امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۱:۳۱  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2698
    ارسال خبر چاپ خبر
  • نشست جمعی از پیشکسوتان، بازیکنان و اهالی ورزش تنیس روی میز عصر روز گذشته برگزار شد و هر یک از نمایندگان گروه‌های مختلف به نقد عملکرد رییس فدراسیون پینگ‌پنگ پرداختند. نشست خبری جمعی از پیشکسوتان، بازیکنان و اهالی ورزش تنیس روی میز با حضور علیرضا حجازیان رییس هیات استان البرز، رحمت عالمیان مربی و پیشکسوت،…

    نشست جمعی از پیشکسوتان، بازیکنان و اهالی ورزش تنیس روی میز عصر روز گذشته برگزار شد و هر یک از نمایندگان گروه‌های مختلف به نقد عملکرد رییس فدراسیون پینگ‌پنگ پرداختند.
    نشست خبری جمعی از پیشکسوتان، بازیکنان و اهالی ورزش تنیس روی میز با حضور علیرضا حجازیان رییس هیات استان البرز، رحمت عالمیان مربی و پیشکسوت، حمید برادران مربی و پیشکسوت ، محمود نظری سرپرست سابق تیم‌های ملی و رییس هیات استان مرکزی ، محمدرضا نعمتی بازیکن، مهران احدی بازیکن، نوشادعالمیان و سعید منتصری دبیر سابق هیات استان کرمانشاه و همچنین زینب الیاس‌وند نایب رییس بانوان فدراسیون پینگ‌پنگ برگزار شد و هر یک از این افراد به ترتیب به بیان دیدگاه‌های خود درباره شرایط تنیس روی میز، زارع پور پرداختند.
    در ابتدای این نشست نظری با اشاره به این که بسیاری از افراد معترض به ریاست زارع پور به دلیل حضور در شهرستان نتوانستند در این شست حاضر شوند، تاکید کرد: برخی از دوستان در فدراسیون این جمع را به مقوله بازیکن سالاری متهم می‌کنند و با بیان این موضوع قصد انحراف افکار عمومی را دارد. امروز بحث ما «بازیکن سالاری» نیست و همه اقشار و خانواده‌ تنیس روی میز که بازیکنان هم بخشی از آن‌ها هستند، نسبت به عملکرد رییس فدراسیون انتقاد دارند. ما برای وزارت ورزش و جوانان احترام قائل هستیم و ورزش را دوست داریم. همچنین برای شخصیت زارع پور رییس فدراسیون فعلی نیز احترام قائلیم، اما به عملکرد مدیریتی او انتقاد داریم که این نکته‌ای است که در جلسه‌ای ما به سجادی هم گفته بودیم. از طرفی سایر دوستان که در فدراسیون همکاری می‌کنند نیز برای ما قابل احترام هستند. امروز در این نشست افرادی گردهم آمده‌اند که شاید پیش از این کمتر آن‌ها را در کنار هم و در یک جلسه دیده بودید و این نشان می‌دهد اقشار گوناگون و بخش‌های مختلف خانواده‌ پینگ‌پنگ نسبت به عملکرد زارع پور انتقاد دارند. باز هم تاکید می‌کنم ما اصلا به دنبال «بازیکن سالاری» نیستیم، اما سوء مدیریت رییس فدراسیون موجب نارضایتی همه خانواده‌ پینگ‌پنگ شده است.
    در ادامه الیاس‌وند به عنوان پیشکسوت پینگ‌پنگ بانوان اظهار کرد: من اینجا هستم که از خانم‌ها صحبت کنم. اگر در این مدت نسبت به آقایان بی توجهی شده است، به خانم‌ها ظلم مضاعف رفته و خانم‌ها شرایط سخت‌تری دارند. در سال ۹۴ میلادی در کمیته ملی المپیک قطعنامه‌ای تصویب شد که بر اساس آن به زنان در مجامع ورزشی بیشتر توجه شود. من باید یادآور شوم که زن در جامعه نقش «مادر» را نیز به دوش می‌کشد و اگر خودش به فعالیت‌های ورزشی بپردازد، مسلما فرزندانش نیز بیشتر به ورزش توجه می‌کنند. خوشبختانه در طی این چند سال گذشته در سمت داور، مربی و بازیکن موفقیت‌های بسیاری را به دست آوردند.
