امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۲:۴۲  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 2790
    ارسال خبر چاپ خبر
  • فردا وزیر ورزش و جوانان در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی به صورت رسمی معارفه خواهد شد تا ماموریتش در دستگاه ورزش کلید بخورد، هرچند محمد عباسی از چند هفته پیش مدیریت خود در ورزش ایران را آغاز کرده و تا حدودی با فضای ورزش آشنا شده اما ماموریت جدی وی در ورزش ایران…

    فردا وزیر ورزش و جوانان در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی به صورت رسمی معارفه خواهد شد تا ماموریتش در دستگاه ورزش کلید بخورد، هرچند محمد عباسی از چند هفته پیش مدیریت خود در ورزش ایران را آغاز کرده و تا حدودی با فضای ورزش آشنا شده اما ماموریت جدی وی در ورزش ایران از فردا شروع می‌شود.
    وزیر پیشین تعاون که در بدو ورود خود به وزارت ورزش و جوانان شناخت زیادی از ورزش و مدیریت آن نداشت، در طول چند هفته گذشته به عنوان سرپرست موقت و وزیر قانونی تلاش کرد زوایای پنهان ورزش ایران را برای بالا بردن اطلاعاتش کشف کند و با بیرون مانده‌های ورزش که به دلایل خاص و غیر ورزشی از کار کنار گداشته شده بودند مذاکره کند تا متوجه شود زیر پوست ورزش چه می‌گذرد؛ او در این مدت‌ بارها در ساختمان سئول شمالی و بیرون از ساختمان وزارت ورزش و جوانان جلساتی را با ورزشی‌ها برگزار کرد تا در جریان ریز مسائل مدیریتی در ورزش قرار گیرد.
    او حالا به نسبت روز اول دارای اطلاعاتی بیشتری از حوزه ورزش است، دانش ورزشی آقای وزیر به نسبت روزی که از وزارت تعاون راهی سئول شمالی شد تا به عنوان سرپرست موقت هدایت وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان را در دست گیرد افزایش یافته برای همین وی قصد دارد در پروسه‌ای کوتاه مدت، تغییراتی را در بدنه فدراسیون‌های ورزشی صورت دهد تا شاید به واسطه این تغییرات ورزش ایران در آستانه بازی‌های المپیک لندن ورزش با شوک مثبت رو به رو شود.
    بسیاری از اهالی ورزش انتظار داشتند محمد عباسی استارت این ماموریت کاری را پس از برگزاری مراسم معارفه‌اش بزند اما وی با برکناری امیر حسین آیت اللهی از ریاست فدراسیون شنا و انتخاب رئیس فدراسیون روستایی و عشایری به عنوان سرپرست موقت این فدراسیون نشان داد قصد وقت کشی ندارد چون می‌خواهد با اجرایی شدن تفکراتش، ورزش ایران از شرایط فعلی خارج شود.
    نزدیکان آقای وزیر معتقدند با برگزاری مراسم معارفه و تودیع عباسی و سعیدلو، تغییرات بنیادین دیگری نیز در ورزش آغاز خواهد شد، به گونه‌ای که در مقطع زمانی دو تا سه ماه آینده، نزدیک به پنج فدراسیون دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهند گرفت تا افراد جدیدی روی کار بیایند و مسوولیت هدایت این فدراسیون‌ها را در دست بگیرند.
    هرچند مسوولین وزارت ورزش و جوانان اخبار تغییرات در ورزش ایران را گمانه‌زنی رسانه‌ها می‌دانند اما احتمال برکناری قریب الوقوع چهار رئیس و یک سرپرست موقت فدراسیون‌های ورزشی در هفته‌های پیش رو زیاد است.
    بر اساس اخبار نیمه رسمی که برخی منابع خبری در وزارت ورزش نیز آنها را تلویحا تائید کردند، گفته می‌شود عباسی نام پنج فدراسیون را در راس فهرست تغییرات قرار داده تا این فدراسیون‌ها در اسرع وقت با مدیران جدید فعالیت خود را ادامه دهند.
