امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۹:۵۹:۰۹  آخرین بروزرسانی : مهر ۲ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ | کد خبر : 28909
    ارسال خبر چاپ خبر
  • درهفته ای که گذشت رویدادها و اتفاقات خوب و بدی رخ داد که در این تحلیل به آن اشاره خواهیم کرد. برجسته ترین رویداد شکست هر دوبازیکن المپیکی ایران در رقابتهای برترینهای کشور بود. یک باخت خانوادگی برای نوشاد  عالمیان توسط برادرش نیما و باخت ندا شهسواری توسط محجوبه عمرانی. قهرمانی محجوبه عمرانی در برترینهای…

    درهفته ای که گذشت رویدادها و اتفاقات خوب و بدی رخ داد که در این تحلیل به آن اشاره خواهیم کرد.

    برجسته ترین رویداد شکست هر دوبازیکن المپیکی ایران در رقابتهای برترینهای کشور بود.

    یک باخت خانوادگی برای نوشاد  عالمیان توسط برادرش نیما و باخت ندا شهسواری توسط محجوبه عمرانی.

    قهرمانی محجوبه عمرانی در برترینهای بانوان:

    در هفته ای که گذشت مسابقات برترینهای بانوان ایران با قهرمانی محجوبه عمرانی به پایان رسید.

    قبل از هرچیز این قهرمانی را به پدر زحمت کش این بازیکن و خود محجوبه خانم تبریک عرض کرده برای ایشان آروزی موفقیت روز افزون داریم.

    از بدو شروع این رقابتها مشخص بود که عمرانی این رقابتها را باقدرت واعتماد به نفس بیشتری آغاز کرده که در نهایت توانست با غلبه بر اولین بانوی المپیکی کشور مقام قهرمانی را که سالها در اختیار ندا شهسواری بوده به خود اختصاص دهد.

    در این رقابتها که قبلا تعداد شرکت کنندگان آن ۱۶ نفر ذکر شده بود با ۱۵ نفر شروع شد و تمام تلاش ها از حدود بیست روز قبل از برگزاری این مسابقات برای جایگزینی نفر بعدی بدون نتیجه باقی ماند.

    با نیم نگاهی به چیدمان و مقامهای کسب شده توسط برترینهای دختر ایران بخوبی به این نتیجه می رسیم که مدتهای زیادی است که نفرات برتر تقریبا ثابت بوده و تاکنون هیچ اتفاقی نتوانسته است این چیدمان تکراری را دست خوش تغییرات قرار دهد.

    همانگونه که افکار عمومی اطلاع کافی دارند شرایط برای حضور در المپیکهای بعدی با سالهای گذشته کاملا فرق کرده و نفراتی میتوانند در المپیک آینده حضور داشته باشند که رده بندی آنان زیر عدد ۱۰۰ باشد!

    با وجود چنین تصمیمی و با توجه باینکه بعد از سالهای متمادی ملی پوش بودن بازیکنان دسته برتر بزرگسال (بانوان) دورنمای خوب و امیدوار کننده ای برای المپیکی شدن دختران ایران زمین متصور نمی باشد.(بهترین رده بندی بانوان بزرگسال درحال حاضر ۵۰۴ می باشد)

    اصلی ترین دلایل این تصور و تلقی بشرح زیر است:

    ۱- تعداد اندک اعزامهای بانوان ایران در مسابقات امتیاز آور برون مرزی به نسبت حضور دیگر کشورها در اینگونه رقابتهای بین المللی

    ۲- هدف گذاری و انتخاب غیر کارشناسی جهت حضور در رقابتهای بین المللی برون مرزی.

    ۳- عدم پیشرفت محسوس سطح فنی بانوان بدلیل کمبود امکانات و خصوصا عدم استفاده و بهره گیری از مربیان برجسته خارجی.