    وی افزود: داوران ما از نظر ریالی حقوقی که دریافت می‌کنند بسیار ناچیز است، پس فقط در قبال زحماتی که برای پینگ‌پنگ می‌کشند، احترام می‌خواهند. چیزی که متاسفانه در یکی، دو سال اخیر خیلی کم رنگ شده. ما مدتی پیش با اختصاص آکادمی تخصصی به ورزشکاران تنیس روی میز شرایط مناسبی را برای کار و تمرین مهیا کرده بودیم. در آکادمی ورزشکاران می توانستند در یک طبقه بازی کنند و در یک طبقه استراحت و در طبقه‌ای دیگر غذا بخورند، اما حالا با گرفتن این آکادمی از خانم‌های پینگ‌پنگ‌باز ورزشکاران دچار سردرگمی شده‌اند و بسیاری از بازیکنان از اردوها و شرایط تمرین راضی نیستند. سوال اینجاست که چرا خیلی راحت آکادمی را مجموعه پینگ‌پنگ از دست داد.
    وی تاکید کرد: ورزشکاران پسر و دختر پینگ‌پنگ باز همواره از با شخصیت‌ترین و خوش اخلاق‌ترین ورزشکاران ایران به شمار می‌رفتند. تیم‌های دوبل از صمیمی‌ترین افراد با یکدیگر بودند، اما حالا در این چند ماه فضایی بر فدراسیون و ورزش ملی پوشان حاکم شده است که دوستان را روبروی هم قرار داده است.من چون می‌دانم بسیاری از ورزشکاران ما اجازه ندارند که حرف دلشان را بزنند، در این جلسه حاضر شدم. امروز اکثر بازیکنان،‌ داوران، مربیان و همه خانواده‌ پینگ‌پنگ از شرایط ناراضی هستند و من امیدوارم تغییری در وضع فعلی فدراسیون به وجود آید.
    حجازیان رییس هیات پینگ‌پنگ استان البرز و مسئول سابق کمیته برگزاری مسابقات نیز خاطر نشان کرد: من حدود ۱۵ سال است که در فدراسیون سابقه فعالیت دارم و به عنوان عضوی از کمیته آموزش مسابقات به رقابت‌های بسیاری را برگزار کردم. تمام هدف ما از برگزاری یک دوره مسابقات ارتقای سطح کار ورزشکاران است. اما وقتی بازیکنی وجود نداشته باشد، دیگر چرا باید این رقابت‌های مختلف را برگزار کنیم. مسئولان باید بیایند و ببینند مشکل بازیکنان و اهالی خانواده‌ تنیس روی میز چیست؟ من متوجه شدم که با شیوه‌ برنامه‌ریزی فدراسیون بازیکنان و تنیس روی میز پیشرفتی ندارد. امیدوارم تا زمانی که بچه‌ها برگردندند و بازیکنان بتوانند در مسابقات حاضر شوند من نیز به ورزش این کشور خدمت کنم. ما در سال‌های گذشته سمینارهای مختلفی را برای ارتقای سطح کیفی پینگ‌پنگ برگزار می‌کردیم، اما در یکی، دو سال گذشته این سمینار کمرنگ شد. در نهایت کار به جایی رسید که احساس کردم بهتر از مجموعه جدا شوم.
