امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۵:۳۱  آخرین بروزرسانی : مهر ۱۱ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ | کد خبر : 29402
    ارسال خبر چاپ خبر
  •     در این تحلیل به مسائل و اتفاقاتی که در هفته گذشته اتفاق افتاد خواهیم پرداخت. مسابقات برترینهای کشور در اراک: مسابقات برترینهای کشور در اراک با حضور نفرات برتر این رشته برگزار گردید.این مسابقات آن هم در اراک با اما واگرها و ابهامات و ضد و نقیضهای فراوانی به همراه بود که در…

     

     

    در این تحلیل به مسائل و اتفاقاتی که در هفته گذشته اتفاق افتاد خواهیم پرداخت.

    مسابقات برترینهای کشور در اراک:

    مسابقات برترینهای کشور در اراک با حضور نفرات برتر این رشته برگزار گردید.این مسابقات آن هم در اراک با اما واگرها و ابهامات و ضد و نقیضهای فراوانی به همراه بود که در حد وسع به آن خواهیم پرداخت.

    همه افکار عمومی بخوبی اطلاع دارند که تنشها و ماجراهای پرفراز و نشیب تنیس روی میز در کشور بصورت علنی از اراک آغاز گردید .آغاز این قائله ظاهرا بدلیل نبود امکانات قابل قبول از جانب بازیکنان و مسئولین و صحنه گردانان این ماجرا اعلام شده بود.ایراداتی از قبیل سالن مسابقات و میزها و تورها و خوابگاهها و….

    در این ماجرا مسئولین استان مرکزی بصورت مکرر در رسانه ها و مصاحبه های خود از بهانه تراشی برخی افراد و…سخن گفتند بصورت ریشه ای با این موضوع ب مقابله برخواستند.در هر صورت ماجرای اراک چیزی نیست که به این سادگی از ذهنها و تاریخچه این رشته بسادگی محو و به فراموشی سپرده شود.

    اینکه ماجرا چه بود و مقصر واقعی چه شخص یا چه سیستم ویا چه جریانی بود فعلا بماند و هدف ما پیدا کردن مقصر در این ارتباط نیست زیرا تما م آگاهان و صاحب نظران این رشته به مرور زمان متوجه شدند که اراک هم همانند بقیه استانها امکاناتی مشابه داشته و دارد.

    در هر صورت با مد نظر قرار دادن قائله اراک درگذشته به برگزاری برترینهای کشور در این استان می پردازیم.

    در هفته گذشته مسابقه ای بین برترینهای کشور در راک برگزار گردید که جوایز آن ۵میلیون تومان اعلام گردید.

    مطمئنا هزینه خوابگاه و هتل و همچنین ایاب و ذهاب و غذای بازیکنان و داوران و دست اندر کاران نیز باید مد نظر قرار گرفته وب دقت به آن نگریسته شود.

    سوالاتی در این ارتباط مطرح است که در این سوالات در زیرجخت تنویر افکار عمومی خواهد آمد:

    ۱-آیا از ماجرای قائله اراک تا برگزاری مسابقات برترینها در این شهر ،سالن و محل جدیدی در این شهرستان ساخته شده است؟

    ۲-آیا نوع میزها و تورها ویا شاید هم تورها در این شهر تغییر یافته است؟

    ۳-آیا این مسابقات با هماهنگی و رضایت قلبی جناب رئیس ویا فدراسیون تنیس روی میز انجام شده است؟

    ۴-مگر می شود یک شهرستان باعث هرج و مرج در یک رشته ورزشی در سطح یک کشور گردد و بدون هیچ تغییر و تحولی دقیقا در همان مکان واز قضا با شرکت همان بازیکنان همه چیز برخلاف آن قائله گزارش گردد؟

    ۵-مسئولین این استان برگزاری این مسابقات را استعداد یابی و ایجاد انگیزه برای نونهالان این استان اعلام کرده اند..پس آیا بزودی باید شاهد شکوفایی رویشهای جدیدی در این استان باشیم؟

    در هر صورت شبهاتی و اما واگرهای فراوانی در این باره نزد افکار عمومی باقی مانده و خواهند ماند .هرچند از دیدگاه شخصی ما پاسخ آن کاملا مشخص و مبرهن است.(خیری که به منزل رواست….!)

    مشکلات مالی و تعطیلی تنیس روی میز در کشور

    متاسفانه بدلیل ته کشیدن پولهای فدراسیون تنیس روی میز بیشتر مسابقات در سطح کشور به تعطیلی کشیده شده و عملا تمام فشارها و یا بقولی بلاها در این زمینه دامنگیر بخش مظلوم و وشهروندان درجه چندم یعنی بانوان آوار شده است و جالب اینجاست که هیچ پاسخگویی در این زمینه وجود ندارد .

