امروز: سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ | ۲۱:۲۴:۳۵  آخرین بروزرسانی : شهریور ۴ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2623
    ارسال خبر چاپ خبر
  • درشرایطی که این روزها اوضاع مدیریتی ورزش هنوز به حالت عادی بازنگشته و بین خواب وبیداری دسته و پنجه نرم می کند اتفاقاتی در برخی فدراسیون های رخ می دهد که برای ورزش ایران جالب نیست. حاشیه های خودساخته که به صورت کودتای داخلی در برخی فدراسیون ها رخ می دهد مدیریت ضعیف آن ها…

    درشرایطی که این روزها اوضاع مدیریتی ورزش هنوز به حالت عادی بازنگشته و بین خواب وبیداری دسته و پنجه نرم می کند اتفاقاتی در برخی فدراسیون های رخ می دهد که برای ورزش ایران جالب نیست.
    حاشیه های خودساخته که به صورت کودتای داخلی در برخی فدراسیون ها رخ می دهد مدیریت ضعیف آن ها را نشان می دهد. این حواشی نه فقط برای آن رشته و ورزشکارانش بلکه برای مجموع ورزش کشور تاسف بار است.
    اتفاقات داخلی این روزهای فدراسیون دو و میدانی، کاراته، جودو، دوچرخه سواری، پینگ پنگ،شنا و هندبال تبعات زیادی می تواند در آینده آن ها داشته باشد. در حالیکه سایه شوم مرگ و دوپینگ گریبانگیر این روزهای ورزشی شده برخی به فکر رسیدن به کرسی های بالاتر و استفاده نامناسب از قدرت و پول بیت المال هستند و از جایگاه خود سوءاستفاده می کنند.
    درفدراسیون دو و میدانی خودزنی به اوج رسیده در حالی مسئولان جدید فدراسیون قبلی هارا مورد اتهامات مختلف دوپینگ و رشوه قرار داده اند که برخی از آن ها در فدراسیون قبلی عناوینی چون مسئول کمیته پزشکی و دبیری فدراسیون را در اختیار داشته اند.
    دوچرخه سواری و کشتی این روزها گرفتار رسیدگی به امور دوپینگ ورزشکاران و محرومیت آن ها هستند به نظر می رسد پس از اتفاقات ناخوشایند چند سال قبل وزنه برداری دو فدراسیون دوچرخه سواری و کشتی جا پای فدراسیون قبلی گذاشته اند.
    استعفای دسته جمعی مسئولان و انصراف ۳۰ پینگ پنگ باز نسبت به نوع مدیریت فعلی فدراسیون منجر به جبهه گیری های مختلف در این رشته شده که صدای همه را در آورده است.
    فدراسیون شنا هم در وضعیت خوبی به سر نمی برد و شرایط پینگ پنگی ها را دارد و پشت برخی از نتایج همچون ایستادن در مکان ۲۲ جهان و تساوی نهم فلان مسابقه قدرت نمایی می کند!!
    بااینکه رییس فدراسیون هندبال به شدت از موضع خود حمایت کرده و اعلام می کند برنامه های اجرایی خود را با قدرت ادامه می دهد اما اختلاف نظر بین سرمربی تیم ملی جوانان و مسئولان برای تیم ملی در مسابقات جهانی دردسر ساز شد به طوری که پیش از اعزام بهرقابت ها سرمربی تیم ملی از حضور در این پیکارها کناره گیری کرد.
    امااوضاع در رشته های رزمی نیز چندان خوشایند نیست. اختلاف رییس سابق و رییس فعلی فدراسیون کاراته برای تاریخ این رشته چندان مناسب نبوده و کار را به مقامات قضایی نیز کشانده است.
    رییس فعلی از حضور رییس سابق در راس فدراسیون غرب آسیا ناراضی بوده و به فکر برکناری وی از هر راهی حتی لابی زدن با خارجی ها هم افتاده است.
    درجودو هم اگر بخواهیم از اوضاع ناگوار فنی و اختلاف قهرمانان با مسئولان بگذریم هنوز هم بحث صغر سنی و استفاده از شناسنامه های جعلی غیرحرفه ای بودن در برخورد باسرمربی خارجی و برگزاری مسابقات حرف اول را در این رشته که یکی از ورزش های پرطرفدار در دنیا است می زند.
    به هر حال امیدواریم متولیان ورزش این نهاد بزرگ فرهنگی و اجتماعی از تاثیر این اختلافات و اتفاقات ناخوشایند روی جوانان و آینده ورزش آگاهی داشته و به درستی به فکر حل آن در آستانه یکسال مانده به آوردگاه بزرگ المپیک باشند
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "بررسی اوضاع ناخوشایند فدراسیون های کشور"
    تازه ترین اخبار