امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۲:۳۰  آخرین بروزرسانی : مرداد ۲۸ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ | کد خبر : 26793
    ارسال خبر چاپ خبر
  •   مسابقات پینگ پنگ جام رمضان استان در حالی پایان یافت که ۲ نونهال استان با حضور در رقابت های دسته یک مسابقاتی تماشایی از خود به نمایش گذاشتند. رقابت های جام رمضان در بخش آزاد آقایان که همراه با مسابقات دسته ۴ آغاز شد رفته رفته حساسیت بیشتری پیدا کرد و در روزهای دوشنبه…

     

    مسابقات پینگ پنگ جام رمضان استان در حالی پایان یافت که ۲ نونهال استان با حضور در رقابت های دسته یک مسابقاتی تماشایی از خود به نمایش گذاشتند. رقابت های جام رمضان در بخش آزاد آقایان که همراه با مسابقات دسته ۴ آغاز شد رفته رفته حساسیت بیشتری پیدا کرد و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته هم مسابقات دسته اول با شور و حرارت ویژه ای برگزار شد. شامگاه دوشنبه برای تهیه گزارش به سالن شهید سرحدی بیرجند رفتم، رقابت های دسته برتر با حضور ۱۰ پینگ پنگ باز استان به صورت دوره ای در حال برگزاری بود. در فضای محدودی که برای تماشاگران وجود داشت ده ها تماشاگر علاقه مند به این رشته در حال تماشای مسابقات بودند.

    ۳۳ سال اختلاف سنی بین جوان ترین و مسن ترین بازیکن

    ترکیب افرادی که جزو ۱۰ نفر برتر استان هستند، در نوع خود جالب است، ۵ جوان حدود ۲۰ ساله، یک بازیکن بالای ۳۰ سال و ۲ بازیکن بالای ۴۰ سال که با حفظ آمادگی خود هنوز در جمع ۱۰ نفر برتر جای دارند در حالی که بسیاری از رقیبان سال های قبلشان در دسته ۲، ۳ و حتی ۴ بازی می کنند و جایشان را به جوانان داده اند اما از همه جالب تر حضور امیرحسین عباسپور و میلاد بهروزیان است که با ۱۳ سال سن در جمع برترین های استان حضور دارند. در یک میز امیرحسین عباسپور که با توجه به چند ماه تفاوت سنی با میلاد بهروزیان، جوان ترین بازیکن این دوره از رقابت هاست با محمدرضا چمنی ۴۶ ساله و مسن ترین بازیکن مسابقات در حال رقابت است. امیرحسین که عنوان قهرمانی مسابقات نونهالان کشور را در ویترین افتخاراتش دارد در یک بازی نزدیک موفق به شکست چمنی می شود.

    به سقوط فکر نمی کنم

    وی که برای اولین بار در رقابت های دسته برتر استان حضور دارد، در باره شرایط خود گفت: از مجموع ۹ بازی در ۴ دور آن که امشب برگزار شد پیروز شدم و بدون باخت در صدر جدول قرار دارم. وی که پس از حضور در رقابت های مختلف کشور از اعتماد به نفس ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: به هیچ عنوان به سقوط به دسته ۲ فکر نمی کنم و هدفم این است که هر طور شده جزو ۳ نفر برتر انتخاب شوم یا حداقل جزو ۶ نفر باقی مانده در دسته یک باشم. وی در پاسخ به این پرسش که نسبت به دور قبل مسابقات چه تفاوتی کرده اید، عنوان کرد: با حضور در تمرینات تیم ملی نکته های خوبی را از مربیان بزرگ یاد گرفتم و موفق شدم بسیاری از ضعف های خود را برطرف کنم. وی درباره چگونگی رقابت های دسته برتر استان هم گفت: مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود و همه برای قهرمانی آمده اند و به علت نزدیکی زیاد بازی ها به هیچ وجه فرصت اشتباه کردن نداریم. این پینگ پنگ باز درباره چگونگی استفاده از تجربیاتش هم ادامه داد: سعی می کنم بر اعصابم مسلط باشم و چه از حریف جلو یا عقب باشم تلاش می کنم کنترل بازی را از دست ندهم و به حاشیه نروم. «امیر حسین عباسپور» به وضعیتش در تیم ملی نونهالان هم اشاره و تصریح کرد: پس از مسابقات نونهالان کشور یک اردوی ۱۰ روزه در تهران برگزار شد و قرار است شهریور هم در یک اردوی ۷ یا ۸ روزه شرکت کنیم.