    برادران، یکی از قهرمانان و پیشکسوتان رشته ورزشی تنیس روی میز و عضو سابق کمیته فنی فدراسیون نیز با انتقاد از عملکرد مدیریتی زارع پور در یک سال گذشته یادآور شد: من سال‌ها کنار بودم اما دیدم ۴۰ سال سابقه ورزشی من توسط شخصی که در اندازه ورزش پینگ‌پنگ نیست و به تمام قهرمانان ملی ما توهین و اهانت روا کرده، از جمله خود من که هر چه در کمیته فنی تصمیم می‌گرفتیم توسط شخص یا اشخاصی که از پشت پرده به او خط می‌دادند تغییر می‌کرد. من از وزیر خواهش می‌کنم که به داد خانواده‌ پینگ‌پنگ رسیدگی کند و کسی که در این زمینه آگاهی داشته باشد را به سمت رییس فدراسیون منصوب کند. به نظر من زارع پور در اندازه‌ای نیست که قهرمانان تنیس روی میز را هدایت کند و او بیشتر باشگا‌ه‌داری و اجاره میزهای پینگ‌پنگ می‌خورد. ریاست و فدراسیون کار ساده‌ای نیست و مسئولان ورزش باید توجه داشته باشند که در طی یک سال گذشته ورزشکاران و قهرمانان پینگ‌پنگ چه شرایط سختی را داشتند و چقدر با حاشیه درگیر بودن، دشوار است.
    رحمت عالمیان مربی و پیشکسوت تنیس روی میز نیز اظهار کرد: من مدت ۴۰ سال است که در پینگ‌پنگ سابقه دارم. مساله‌ای که امروز اهمیت دارد این است که بازیکنان تیم ملی و قهرمانان این کشور حدود یک سال است که نتوانستند به طور منظم در رقابت‌ها حاضر شوند و تمرین کنند و حالا تمرینات آن‌ها مسکوت مانده است و این موضوع تنش را به خانواده‌ پینگ‌پنگ آروده و موجب شده بسیاری از ورزشکاران از جمله فرزندان خود من از نظر روحی ضعیف شوند و انگیزه‌شان را از دست بدهند. نباید اجازه داد بازیکنانی که سال‌ها برای ایران و پرچم مقدس این مملکت زحمت کشیده‌اند به راحتی کنار گذاشته شوند. پینگ‌پنگ ایران در سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده و امروز من ادعا می‌کنم که ورزشکاران ما قطب پینگ‌پنگ جهان هستند. تیم‌هایی مثل کره و ژاپن در رقابت‌های بین‌المللی در کنار بازیکنان ما عکس می‌گیرند. من خودم ۱۰ سال روزی ۶ ساعت با فرزندانم تمرین کردم تا آن‌ها بتوانند برای این کشور افتخار به ارمغان بیاورند. امروز عاجزانه از وزیر ورزش می‌خواهم به وضعیت پینگ‌پنگ رسیدگی شود. ما پتانسیل این را داریم که جزو ۱۰ تیم برتر دنیا باشیم.
    سعید منتصری، رییس مستفعی هیات کرمانشاه نیز یادآور شد: من جزو مغضوبین رییس فدراسیون بودم که ۴۸ ساعت بعد از حکم او عزل شدم. متاسفانه در هیات‌های مختلف استانی از جمله کرمانشاه همچنان التهاب وجود دارد. زارع پور در اولین مجمع فدراسیون اعلام کرد که حدود ۳.۵ میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد، اما دریغ از یک دانه توپ پینگ‌پنگ که از این بودجه به هیات‌های استانی کمک شده باشد. چندی پیش ۱۱۰ نفر از ورزشکاران، پیشکسوت و مربیان استان کرمانشاه طی نامه‌ای از مسئولان ورزش تقاضای تغییر کردند. من تاکید می‌کنم که ما بحث بازیکن سالاری را نداریم. چطور در ۲۰ سال گذشته خانواده‌ پینگ‌پنگ هیچ مشکلی نداشت و یک دفعه این مسایل به وجود آمد! من چند نکته را به صورت تیتروار اشاره می‌کنم که به نظر من باعث سقوط پینگ‌پنگ شده است. اول مدیریت بسیار ضعیف و سوء مدیریت زارع پور، دوم فقدان کادر اجرایی مناسب و دبیر فدراسیون ضعیف، سوم دخالت در کادر فنی تیم ملی، فقدان برنامه‌ریزی مدون، از دست رفتن آکادمی، توهین به ملی پوشان که موجب افت رنکینگ آن‌ها شده است. به هر حال من نیز عاجزانه از دکتر عباسی خواهش می‌کنم که فکری به حال ورزشکاران تنیس روی میز کند.
