امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۵:۳۵:۲۸  آخرین بروزرسانی : مرداد ۱۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 25596
    ارسال خبر چاپ خبر
  • کارشناس پینگ‌پنگ نبودن مربی زن در کنار ندا شهسواری را علت مهم شکست او دانست و تاکید کرد پینگ‌پنگ نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری است. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،زهرا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: “حضور ندا شهسواری به عنوان نخستین بانوی پینگ‌پنگ باز ایران در المپیک افتخار…

    کارشناس پینگ‌پنگ نبودن مربی زن در کنار ندا شهسواری را علت مهم شکست او دانست و تاکید کرد پینگ‌پنگ نیازمند برنامه‌ریزی منسجم‌تری است.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،زهرا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: “حضور ندا شهسواری به عنوان نخستین بانوی پینگ‌پنگ باز ایران در المپیک افتخار بزرگی برای ماست. البته معتقدم شهسواری می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. او در المپیک مربی زن در کنار خود نداشت، در صورتی که اگر یک مربی زن همراه او بود، می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.”

    این کارشناس پینگ‌پنگ گفت: “باید برنامه چهار ساله‌ای برای المپیک داشت، نه این که تنها یک سال برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی کرد. این در شرایطی است که شهسواری اردوهای منظم و بلندمدتی نداشت. البته مسابقات اخیر که او در آن حضور داشت، برایش کمک بسیار خوبی بود.”

    یوسفی ادامه داد: “اگر اردوهای آمادگی با کیفیت و نظم بیشتری باشد و حریف تمرینی قدرتمند در نظر گرفته شود، تاثیر مطلوب‌تری را خواهد داشت. البته فدراسیون پینگ‌پنگ زحمت زیادی برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بین‌المللی کشید اما احتیاج است این برنامه‌ریزی‌ به صورت منسجم‌تری ادامه پیدا کند. این نکته قابل توجه است که بیشتر ملی‌پوشان سرشناس تیم ملی همچون صامت، شهسواری، عمرانی، عالمیان و … از خانواده‌های پینگ‌پنگی هستند که تمرین‌هایشان بیشتر در خانه خود و به صورت منضبط‌تری انجام شده است!”

    یوسفی همچنین گفت: “هر چند حریف شهسواری نفر اول آفریقا بود، اما حریفی نبود که ملی‌پوش ایران بخواهد شکست را در مقابل او قبول کند. حتی با توجه به این مسابقه فشرده احتمال برنده شدن شهسواری هم می‌رفت. در حال حاضر نگاه جامعه و ورزش به رشته پینگ‌پنگ تغییر کرده است. حتی این تغییر نگرش در حوزه بانوان هم وجود دارد، در نتیجه‌ فدراسیون باید منسجم‌تر برنامه‌ریزی کند چون استعداد در پینگ‌پنگ کم نیست. با این همه این استعدادها پیشرفتی نمی‌کنند.”

    وی افزود: “می‌توان گفت باخت شهسواری به حریفش به خاطر رنکینگ بالای او نبود. این بدان معنا نیست که سطح بازی‌اش خیلی متفاوت است، که حضور زیاد در مسابقات متعدد باعث بالا رفتن رنکینگ می‌شود. اگر حالا پینگ‌پنگ در حوزه مردان و زنان به نتیجه‌ای رسیده، به خاطر زحمات ۳۰ ساله‌ است. بی‌انصافی است اگر بگوییم که پینگ‌پنگ تنها در ۴ سال اخیر نتیجه‌ گرفته است. این گونه نیست که ورزش تنها در ۴ سال پیشرفت کرده باشد یا برای شهسواری تنها یک سال برنامه‌ریزی شده باشد که این نتیجه‌ تلاش‌ها در سال‌های گذشته شده است.”

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "زهرا یوسفی :شهسواری در المپیک به مربی زن نیاز داشت / ورزش ۴ساله رشد نمی‌کند"
    1. fariba-ghavamzadeh گفت:

      با سلام… خاطره بیاد ماندنی از زمانی که ایشان رییس انجمن تنیس روی میز بودندوو با سعه صدر محجوبه عمرانی و عاطفه کریمی و ندا شهسواری را با امید به اینده در اردوی انتخابی بزرگسالان کشور پذیرفتند و این اغاز یک کاشت دانه بود…

    2. فاطمه رجبی گفت:

      یا عرض سلام خدمت استاد ارزشمندم سرکار خانم یوسفی ،من هم با تمام وجود جای خالی مربی خانم را در کنار ندا باور داشته و با نظر کارشناسی شما موافقم.اما حیف که وقتی قرار شد از تعداد افراد اعزامی به خاطر محدودیت اعزام طبق نظر کمیته جهانی المپیک کم کنند فقط زور همه به مربیان رسید و از انها کم شدند نه همراهان؟؟! آیا نتیجه گرفتن ندا برای کسی مهم بود ؟

    3. صفای دل گفت:

      یانور
      باسلام من خودم داور ملی پینگ پنگ هستم وهم استانی سرکارخانم ندا شهسواری واز ابتدایی به بعد تا دانشگاه داور ایشان بودم ودر وجود ایشان لیاقت های زیادی می بینم که از نظر اخلاقی نیز نمونه بارزیک ورزشکاراخلاقی است واقعا تاسف خوردم که ایشان مقامی نیاورند بانظر سرکار خانم یوسقی استاد اول همه پینگ پنگی ها کاملا موافقم لطفا اگر به دنبال نتیجه هستید به نظر کارشناسان فن توجه کنید .با آرزوی توقیق برای سرکارخانم یوسفی وشهسوار ی . فرشته اعظمی داورملی پینگ پنگ


    تازه ترین اخبار