصریح کرد:‌ با این حال چه طور است در آستانه مهم ترین رویداد ورزشی جهان به یکباره مسوولان فدراسیون پینگ پنگ و وزارت ورزش و جوانان به این تصمیم می رسند که ‘ندا شهسواری’ نیاز به مربی زن ندارد و مربی مرد می تواند در بازی های المپیک به وی کمک کند.

     

    به اعتقاد وی، ‘مهرداد بابادیوند’ مربی بزرگ و با اخلاقی است اما به هیچ وجه نمی تواند آن ارتباطی که مربیان زن با بازیکنان زن می توانند برقرار کنند با ‘ندا شهسواری’ و سایر بازیکنان زن داشته باشد، همانطوری که مربیان زن نیز نمی توانند ‘نوشاد عالمیان’ را هدایت کنند.

     

    مربی سابق تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران که از شکست ‘ندا شهسواری’ بسیار ناراحت به نظر می رسید، ادامه داد: ‌شهسواری اسیر اختلاف نظرها در فدراسیون پینگ پنگ شد و مسوولان این فدراسیون بایستی در این زمینه پاسخگو باشند.

     

    به اعتقاد وی، ورزش ایران مشکل مدیریتی دارد و بایستی نگاه اشتباه مدیریتی عوض شود تا شاهد تصمیمات اینچنینی و تعویض مربی، قبل از مسابقات مهمی چون بازی های المپیک نباشیم.

     

    وی که هدایت تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران را برای رقابت های گزینشی،‌ مسابقه های جهانی،‌ انتخابی مسابقه های بین المللی در کشورهای قطر و کویت و مسابقات ماکائو برعهده داشته است، ادامه داد: ‌هیچ کجای دنیا در آستانه مسابقه های مهم بین المللی، مربیان تیم ها را عوض نمی کنند چرا که به طور حتم با ناکامی مواجه می شوند.

     

    وی ادامه داد: ‌شهسواری نباید در این بازی شکست می خورد،

     

    او می توانست به مرحله بعدی نیز راه پیدا کند. او برای این رقابت ها خیلی زحمت کشید اما به دلیل ضعف مدیریتی با ناکامی مواجه شد.

     

    وی با تاسف اظهار داشت: ای کاش یک خانم همراه این بازیکن دختر کشورمان بود تا وی نتیجه بهتری می گرفت و برای ایرانیان شادی می آورد.

     

    مسوولان فدراسیون پینگ پنگ در آستانه بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران را برکنار و ‘فاطمه رجبی’ را برای هدایت این تیم انتخاب کردند، با این حال این مربی زن را نیز به بازی های المپیک اعزام نکردند تا شائبه قربانی شدن ‘ندا شهسواری’ به دلیل اختلاف نظرها در فدراسیون پینگ پنگ و وزارت ورزش و جوانان بیش از بیش قوت گیرد.

     

    تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران برای نخستین بار در مسابقه های جهانی دورتموند آلمان با هدایت ‘سیما لیموچی’، تیم های ارمنستان، ایرلند، مکزیک و ماکائو را شکست داده و رتبه جهانی اش پس از مدت ها بهبود یافت و شگفتی آفرید.

    نکته:دقیقا کسانی باید پاسخگوی عدم استفاده به هرعنوان از سیما لیموچی این اسطوره پینگ پنگ بانوان باشند که منافع شخصی را برمنافع ملی برتری می دهند.

    همه ما بخوبی میدانیم و اطلاع داریم که اگر لیموچی در جایگاه واقعی خود قرار می گرفت امروز تمام خانواده تنیس روی میز از نتایج بدست آمده خوشحال بودند.

    دقیقا بعد از افتخار آفرینی لیموچی برای کسب سهمیه المپیک بانوان و تاریخ سازی او در انتخاب ندا شهسواری بود که از داخل فدراسیون و خصوصا بیرون از آن زیرآب این بانوی فرهیخته،مومن و حزب الهی وبین المللی را زدند.

    آقایان و خانمهای مسبب این پروژه خسته نباشید!