    شنیده می‌شود نام علیرضا امینی رئیس فدراسیون جودو در راس این فهرست قرار داد و بعید نیست امینی همانند امیر حسین آیت اللهی از کار برکنار شود و فرد جدیدی عهده‌دار مسوولیت وی شود. در شرایطی که خبر برکناری امینی با قوت شنیده می‌شود، شبکه خبر در بخش خبری ساعت ۱۴ امروز خود اعلام کرد جمعی از کارشناسان این رشته برای عباسی نامه‌ای سرگشاده نوشتند تا او تغییرات این فدراسیون را با جدیت بیشتری دنبال کند.
    از احمد پناهی به عنوان گزینه بعدی برکناری نام برده می‌شود، حاشیه‌های چند ماه اخیر فدراسیون کاراته به ویژه عملکرد این فدراسیون در حوزه فنی، وزیر ورزش را به این جمع بندی رسانده تا تغییر ریاست این فدراسیون را در دست بررسی قرار دهد؛ به همین دلیل انتظار می‌رود احمد پناهی هم در هفته‌های پیش رو با کرسی ریاست وداع کند تا سرپرست موقت به جای او روی صندلی ریاست بنشیند.
    محمد زارع پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز از دیگر گزینه‌های تغییر است،اختلاف‌های شدید وی با اهالی این رشته به ویژه قهرمانان نامدار تنیس روی میز و مشکلات مدیریتی در دوره وی موجب شده از وی به عنوان یکی از گزینه‌های جدی برکناری نامبرده شود.
    گفته می‌شود اعتراض اهالی این رشته به محمد عباسی، برکناری وی از مدیریت فدراسیون تنیس روی میز را سرعت بخشیده تا این روزها شایعه برکناری وی جدی تر از هر زمانی مطرح شود.
    رئیس فدراسیون والیبال نیز از دیگر گزینه‌های تغییر است که گفته می‌شود عباسی در وهله کنونی در حال مذاکره با افراد نام آشنا و صاحب کارنامه در این رشته است تا نظر آنها را در خصوص محمد رضا داورزنی جویا شود. عملکرد ضعیف در رقابت‌های نوجوانان جهان، ارتش‌های جهان، دانشجویان جهان، انتخابی لیگ جهانی و برخی اتفاقات دیگر سبب شده تا نام داورزنی هم در فهرست تغییرات جای بگیرد. منابع آگاه خبری مدعی هستند عباسی قصد دارد با چهره‌های شاخص والیبال در روزهای آینده ملاقات‌هایی جداگانه داشته باشد تا بتوانند با آگاهی کامل تری در خصوص سرنوشت داورزنی تصمیم گیری کند.
    از محمدرضا کاظمی آشتیانی سرپرست فدراسیون دو و میدانی به عنوان دیگر گزینه تغییر نام برده می‌شود، عملکرد بحث برانگیز وی در ماه‌های اخیر به ویژه حاشیه‌های اوایل مرداد ماه در فدراسیون دو و میدانی موجب شده موضوع تغییرات در این فدراسیون به صورت جدی مطرح شود. گفته می‌شود آشتیانی به زودی با مسوولیت موقت خود وداع خواهد کرد تا سرپرست موقت، هدایت این فدراسیون را در دست گیرد.
    با وجود این که منابع آگاه خبری احتمال این تغییرات را ممکن می‌دانند باید کمی صبر کرد تا شاهد تصمیم گیری آقای وزیر درباره سرنوشت این فدراسیون‌های ورزشی باشیم، آنچه امروز برای اهالی ورزش روشن است این ست که عباسی تغییرات در ورزش را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند با تسلط بیشتری ورزش ایران را مدیریت کند.
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    نظرات کاربران در "خداحافظی قریب الوقوع پنج رئیس فدراسیون"
    تازه ترین اخبار