    نعمتی بازیکن سابق تیم ملی و نماینده جمعی از بازیکنان معترض نیز اظهار کرد: من ۱۵ سال در رده‌های مختلفی سنی پینگ‌پنگ بازی کرده‌ام و امروز به خاطر منفعت شخصی صحبت نمی‌کنم. متاسفانه برای فرار از واقعیت ما را متهم به «بازیکن سالاری» می‌کنند، اما واقعیت این است مگر بازیکنان چه می‌خواهند. هیچ کس قبول نمی‌کند که در ورزش بازیکن سالاری باشد، اما مگر نوشاد عالمیان به غیر از حق و حقوقش چه چیزی مطالبه می‌کند. خود من از دو سال پیش حدود ۶ میلیون تومان از زارع پور طلبکار هستم. ما سال گذشته برای ذوب آهن بازی کردیم، اما حقوق نگرفتیم. رییس فدراسیون مالیات و حقوق خود را از باشگاه مطالبه می‌کند، اما به عنوان بالاترین مرجع پینگ‌پنگ از حقوق بازیکنان دفاع نمی‌کند. ما شاهد هستیم که علیدخت که یکی از خوش اخلاق‌ترین مربیان و پیشکسوتان ما است بعد از ۲۰ روز همکاری با زارع پور اعلام می‌کند که با دخالت‌های فنی رییس فدراسیون نمی‌تواند به کارش ادامه دهد. کمیته فنی نیز معمولا در تصمیم گیریها سهمی ندارد. چطور می‌شود فردی که هیچ تخصص و آگاهی در مورد پینگ‌پنگ ندارد، در راس هرم کمیته فنی قرار گیرد و بخواهد برای ارتقای سطح پینگ‌پنگ تصمیم بگیرد. اگر در این مدت ده‌ها نفر استعفا دادند یا از همکاری با رییس فدراسیون سر باز زدند، این نشانده این است که مدیریت زارع پور اشکال دارد. ما تنها آرامش، تمرین و حمایت فدراسیون را خواستاریم و چیزی جز حقوق خود را نمی‌خواهیم اما در شرایطی که پس از چهار ماه پاداش نوشاد عالمیان را نداده‌اند چه انتظاری می‌توان داشت. در طی ۳۰ سال گذشته خانواده‌ پینگ‌پنگ همیشه با احترام به یکدیگر عمل کرده‌اند و هیچ اختلافی در بین آن‌ها نبوده است، اما امروز همه خواستار تغییر در شرایط موجود هستند.