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "سیما لیموچی: ندا شهسواری نباید جواب این شکست را بدهد +نکته"
    1. amidi گفت:

      با سلام من به خاطر تلاش خانم شهسواری به ایشان و مربی ارزنده اش خانم لیموچی تبریک و امیدوارم روزی برسد که خانم اکبر ابادی در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد

    2. محمدرضا از مهریز(یزد) گفت:

      سرکار خانم لیموچی ؛ خداوند در این ماه مبارک بخاطر حق گویی های شما و حقی که از شما به ناحق گرفته شد ، رفتگانتان را مورد مرحمت قرار دهد. این حرفهای شما را هر کوچینگ تنیس روی میز برایش ملموس است بجز کسانی که اصلا نمیدانند توپ پینگ پنگ چند گرم است.امیدواریم روزی شما را درجایگاه واقعی خودتان که حقتان است ببینیم

      • مدیر سایت گفت:

        پس از بازگشت باید منتظر حرفهای شنیدنی ندا شهسواری این دختر المپیکی ماندگار خوب کشورمان باشید
        با توجه به آنالیز امتیازها و نتیجه نهایی مطمئنا اگر سیما لیموچی همراه تیم اعزام شده بود بصورت قطع و یقین ندا شهسواری
        برنده این رقابت بود.
        دنیا محل گذر است و بزودی خواهد گذشت وهمه ما باید پاسخگوی مردانگی و نامردیهای خود باشیم.
        البته هنوز در همین دنیا مکافات باقی است.
        متاسفیم که باید بصورت خیلی صریح و برجسته اعلام نماییم که غیر پینگ پنگیها به جان پینگ پنگ بازان افتاده وعلیرغم آمارهای من درآوردی که بیشتر آن متعلق به گذشته و میراث دیگران است ما هیچ پیشرفتی نکرده ام.
        هزاران راه نرفته وده ها وعده عمل نشده و سریالی از بکار گیری افراد خلق الساعه و…. پدید آمده است.
        متاسفانه فراموشی و نادیده گرفتن قادر متعال و ترس از بندگان ریز خداوند وفرصت طلبی و منفعت خواهی و سهم گیری مانع از حرف زدن این امت پینگ پنگی … شده است

    3. محمدرضا از مهریز(یزد) گفت:

      باخت در گیم پنجم آنهم با امتیاز ۳ دلیل بر بی تجربگی نیست که در مصاحبات عنوان شد. دلیلش می تواند خیلی چیزها باشد که از جمله ی آن ، کوچینگ روانی نامناسب و آنالیز نادرست از شرایط بازی حریف است. آیا اگر یک خانم ، انهم سیما لیموچی بزرگ که از سطح علمی و تجربی بالایی برخورداراست ؛ خانم شهسواری را هدایت میکرد نتیجه بازهم این میشد ؟؟؟…

    4. بازيکن دسته برتر گفت:

      بازی کردن با بازیکنی که ۲۰۰ پله از نظر رنکینگ از ندا بالاتری بود برای همه دور از نظر بود که ندا برنده باشد. اما نظر من این است که گاهی اوقات بازیکنان با رده های بالا زمانیکه با بازیکنی با رده پایین تر از خودشان بازی می کنند علی الخصوص در رویدادهای پر اهمیت و “تک حذفی” و همینطور بدانند که ندا شهسواری در سال گذشته پیشرفت های جدی در رده خود داشته است غالبا استرس و نگرانی طبیعی در این چنین بازیکنان پدید می آید که نکند این بازیکنی که از من ۲۰۰ پله پایین تر است امروز روز درخشش باشد همانطور که در سال گذشته غالبا درخشیده!!!

      و در چنین موقعیت هایی است که ندا شهسواری که همه ما بازیکنان به قابلیت های تکنیکی و تاکتیکی و هوشمندی او واقف هستیم می توانست از حضور تاریخ ساز خود در المپیک و از اینکه زیاد تحت فشار برای بردن نبود استفاده بهینه کند و با بازی خوب نتیجه ۴-۳ باخت را به نتیجه ۴-۳ برد تبدیل کند.