    ۴- برگزاری تعداد کم و غیر قابل قبول مسابقات رده بندی داخلی !اگر تعداد مسابقات رده بندی بانوان کشور به چند برابر افزایش یابد(همانند سایر کشور های در حال رشد) اول تابوی یک نواختی و جا خوش کردن در رده بندی ها شکسته خواهد شد ودوم اینکه بازیکنان جوانتر وکم سن و سال جایگزین دیگر بازیکنان خواهند شد و یا حداقل اینکه این مسابقات رقابتی تر خواهد شد.

    ۵- استفاده از برخی مربیان بدون کارنامه وناکارآمد آن هم در شرایطی که حتی یک بازیکن مبتدی ومعمولی تربیت نکرده اند .

    در هر صورت تا هدفگذاری وسیاست در بخش بانوان به شکل فعلی باشد کمترین روزنه امیدی برای پیشرفت و نتیجه گیری قابل قبول این قشر مظلوم اما علاقمند وجود نخواهد داشت.حال اینکه در هر مسابقه یک بار ندا شهسواری اول بشود و یک بار محجوبه عمرانی و بار دیگر مریم صامت و…. در مجموع هیچ نتیجه بین المللی نه برای خود بازیکنان و نه برای برای کشور نخواهد داشت.

    متاسفانه مسئولین با توجه باینکه بخوبی فرق بین خانمها و آقایان را آگاهی دارند اما در عین حال در مسابقات دسته برتر بانوان روزی ده بازی برای آنان برگزار کرده و این در حالی است که برای آقایان قدر قدرت و زور مند و زهرچشم گرفته از فدراسیون روزی ۷ دور برگزار شده است.

    این تبعیضات مشخص و مبرهن یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت بانوان در این عرصه می باشد.

     

    عدم برگزاری رقابتهای نوجوانان دختر :

    مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر کشور برگزار نشد و دلیل آن مشکلات مالی عنوان گردید.

    لازم به توضیح است که فدراسیون تنیس روی میز کشور در سال گذشته برنامه های خوبی برای شرکت در رقابتهای برون مرزی و بین المللی تدارک دیده بود که در نوع خود بسیار حائز اهمیت می باشد…اما اینکه برای برگزاری مسابقات رده های پایه بنا به هرعنوانی دلیلی عنوان گردید غیر قابل توجیه بوده و تمام آنچه را در سال گذشته برای آنان صورت گرفته زیر سوال خواهد برد.

    متاسفانه باز هم برای بانوان این اتفاق افتاده که مسئولین باید بادقت و تامل بیشتری موضوع را پیگیری کرده ومورد توجه قرار دهند.

    عدم برگزاری مسابقات رده بندی و دسته برتر جوانان دختر:

    وقتی عنوان می شود که در تنیس روی میز تبعیض جنسیتی وجود دارد باید تمکین نماییم زیرا موارد متعددی وجود دارد که این امر را بخوبی و بسادگی نشان می دهد.

    قرار بود رقابتهای رده بندی ودسته برتر جوانان دختر کشور در نیمه اول شهریور ماه برگزار گردد اما باز هم معلوم نیست بنا به چه دلیلی این رقابتها برگزار نشده است و هیچ اطلاع رسانی برای زمان برگزاری این مسابقات در آینده وجود ندارد.ظاهرا دلیل این عدم برگزاری همانند نوجوانان دختر نبود بودجه عنوان شده است.

     

    *****************************

    برگزاری مسابقات دسته برتر آقایان:

    مسابقات برترینهای ایران در حالی به کار خود پایان داد که حرف و حدیثهای فراوانی در طی برگزاری این مسابقات وجود داشت.در این ارتباط می توان به موارد زیر توجه نمود:

    ۱- تعداد نفرات شرکت کننده در دسته برتر آقایان کشور عدد ۱۸ بود که از لحاظ فنی و کارشناسی غیر قابل قبول و در هیچ کجای دنیا حتی کشورهای بی نام و نشان جهان این تعداد نفر در یک رده بندی متصور نیست.