    البته فدراسیون تنیس روی میز در سال گذشته در اعزامهای برون مرزی و حضوردر تورهای بین المللی چیزی کم نگذاشت و تقریبا در تمامی رده های سنی و جنسیتی اعزامهای فراوانی داشت.

    سوال اساسی این است که چرا باید کارکرد موفق خود را به سادگی و با این بهانه که پول نداریم زیر سوال ببریم؟

    چرا تمرکز و اهم این مشکلات باید برای بانوان مظلوم اتفاق بیافتد؟

    باتوجه به نزدیکی رقابتهای فجر در ایران و عدم برگزاری برای برخی رده های سنی گوشهای افراد بیشتر متوجه، به صدا درآمده که آیا نقشه جدیدی توسط برخی افراد یا جریانها طراحی گردیده و بازهم قرار است شاهد اتفاقات نادر در این رشته باشیم؟

    بی پولی فدراسیون و استخدام پیشکسوتان دو روی سکه!

    در حالی که کفگیر فدراسیون تنیس روی میز به ته دیگ خورده همه ما شاهد این هستیم که تفراد فراوانی بدون هیچگونه لزومی از این فدراسیون حقوق میگیرند.واقعا در این شرایط چه الزامی دارد که برخی افراد که هیچگونه کارکرد ویا عملکرد مثبتی برای این رشته ندارند صرفا برای تبلیغات یا تامین نگه داری تبلیغاتی جناب رئیس از این فدراسیون حقوق بگیرند؟

    این در حالی است که تمام صاحب نظران و اهل فن واقعی این رشته از خانه خود به ترفندهای مختلف رانده شده و خارج از خانه به سر می برند.

    از جناب رئیس یا مسئولین فدراسیون درخواست میکنیم که جهت تنویر افکار عمومی گزارشی از کارکرد جناب اسلامی و جناب میرصادقی روی خروجی سایت خود قرار دهند!

    از جناب رئیس سوال میکنیم که آیا حقوق بگیری برخی افراد پیش کسوت از جانب شما که با حضرتعالی به تمرین می پردازند واقعیت دارد؟اگر واقعیت دارد این پولهای بیت المال بایت چه چیزی به این افراد پرداخت می شود؟

    مدیر سایت:سید منصور علوی

     

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "تحلیل هفته!"
    1. مهدیان فر گفت:

      سلام. در اراک در تمامی زمینه هایی که شما فرمودید پولهای فراوانی خرج شد. اما برای یک نونهال بازی با نوشاد بهتر است یابا برترین های رده سنی خودش یا بالاتر؟یا باهزینه های پایین تر نمیشد بازی برگزار کرد؟یا باجوایزی به مبلغ پایین تر؟این مسابقات کاملا تبلیغاتی وتشریفاتی بود

    2. جعفر ثابتی گفت:

      کارکرد این مسابقات چه چیزی است هدف از برگزاری این مسابقات چیست؟آنهم در شهری ماننداراک که خود بازیکنی در این رده ندارد؟

    3. amidi گفت:

      با سلام .دوستان باید توجه داشته باشند که تمام صحبت در این است که مدیریت منابع موجود چگونه صورت پذیرد ؟در هر سطحی منابع مالی و اعتباری در اختیار رییس مربوطه قرار داده میشود تا با نظر هیات رییسه و مجمع و نظارت بازرس هزینه شود.این بودجه مصوب ابتدا باید تخصیص و تامین اعتبار شود و پس از ان بر اساس اولویت های بودجه عمل شود.مسلما سلیقه من و شما و سایرین و مسئولین فعلی ،یکسان نبوده و بدلیل اینکه رابطه و نظام شورایی وجود ندارد و یا خیلی کمرنگتر شده،این دیدگاهها هر روز فاصله بیشتری میگیرد .در ششماهه اول سال تقریبا ۳۷%بودجه در اختیار گذاشته شده و لذا ما باید با کاهش هزینه ها و برنامه ها مواجه باشیم بخصوص که عمده برنامه های برون مرزی هم در این ششماه بود.مقادیری هم از سابق بدهکاری بود که انهم مزید برعلت است. پس باید متوجه باشیم که بحرانی در پیش خواهد بود و بر همین اساس باید نسبت به تدوین سناریوهای جدید، (برنامه های حداقل و ضروری و به تعبیری مقاومتی ) عمل کنیم. متاسفانه تعدادی از مسئولین ،هنوز متوجه این شرایط نشده و اولویتهایی را برمیگزینند که مربوط به شرایط پولداری است .و مسلما دیدگاه ایشان بر مبنایی غیر از پیشبرد اهداف و ماموریتهای تعیین شده است


    تازه ترین اخبار