      به عقیده من ندا شایستگی بردن را داشت به شرطی که به او اهمیت داده شود.
      سهمیه المپیک ندا آنقدر ارزشمند بود که باید پرچم دار کاروان ایران در مراسم رژه می بود اما نشد .
      واقعا باید به ندا خیلی خیلی اهمیت داده می شد.
      کمبود مربی زن در کنار ندا مشخصا حاکی از این بود که نتیجه کار ندا در المپیک برای مسئولین چندان اهمیتی هم ندارد.
      قطعا اگر ندا و نوشاد همزمان با هم بازی داشتند مربی نوشاد پشت دست نوشاد می نشست و ندا بدون مربی می ماند.
      گرچه ندا بعنوان یک بازیکن دختر و بخاطر اینکه ما کشوری اسلامی هستیم مسلما یک بازیکن دختر بنا به دلایل مختلف نیاز به یک مربی زن دارد و یک مربی مرد نمی تواند آنگونه که بایسته و شایسته است با بازیکن دختر ارنباط برقرار کند.

      بگذریم . به عقیده من ندا شاهکار بازی کرده است و اینکه بازی را ۴-۳ باخته این افتخار بزرگی است. اینکه در مقابل بازیکنی که چندین دور در المپیک شرکت کرده توانسته تا این حد این بازیکن را تحت فشار بگذارد و اصلا زنگ تفریح نبود بلکه قطعا دفعه بعد این بازیکن را خواهد برد.

    5. بازيکن دسته برتر گفت:

      ندا شهسواری ۳گیم را برده بود و حریف او نیز ۳گیم را برده بود و در گیم نتیجه یعنی گیم هفتم یعنی گیم سرنوشت ساز است که هدایت عاطفی یک مربی یا یک نکته سرنوشت ساز می توانست توان روحی روانی ندا را بالاتر ببرد و او را به بردن نزدیک تر کند.
      در زمانیکه خانم لیموچی مربی تیم بودند بازیکنان تیم ملی بارها و بارها گفتند که ما دیگر به مربی خارجی نیاز نداریم. این نشان می دهد که بازیکنان مربی خود را قبول داشتند .
      اگر در گیم هفتم مربی ای که ندا شهسواری او را قبول داشت و خاطره خوب بردن شاکاروا قزاقستانی را با کوچینگ این مربی به یاد داشت پشت دست او بود مسلما تا درصد بالایی این بازی به برد تبدیل می شد.

      خانم لیموچی تنها مهم نیست مهم حرکت غیر اخلاقی می باشد مهم سواستفاده از مربی در وقت و کنار گذاشتن او در وقت نامناسب می باشد.
      اگر ندا ۴-۰ می باخت نمی شد این حرف ها را زد اما باخت بسیار بسیار نزدیک ندا شهسواری باید به وجدان تمام کسانی که بخاطر منافع شخصی مربی اورا خط زدند فشار بیاورد.

    6. سميرا کلهر گفت:

      ندای تنیس روی میز بانوان ایران را مظلومانه به المپیک فرستادندو مظلومانه شکست خورد در شرایطی که حق او برد بود.

    7. محمد خاوری گفت:

      اقدامات ناحق برعلیه مربی بانوان در راستای پینگ پنگ زدایی و از درون فدراسیون از وزارت خانه خواسته شده و سپس پیگیری گردیده است . این هم تاوان همکاری دلسوزانه .خبرهایی به دست بنده رسیده که اقداماتی نیز در حوزه فدراسیون جانبازان و معلولین با امضای یکی از نواب رئیس انجام گرفته خدا بخیر کند

    8. فرشته گفت:

      با تشکر از زحمات همه مربیان عزیز و زحمت کشی که در حال حاضر در حال

      تلا شند

      تا بتوانیم در این رشته هم در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.وبا تشکر از اقای بابادیوندکه زحمت این عزیزان وافتخارافرینان کشورمان را بعهده گرفته اند.ولی ای کاش میشد همانگونه که مربی اقا را همراه بانوان اعزام میکنید.مجوز این را صادر میکردید.که ورزشکاران ما هم بتوانند در مناطقی که با کمبود مربی مواجه هستند زیر نظر مربیان اقا به تمرینات خود ادامه دهند تابازیکنان ماهم بتوانندخودی نشان دهند.چون واقعادر بعضی مناطق علاقه مندان با استعداددر این رشته زیادند ولی متاسفانه به علت نداشتن مربی . ومخالفت همکاری با مربیان اقا استعداداین ورزشکاران خاموش مانده است …از دست اندر کاران و مسئولین محترم درخواست داریم به این مهم رسیدگی نمایند .تا شاهد موفقیتهای بیشتر این عزیزان واین فدراسیون باشیم


    تازه ترین اخبار