امروز: پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۵:۲۴:۴۲  آخرین بروزرسانی : شهریور ۱۳ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ | کد خبر : 27633
    ارسال خبر چاپ خبر
  • لندن – عضوهیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران و عضو کمیته زنان کمیته بین المللی پارالمپیک (آی پی سی) گفت: ورزشکاران زن ایرانی که با حجاب کامل اسلامی در مسابقات بین المللی شرکت می کنند به الگویی برای همه کشورهای اسلامی تبدیل شده اند. به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،ˈسیما لیموچیˈ  گفت:جمهوری اسلامی ایران…

    لندن – عضوهیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ایران و عضو کمیته زنان کمیته بین المللی پارالمپیک (آی پی سی) گفت: ورزشکاران زن ایرانی که با حجاب کامل اسلامی در مسابقات بین المللی شرکت می کنند به الگویی برای همه کشورهای اسلامی تبدیل شده اند.

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور،ˈسیما لیموچیˈ  گفت:جمهوری اسلامی ایران از حدود دو دهه پیش که زنان ورزشکار کشورمان در میادین مختلف بین المللی حضور یافتند، به یک سمبل و الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل شد و راه را برای حضور زنان مسلمان در مسابقات مختلف باز کرد.

    وی افزود: اکنون زنان مسلمان از کشورهای مختلف با خودباوری و اعتماد به نفس بالا ضمن حفظ حجاب و اصول و ارزش های مذهبی در مسابقات مهمی نظیر بازیهای المپیک و پارالمپیک حضور می یابند تا به همه جهانیان نشان دهند که زنان مسلمان می توانند در عرصه های مختلف حضور فعال و موثری داشته باشند.

    وی تاکید کرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران از نظر حضور خانم های محجبه در میادین مهم ورزشی یک جنبش و انقلاب را در ورزش جهان ایجاد کرده است.

    خانم لیموچی در مورد وضعیت ورزشکاران زن کشورمان که در بازیهای پارالمپیک لندن شرکت می کنند، گفت: هشت نفر از خانم های ورزشکار در کاروان پارالمپیکی ایران حضور دارند که در سه رشته تیراندازی، تیر و کمان و دو و میدانی با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

    عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک افزود: آمادگی خانم های ایرانی بسیار عالی است و همه آنان به استانداردها و رکوردهایی که کادر فنی و مربیان تعیین کرده بودند، رسیده اند.

    وی اظهارداشت: اگر موارد غیرمترقبه ای پیش نیاید، انشاءالله ورزشکاران خانم در رقابت های پارالمپیک لندن نتایج بسیار خوبی را کسب خواهند کرد.

    وی با ابراز رضایت از تدارکات و اردوهای آمادگی زنان پارالمپیکی، گفت: کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور موفق ورزشکاران در بازیهای امسال، بسیار قوی کار کرده است و از ماهها قبل هماهنگی های بسیار خوبی بین بخش های مختلف به عمل آمد تا ورزشکاران بدون هیچ گونه مشکل و کمبودی در این مسابقات شرکت کنند.

    وی افزود: تدارکات و اردوهای آمادگی چه در داخل کشور و چه در خارج به موقع و بطور منظم برگزار شد و ورزشکاران از نظر روحی و جسمی کاملا در شرایط مسابقه قرار دارند.

    اعضای کاروان پارالمپیکی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک، روز پنجشنبه وارد لندن شدند.

    این هفتمین حضور ایران در بازی های پارالمپیک است و کشورمان در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در رشته های پینگ پنگ، تنیس با ویلچر، شنا، دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، والیبال نشسته، وزنه برداری، دوومیدانی (جانبازان و معلولان و نابینایان)، فوتبال هفت نفره و رشته های گلبال، فوتبال پنج نفره و جودو (نابینایان و کم بینایان) نماینده خواهد داشت.

    چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیک لندن با حضور بیش از چهار هزار ورزشکار از ۱۴۰ کشور جهان، روز ۲۹ ماه آگوست (۸ شهریور ماه) به طور رسمی در لندن افتتاح می شود و تا روز ۹ ماه سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) ادامه خواهد داشت.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "سیما لیموچی(عضو کمیته زنان IPC):زنان ایرانی الگوی کشورهای اسلامی هستند"
    تازه ترین اخبار