امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۳:۳۴  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ | کد خبر : 28046
    ارسال خبر چاپ خبر
  • در میان ورزشکاران موفق ایران در المپیک لندن، مظلوم ترین شخص شاید نوشاد عالمیان بود. نوشاد که برای اولین بار پینگ پنگ ایران را صاحب دو پیروزی در المپیک کرد، پس از بازگشت به ایران، ساکت و آرام در گوشه نشست و از موضعی طلبکارانه، تقاضای سکه و پاداش نکرد.   اگر سعید عبدولی و…

    در میان ورزشکاران موفق ایران در المپیک لندن، مظلوم ترین شخص شاید نوشاد عالمیان بود. نوشاد که برای اولین بار پینگ پنگ ایران را صاحب دو پیروزی در المپیک کرد، پس از بازگشت به ایران، ساکت و آرام در گوشه نشست و از موضعی طلبکارانه، تقاضای سکه و پاداش نکرد.

     

    اگر سعید عبدولی و نوشاد عالمیان را با هم مقایسه کنیم، درمی یابیم که نوشاد نه تنها کارنامه ای بهتر از عبدولی داشت، بلکه اساساً کار مهمتری هم در قیاس با عبدولی انجام داد. عبدولی کشتی را به حریفش باخت و به لطف جوسازی گزارشگر، اکنون ۲۰۰ سکه بهار آزادی در چنگش است. البته مفت چنگش! او برای رفن به المپیک زحمت بسیار کشیده بود و همان سال قبل هم که طلای جهانی را گرفت باید از نظر مالی به حد کافی تامین می شد.

     

    به هر حال عبدولی اگر در المپیک لندن مدال هم می گرفت، مدالش در رشته خودش بی نظیر نبود. اما دو پیروزی نوشاد عالمیان در پینگ پنگ، بی نظیر و تاریخی بود.

     

    اما فارغ از مقایسه نوشاد و عبدولی، رفتار تبعیض آمیز مقامات ورزش کشور با این دو ورزشکار جوان، نکته ای است و سکوت و نجابت نوشاد هم نکته ای دیگر.

     

    نوشاد عالمیان برخلاف برخی از ستاره های ایران در المپیک لندن، حتی به این موضوع اعتراض هم نکرد که چرا فلانی ۲۰۰ سکه گرفت و من چیزی نگرفتم و …

     

    او فقط کار خودش را انجام داد و بی سر و صدا به ایران بازگشت و در ایران هم جوسازی نکرد و چون در کشور ما، معمولاً صداهای بلند به گوش می رسد، صدای نوشاد به گوش کسی نرسید و او محجوب و مغموم به کنج عزلت خزید و اندوه خورد و صبر ورزید.

     

    نوشاد حتی حاضر نشد در حد علی مظاهری به مقامات ورزشی و غیرورزشی کشور اعتراض کند و بگوید: “آقای رئیس جمهور من هم قهرمانم!” نوشاد نه تنها جایزه یا نگرفت بلکه حتی به مراسم تجلیل از المپیکی ها نیز دعوت نشد.

     

    اما نکته جالب در این میان، سکوت ستاره های مدال آور کشتی و وزنه برداری است. هیچ یک از این پهلوانان، حاضر نشد کلمه ای در حمایت از نوشاد بگوید و از مسئولان ورزش کشور بخواهد که نوشاد عالمیان را نیز به دلیل کسب دو پیروزی بی نظیر در المپیک، دستی در گنجینه جوایز ببرند و او را هم از سکه ها بی نصیب نگذارند.

     

    آنها نه قبل از اهدای جوایز به این نکته اشاره کردند که نوشاد عالمیان هم شایسته دریافت سکه است و نه پس از دریافت جوایزشان، به بی کلاه ماندن سر نوشاد اعتراض کردند. چنین پهلوانانی داریم ما!

    شاید دلیل اصلی این ماجرا بی کسی و بیصاحب بودن فدراسیون تنیس روی میز کشور باشد!

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "چرا هیچ پهلوانی از نوشاد حمایت نکرد!"
    1. محمود ساکیانی گفت:

      جناب آقای علوی
      با سلام و عرض ادب
      توضیحات مبسوط شما قابل تامل و تعمق است.از اظهارات بی پروای شما در حمایت صحیح از نوشاد عزیز ممنونیم.