    احدی نماینده بازیکنان و استاد دانشگاه نیز با تایید صحبت سایر اعضای حاضر گفت: من خواهش می‌کنم که از ورزشکاران حمایت بیشتری شود. همه بازیکنان سال‌ها برای موفقیت پینگ‌پنگ این کشور تلاش کرده‌اند. من وظیفه خود دانستم که همراه ورزشکاران باشم. متاسفانه امروز تنیس روی میز کشور با مشکلات زیادی گریبانگیر است که شاید در حوصله این نشست نگنجد. من تنها به بیان دو مساله اکتفا می‌کنم. مساله‌ای که مدام از سوی افراد وابسته به فدراسیون درباره اعتراض خانواده‌ پینگ‌پنگ نسبت به مدیریت زارع پور مطرح می‌شود، لفظ بازیکن سالاری است. آن‌ها با این ادعا می‌خواهند سرپوشی بر عملکرد خود بگذارند، اما من معتقدم وقتی همه اقشار و بخش‌های مختلف پینگ‌پنگ نسبت به مدیریت زارع پور معترض هستند واقعا «بازیکن سالاری» معنی ندارد. ما تابع قوانین و اصول جمهوری اسلامی و تعلیمات دینی هستیم و بر همین اساس یاد گرفته‌ایم که اعتراض و دفاع از حقوق وظیفه و تکلیف ماست. می‌گویند یک ورزشکار دو بار می‌میرد. یک بار مرگ طبیعی و بار دیگر در زمانی که از ورزش خداحافظی می‌کند. ببینید شرایط فدراسیون چگونه است که قهرمانان ملی پوش این رشته ورزشی حاضر شده‌اند ماه‌ها از میادین مسابقه دور باشند. امروز هیچ منفعت شخصی وجود ندارد و اگر هم افراد مختلف اعتراض می‌کنند تنها برای ایجاد یک محیط آرام و برای پیشرفت پینگ‌پنگ است. من حدود ۱۳ سال عضو تیم‌های ملی بودم و در طول این مدت همیشه پینگ‌پنگ ایران پیشرفت کرده است. امروز به جایی رسیده‌ایم که برابر تیم‌های که ۱۰ سال پیش تنها آرزوی رقابت‌ با آن‌ها را داشتیم. پیروز می‌شویم اما متاسفانه در چند ماه اخیر برگشت قابل ملاحظه‌ای به گذشته داشته‌ایم و روند صعود پینگ‌پنگ متوقف شد.
    وی افزود: در نکته دوم به عنوان یکی از کوچک‌ترین اعضای خانواده‌ ورزش می‌خواهم توجه مسئولان را به نحوه انتخاب رییس فدراسیون جلب کنم. به نظر من یکی از اصول اولیه مدیریت بر فدراسیون آگاهی از مسایل فنی است و اگر کسی شناخت لازم را نسبت به این رشته ورزشی نداشته باشد، در تصمیم گیری‌ها دچار اشتباه می‌شود، به ویژه‌ در ورزش پینگ‌پنگ که از حساسیت و پیچیدگی بالایی برخوردار است. مساله دوم موضوع سازماندهی و برنامه‌ریزی است. مدیری که هیچ شناختی از اصول فنی و حتی اعضای خانواده‌ پینگ‌پنگ و ورزشکاران و قهرمانان ندارد، چطور می‌تواند برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد. عدم اعتقاد به مسایل فنی در این چند ماهه مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. همچنین ضعف در علوم مدیریت که موجب اکتساب و انصراف افراد مختلف شده است.