    رقابت ۲ برادر

    در ادامه روی یکی از میزها یک بازی جالب آغاز می شود. محمدرضا و علی رضا چمنی ۲ برادر ۴۶ و ۴۳ ساله که مسن ترین افراد حاضر در دسته برتر هستند به حکم قرعه باید مقابل هم رقابت کنند. آن چه معلوم است این که ظاهرا این ۲ هیچ تعارفی با یکدیگر ندارند و تماشاگران شانس دیدن یک بازی جذاب را دارند. با این که افتخارات علی رضا بیشتر از برادرش است اما این محمدرضا برادر بزرگ تر است که در نهایت برنده بازی می شود.

    استفاده از تجربه در مقابل حریفان جوان

    او که فرزند بزرگش ۲۲ ساله است در پاسخ به این پرسش که چگونه توانسته اید با این که جوانان در جمع برترین ها حضور دارند در مسابقات دسته یک باقی بمانید، گفت: باید ضمن تمرین مداوم کمی به روز باشی و البته من با توجه به سن و سالم در مقابل جوانان که دارای سرعت و قدرت زیادی هستند بیشتر از تجربیات خود استفاده می کنم و در هر شرایطی حتی اگر خیلی از حریف عقب باشم دلسرد نمی شوم. «چمنی» افزود: شرایط ما ایجاب می کند که خیلی حساب شده بازی کنیم چون کوچک ترین اشتباه قابل برگشت نیست. وی در باره شرایط خود در جدول هم به کسب ۳ پیروزی و ۲ شکست اشاره و عنوان کرد: در مسابقات دور قبل در بین ۱۰ نفر دسته برتر مقام هفتم را کسب و به دسته ۲ سقوط کردم ولی دوباره توانستم در جمع ۱۰ نفر برتر حاضر شوم و همه تلاشم را برای باقی ماندن در این دسته به کار می گیرم. وی گفت: اگر هر ۲ ماه یک مسابقه انجام شود خیلی خوب است و باعث افزایش انگیزه بازیکنان می شود و از طرف دیگر برای جذابیت بیشتر رقابت ها بهتر است بازیکنان استان رده بندی شوند تا هر کس با توجه به مجموع نتایج خود دارای یک رده باشد و در پایان سال افراد برتر به طور ویژه تقدیر شوند. «عشقی»، مسئول برگزاری این مسابقات هم با بیان این که در مجموع رقابت های دسته ۴، ۳، ۲ و یک بیش از ۲۰۰ بازی برگزار شد، گفت: رقابت های دسته ۴ به صورت دو حذفی و مسابقات دسته ۳، ۲ و یک به صورت دوره ای برگزار شد.

    نفرات برتر به یزد اعزام می شوند

    «حمیدی»، رئیس هیئت پینگ پنگ استان هم با بیان این که ۲ نفر اول این رقابت ها شهریور به مسابقات آزاد دسته ۳ کشور در یزد اعزام خواهند شد، عنوان کرد: به جز این مسابقات شیفت های اوقات فراغت هم انجام شد و مسابقات دیگر رده های سنی و بانوان هم در حال برگزاری است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "رقابت نزدیک نونهالان و بزرگسالان در مسابقات جام رمضان استان(گزارش)"
    تازه ترین اخبار