    2. espanta گفت:

      واقعا چراهیچ کس از نوشاد حمایت نکرد؟

      به نظر من نوشاد پهلوان ترین ایران است

    3. سعید منتصری گفت:

      باسلام به نظربنده نیزدرخشش نوشادعزیز درالمپیک ارزش مدال را داشت اما بحث اینجاست که چه کسی باید ازحق اودفاع کنه ورزش پینگ پنگ همیشه مظلوم بوده وورزشکارانش همیشه محجوب که متاسفانه بعضی اوقات باعث سواستفاده می گردد جناب زارع پوربه جای تشریف بردن درمراسم تجلیل ورژه رفتن درالمپیک باید پاشنه وزارت ورزش را بیرون بیاورد وحق نوشادواین رشته مظلوم را بگیردکه مطمئن هستم خیال باطلی است اگرچنین توانایی وجود داشت آکادمی که نوشاد را پرورش داد دودستی به خاطرحفظ میزریاست تقدیم نمی گردید به هرحال من ایمان دارم که نوشاد با استعداد وپشتکار خودش به مدال آسیایی وجهانی خواهد رسید وزمستان بلاخره می رود

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        با سلام
        احتراما؛ما اطلاع کامل داریم که در مراسم تجلیل برخی بازیکنان نوجوانان دختر دعوت شده و به این مراسم رفته اند اما چرا و به چه علت خبری از نوشاد نبوده جای تامل و بررسی دارد!
        دوست عزیز:اگر قرار بود از منافع اصلی این رشته توسط مسولین دفاع گردد وضعیت به اینجا نمی رسید!
        وقتی برای حذف سیما لیموچی و….نقشه ها کشیده شد می بایست بعنوان دفاع از همکیشان و همخونان خود فدراسیون را ترک میکردیم اما افسوس ….
        باتشکر

    4. صادق راستگو گفت:

      باسلام
      از اینکه در این سایت تلاش می‌گردد از حقوق افراد شاغل در پینگ پنگ این مرز و بوم دفاع شود جای قدر دانی دارد.
      ولی جهت دفاع از حقوق یک نفر هیچوقت نباید حقوق ، زحمات و شخصیت دیگری زیر سوال برده و بی ارزش شود. آقای عبدولی به گواه تمامی کارشناسان فن مورد بی مهری داور قرار گرفت و از مدال طلا محروم شد و شاید پرداخت جایزه نفر اول از سوی مسئولین مملکتی صرفاً جهت ارزش نهادن به زحمات وی بوده. در ارتباط با آقای عالمیان هیچکس منکر زحمات این جوان شایسته نیست کسی که برای اولین بار نام ایران رو در مسابقات جهانی و المپیک در رشته پینگ پنگ بر سر زبانها انداخت ولی عدم تجلیل از وی توسط مسئولین امر نباید به قیمت بی ارزش کردن مقام و زحمات عبدولی شود.
      شاید شخص شما (مدیر سایت) از هر کسی بهتر بداند که کمتر مربی بومی در این مملکت وجود دارد که بخواهد چیز تازه‌ای به آقای عالمیان یاد بدهد و ایشان اکثراً به صورت انفرادی به تمرین پرداخته است ولی جهت اعزام نامبرده به المپیک یک نفر مربی بومی با وی اعزام و در برگشت از ایشان در استان محل اقامتشان تجلیل و قدردانی همراه با پرداخت جوایز صورت پذیرفت. به نظر شخص بنده بهترین حمایت میتوانست از طریق مربی اعزام شده که با کمترین زحمت بیشترین بهره را برد صورت می پذیرفت. ذکر این نکته ضروری است که مربی اعزامی از مربیان خوشنام و با ارزش مملکت بوده ولی قطعاً در خصوص مربیگری آقای عالمیان حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت.

      • مدیر سایت گفت:

        به نام خدا
        دوست عزیز و صادق راستگوی گرامی
        با سلام
        احتراما؛ در باره عبدولی بعد از اعتراض شدید ایران و جوسازیهای صورت گرفته فیلم بازی ایشان توسط هفتاد داور بین المللی بازبینی گردید و طبق گفته رسانه های ایران بعد از این ماجرا حتی یک داور رای به تخلف داور این بازی نداد.اما در هر صورت خود بنده هم اعتقاد دارم که عبدولی لیاقت طلای المپیک را داشت.
        با تشکر


    تازه ترین اخبار