    ۲- قبل از شروه این رقابتها فدراسیون اعلام کرده بود که باشگاها برای استفاده از بازیکنان نیمی توانند بیش از ۲ نفر از بین شش نفر برتر در ترکیب خود استفاده نمایند و مطمئنا این موضوع از یک جهت ایجاد رقابت مضاعف و دیگر سو ایجاد فشار روحی و روانی غیر قابل قبولی براین بازیکنان وارد کرده بود.

    ۳- سخت گیری و عدم مجوز جهت عکسبرداری و تهیه فیلم از این رقابتها که بسادگی میتواند بهترین و ساده ترین منبع آموزشی و گسترش این رشته در سطح کشور گردد.

    ۴- ماجرای جدید بعدی ،اخذ ورودی از تماشاگران که غالبا از خانواده شریف و خصوصا علاقمندان این رشته محسوب می شدند بوده است.هرچند با وضعیت مالی که دست به گریبان ورزش کشور شده است نمیتوان روی این موضوع مانور زیادی داد.

    اطلاع رسانی غیر قابل قبول سایت رسمی فدراسیون تنیس روی میز کشور:

    متاسفانه در روزهای گذشته بارها و بارها شاهد اطلاع رسانی اشتباه سایت رسمی فدراسیون تنیس روی میز کشور بودیم.سایتی که می بایست بدور از گرایشها و اختلافات طبیعی جاری فراتر از هر دسته و گروه به کار خطیر خود ادامه دهد متاسفانه دستخوش مواردی گردیده که در حد انتظار نیست.

    انجام مصاحبه ها و اخبار گزینش شده وکاملا یک طرفه …اشتباهات در نشر برخی اخبار مهم این خانواده….اشتباهات در اعداد و رقمها و جداول و مقامهای بازیکنان …

    متاسفانه با بروز این چنین اشتباهات غیر حرفه ای (همانگونه که نمونه هایی از این اشتباهات در پایگاه تخصصی تقدیم گردید) تبعات بسیار بد آن انتشار این اخبار اشتباه توسط برخی خبرگزاریهای دولتی و رسمی و بسیار معتبر کشور بوده است که می رود تا لطمات جبران ناپذیری از قبیل کم اعتبار شدن سایت فدراسیون و به تبع آن کم اهمیت جلو داده شدن این رشته در سطح رسانه ای و… می باشد.

    در هر صورت ابزار رسانه می تواند یکی از قدرتمند ترین اهرمها برای یک سیستم یا مجموعه باشد که امی است در آینده شاهد شکوفایی این سایت باشیم.

    نکته پایانی اینکه:

    همچنان برای مردان بزرگسال هیچگونه اردویی متصور نیست و از نوشاد گرفته تا بیشتر ملی پوشان از اوضاع جاری رضایت ندارند….بانوان ملی پوش هم به حال خود رها شده ونه تنها اردویی مد نظر نیست بلکه بیشتر آنان که اهل تعامل نیستند از این وضعیت رضایت ندارند.

    پیشنهاد اصولی:

    باتوجه به وضعیت فعلی بازیکنان ملی پوش(آقایان) وقدرت آنان وبا عنایت به مربیان موجود فعلی بهترین راه کار و در یک جمله برون رفت از این وضعیت که کم کم می رود تا به یک بحران اساسی مبدل شود استفاده و استخدام از مربیان تمام وقت خارجی در ایران برای آنان است.

    لازم به ذکر است که حتی تصور ادامه روند قدیمی وتمدید قرارداد کمپ ضد ایرانی اشلاگر بحثهایی را بدنبال خواهد داشت که گویا برخی افراد منافعی در این کمپ دارند که به هر قیمتی آن را دنبال میکنند.

    در بحث بانوان نیز به هر طریق منطقی ترین راه حل استفاده از مربیان و توام با آن استفاده از بازیکنان خارجی یا گرفتن مجوز برای تمرین کردن دختران دسته بندی های کشور با آقایان همان رده ها با نظارت کامل مسئولین و همکاران محترم حراست می باشد.

    مدیر سایت: سید منصور علوی

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیل هفته!"
    تازه ترین اخبار