امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۲۱:۲۱:۱۹  آخرین بروزرسانی : مهر ۲۵ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ | کد خبر : 30263
    ارسال خبر چاپ خبر
  • به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از ایمنا، با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزیر ورزش معترض بودند، پس گرفتن امضای این نمایندگان یکی از نکات جالب این مسئله بود و گفته می‌شد مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این…

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشور به نقل از ایمنا، با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزیر ورزش معترض بودند، پس گرفتن امضای این نمایندگان یکی از نکات جالب این مسئله بود و گفته می‌شد مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این زمینه تاثیرات قابل توجهی داشت، البته جواهری با این صراحت این مسئله را قبول نمی‌کند اما قبول دارد که جلسات او نیز در روند کار تاثیرگذار بوده است.

    از استیضاح وزیر ورزش بگویید. برایتان جالب نبود که جرقه این استیضاح از استان شما خورد؟

    بله. ببینید، برخی سوء تفاهم‌هایی بین نمایندگان مردم پیش آمده بود که باعث شد بحث استیضاح مطرح شود. البته باید بگویم حق قانونی آنهاست که از هر وزیری که احساس می‌کنند مشکل دارد، سئوال و پرسش داشته باشند اما مشکل اینجا بود که نمایندگان تا کنون از دکتر عباسی هیچ سئوالی نپرسیده بودند.

    اما استیضاح نیز نوعی سئوال و پرسش است.

    اما به هر حال نیاز بود که نمایندگان در ابتدا با پرسیدن سئوالاتی شک و شبهات را برطرف کنند و بعد از آن در صورت قانع نشدن از حق قانونی خود مطرح کنند اما در مورد وزارت ورزش و جوانان، به یک باره طرح استیضاح مطرح شد و انتظار ما از نمایندگان مجلس این نبود و قانون هم در ابتدا می‌گوید ابتدا باید شک و شبهه برطرف شود که این اتفاق نیفتاد.

    البته این مسئله به همان سرعتی که مطرح شد، از بین هم رفت. که البته می‌گفتند نقش شما در قانع کردن نمایندگان اصفهان کم نبود.

    به هر حال ما مجبور شدیم با نمایندگان اصفهان نشست‌هایی داشته باشیم و چون تعدادشان زیاد بود و در بحث استیضاح فعالیت داشتند اما آنها آمدند و با ادله قانونی که به آنها دادیم، قانع شده و امضاهای خود را پس گرفتند.

    پس  شما مانع استیضاح وزیر شدید؟!

    نه. همه ایران دنبال این مسئله بودند و نمایندگان شهرهای دیگری هم بودند که امضاهای خود را پس گرفتند. به هر حال در این مدت مسئولان وزارتخانه تلاش بسیاری برای لغو این کار کردند و بارها نیز به طور غیر رسمی از معاونان او سئوالاتی شد و بسیاری امضاهای خود را به همین دلیل پس گرفتند. در هر حال خدا را شکر که این قضیه بخیر گذشت.

    اما شاید این باز هم ادامه داشته باشد.

    اما به هر حال به نظر من در این شرایط حق وزارت ورزش نبود که این اتفاق برای آنها بیافتد و حتی خیلی از خود نمایندگان نیز عنوان می‌کردند که در حال حاضر وقت استیضاح وزیر ورزش نیست.

    اما قبول دارید که خیلی از دلایل آنها منطقی بود؟ مثلا نمایندگان اصفهان به توجه بیش از حد وزیر به باشگاه‌های پایتخت معترض بودند.

    ببینید، بحث باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که از سوی نمایندگان عنوان شد، چون در همه استان‌های ما طرفدار دارند، متعلق به کل کشور هستند و باید بگویم این مسائل به گونه‌ای سیاسی شده است چون تمام روسای سازمان‌های تربیت بدنی کشور در سال‌های گذشته به استقلال و پرسپولیس کمک می‌کردند اما رئیس جمهور با راهکارهایی که ارائه کردند، سعی کردند این باشگاه‌ها را درآمدزا و مستقل کنند و آنها تلاش می‌کنند کمتر از بودجه دولت استفاده کنند.

    اما این تنها مشکل مطرح شده نبود.

    درست است. در برخی استان‌های دیگر نیز به دلیل کمبود اعتبارات، اعتراضاتی به وزارت ورزش و جوانان استان شد ولی این دلیل نمی‌شد که بگوییم وزیر ورزش به استان‌های دیگر کم‌توجهی می‌کند.

    البته قبول کنید که اصفهان باید از استان‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه در همه رشته‌ها از استان‌های دیگر سر است.

    بله. درست است چون اصفهان تیم‌های قدری در فوتبال دارد، توقع بیشتری نسبت به استان‌های دیگر دارد اما این ورزش حرفه‌ایست و دولت نمی‌تواند در این زمینه کمکی داشته باشد ولی با این حال ما همیشه تلاش می‌کردیم که مشکلات باشگاه ذوب‌آهن را برطرف کرده و این باشگاه را از بحران نجات دهیم.

    فکر می‌کنید تاثیری نیز داشت؟

    ما خیلی تلاش کردیم که نگاه مسئولان را متوجه این باشگاه کنیم و فکر می‌کنم بی‌تاثیر نیز نبوده است. البته مسئولان کشور در اعتبارات نیز این نگاه خاص را به استان اصفهان داشته‌اند و در برخی از طرح‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی در اعتبارات احساس می‌شود که به نظر من این به دلیل نگاه ویژه مسئولان به استان اصفهان بوده است.

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "جواهری: من مانع استیضاح وزیر نشدم اما نمایندگان را قانع کردم"
    1. حسن گفت:

      باسلام و عرض ادب.
      اقای جواهری کوچکترین پایگاهی در بین خانواده ورزشی استان و بین نماینده گان محترم در استان اصفهان ندارد.ایشان نه تنها عامل بازدارنده در استیضاح نبود بلکه با توجه به مدیریت بسیار ضعیف و عملکرد یسیار پایین در نحوه برخورد با هیآت ورزشی استان و برخورد غیر متعارف با کارمندان متبوعه اداره کل و روسای شهرستانها باعث طرح استیضاح شد.تنها عامل بازدارنده این مهم بود که نماینده گان به یقین رسیدند وزیر محترم ورزش انسان متدین و خوبی هستند ولی افرادی در وزارت ورزش باعث نابسامانیها بوده اند که باطلاع وزیر محترم رسید.عدم مدیریت مدیر کل استان که بدلیل نداشتن هیچ سابقه در مدیریت در سطح اداره کل و ورزش اعمال می شود واقعا عواقب مخرب برای ورزش استان را بهمراه و کسب این کرسی بدلیل مشاوره غلطی بوده که به استاندار افرادی داده بودند . انشاالله مسئولین محترم واقف و هر چه سریعتر جلو این اعمال را گرفته و مدیری در سطح پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای این استان را جایگزین نمایند .با تشکر.ترکان.


    تازه ترین اخبار