    در پایان این نشست، نظری بار دیگر تاکید کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر تهمت‌های اخلاقی بسیاری مطرح شده است. جامعه پینگ‌پنگ آنقدر بی‌غیرت نیست که این موارد را بپذیرد. اگر قرار باشد ۲۰ سال هم از ورزش دور می‌مانیم، اما این تهمت‌ها و توهین‌ها را تحمل نمی‌کنیم. یکی از مشکلات رییس فدراسیون توسعه پذیری بوده است. متاسفانه امروز نایب رییسی در فدراسیون فعالیت می‌کند که البته بانوی محترمی است، اما جایگاهش در فدراسیون پینگ‌پنگ نیست و تنها به سبب این که همسرش رییس شرکت خودروسازی سایپا است، به این سمت منصوب شده است. همه کسانی که امروز به فدراسیون و مدیریت زارع پور معترض هستند، در ابتدا قصد کمک و ایجاد فضای سالم و ارتقای سطح این رشته ورزشی را داشتند، اما متاسفانه ورود افراد ناآشنا کار را سخت کرده است. دیگر دوران آزمون و خطا سپری شده و باید افرادی مجرب و آشنا به پینگ‌پنگ مسئولیت را در دست گیرند. مشکل اصلی فدراسیون تنها مدیریت است. زارع پور برنامه‌ریزی نکرده. مگر می‌شود یک نفر در همه امور دخالت کند. همچنین چارت سازمانی فدراسیون وجود ندارد و هر چند یک بار شاهد انتصاب یک نفر در جایی هستیم که پیش از این وجود نداشته است. ما در طول دوران مدیریت زارع پور ۲۳ عزل و نصب داشتیم و شاهد بودیم افرادی از بیرون فدراسیون در انتصاب‌ها دخالت می‌کنند و خط می‌دهند. ما نخواستیم نام این افراد را فاش کنیم، اما اگر مجبور شویم این کار را خواهیم کرد. پینگ‌پنگ المپیک را پیش رو دارد و باید زودتر چاره‌ای به حال آن اندیشید. من با قاطعیت می گویم که قحط الرجال نیست و می‌توان از افرادی در سمت ریاست فدراسیون بهره برد که موفقیت این مجموعه را به همراه داشته باشد.وی در پایان تاکید کرد: همه ما و خانواده‌ پینگ‌پنگ تابع تصمیم وزارت ورزش و جوانان و شخص دکتر عباسی وزیر ورزش هستیم و هر دستوری که وی برای حل این مشکل صادر کند را می‌پذیریم.
    آخرین نفری که در این نشست سخن گفت پیمان حسنی رئیس سابق سازمان لیگ و کمیته مربیان فدراسیون بود . او در خصوص مشکلات فنی فدراسیون صحبت کرد . حسنی گفت : طی دو ماه گذشته متأسفانه بازیکنان ما در رنکینگ جهانی سقوط کردند خصوصاً بازیکنان جوانان ما که بعد از ناکامی در مسابقات قهرمانی آسیا سقوطی ۹۲ پله ای داشتند . حسنی در خصوص اعزام تیم ایران به تورحرفه ای چین گفت : به چند دلیل این اعزام نبایستی صورت می گرفت ، عدم اعزام تیم ملی دانشجویان به شن زن ، انصراف ملی پوشان کشور از این رقابت ها ، تعویق مسابقات قهرمانی آسیا و حضور برترین های جهان در تورحرفه ای چین را می توان از مهمترین عواملی دانست تا ایران از مسابقات سوشو انصراف می داد .
    رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون افزود :تاکنون ۲۳ نفر در فدراسیون استعفاء داده اند که این نشانه عدم مدیریت است . هم اکنون در فدراسیون بدلیل همین استعفاها و جابجایی ها بخش ها و کمیته های مختلفی بدون مسئول هستند ، کمیته های استعدادیابی ، همگانی ، داوران و مسابقات ، مربیان ، آموزش ، تشکیلات تیم های ملی و …… در عوض کمیته های روابط عمومی ، بین الملل و جدیداً هم کمیته برنامه ریزی که افراد غیرپینگ پنگی مسئولیت این کمیته ها را بر عهده دارند .
    حسنی در خصوص کمپ اشلاگر نیز گفت : این کمپ بزرگ ، با امکانات و مربیان خوب است ولی به هیچ وجه احتیاجات فنی تیم های ملی ما را برطرف نمی کند . در شش ماه ۲۰ روز تمرین در کمپ دردی از مسائل فنی تنیس روی میز ایران را دوا نخواهد کرد . قبلاً حضور مربیان و بازیکنان کره شمالی در ایران و تمرین با بازیکنان تیم های مختلف ملی باعث پیشرفت ما در مسابقات بین المللی شده بود .
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "گزارش کامل نشست خبری ناراضیان با مطبوعات وصدا وسیما"
    تازه ترین اخبار