امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۳:۲۳  آخرین بروزرسانی : آبان ۲۵ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ | کد خبر : 31965
    ارسال خبر چاپ خبر
  • همانگونه که صاحب نظران و اهل فن و درک این رشته بخوبی اطلاع دارند در قهرمانی لیگ برتر کشور پول حرف اول وآخر را می زند و متاسفانه نقش مربیان در این حوزه مثمر به ثمر نبوده و بیشتر به یک امر فرمایشی شباهت دارد. با نیم نگاهی به تاریخچه لیگ برتر کشور بخوبی مشخص…

    همانگونه که صاحب نظران و اهل فن و درک این رشته بخوبی اطلاع دارند در قهرمانی لیگ برتر کشور پول حرف اول وآخر را می زند و متاسفانه نقش مربیان در این حوزه مثمر به ثمر نبوده و بیشتر به یک امر فرمایشی شباهت دارد.

    با نیم نگاهی به تاریخچه لیگ برتر کشور بخوبی مشخص می شود که هرشرکت یا سازمان و یا مجموعه ای که تاکنون در قالب یک باشگاه در این رشته به مقام قهرمانی و نائب قهرمانی دست یافته است؛ بحثهای فنی و مربیگری کمترین نقش را در این مقامها نداشته است و بنیه مالی آن باشگاه حرف اول وآخر و در نهایت اثرگذار را زده است.

    همانگونه که بارها در این باره سخن گفته ایم واز قضا آخرین بار نیز در این ارتباط قبل از برگزاری مسابقات مطلبی منتشر کرده بودیم که هر تیمی که بتواند دوبرادران(نیما و نوشاد) را در اختیار داشته باشد ،باید قبل از شروع این مسابقات به آن تیم تبریک قهرمانی گفت!گفتی است نیما و نوشاد درسال گذشته عضور تیم پتروشیمی بندر امام بودند که باز هم این تیم بسادگی و بدون هیچ رقابت سختی به مقام قهرمانی دست یافت.

    همچنین با توجه به وضعیت فعلی تنیس روی میز کشور که در آن تعداد مربیان مدرک دار از بازیکنان فعال فراتر رفته ودر کارنامه هیچکدام ا ز مربیان لیگ برتر بوضوح، هیچ بازیکن سازی به چشم نمی خورد تا سالهای سال هرکدام از تیمها بتواند دوبرادران را با پیشنهاد بیشتر و بهتر مالی در اختیار بگیرد به مقام قهرمانی دست خواهد یافت.

    در همین ارتباط به نظر می رسد که در بحث مربی ومربیگری در لیگ برتر، بیشتر هیاهوها برای هیچ باشد زیرا اگر قرار باشد دوبرادران در یک تیم باشند ،حتی اگر ارنج کردن را به تیم مقابل حواله دهیم باز هم این تیم قهرمان خواهد شد .

    ذکر این نکته ضرورت دارد که غرض نویسنده از این مطلب شخص یا فرد بخصوصی نبوده بلکه در وهله اول روشنگری واطلاع رسانی شفاف در این زمینه بوده و در مرحله بعد اشاره به مشکلات عدم بازیکن سازی و تراکم انبوه مربیان در تنیس روی میز کشور می باشد!

    چنانچه افکار عمومی یا مجموعه مربیان و صاحب نظران کمترین شک و شبهه ای در باره این گفته ها دارند افکار عمومی را بی خبر نگذارند.

    مدیر سایت:سید منصور علوی

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "در پینگ پنگ ایران پول؛قهرمان لیگ برتر را مشخص میکند نه مربی!"
    1. لرکي پور گفت:

      با سلام آنچه در همه جا حرف اول را میزند پول است وگرنه چرا این دو برادر علی رغم میلشان برای پتروشیمی بازی کنند واستان خودرا رها کنند. هر وقت توانستیم مدیریت صحیح وکاربلد رااجرایی کنیم مشکلات کمتر وخروجی بازیکنان برتربیشتر می شود ،البته هر بازیکنی حق دارد که به تناسب زحمت وتلاش هدفمندی که طی سالیان بدست آورده از طریق قراردادهای مالی کم وکس زندگی خود راجبران کند.
      بنده یک پیشنهاد دارم که جدولی از مربیان در سطح کشور تهیه کنند وبه تناسب صرف وقت وتلاش مربی وخروجی بازیکنان، امتیاز بدهند سپس جایگاه مربیان همانند رنکینگ ماهانه اعلام شود تا انگیزه لازم در اغلب مربیان برای کار وتلاش بیشترشود ،در این صورت ارزش مربیان زحمتکش مشخص وفدراسیون بر همین اساس نسبت به ارتقاءمربیان مزبور اقدام وبهره لازم را می تواند در سطوح بالاتر ار آنان ببرد انشألله ..

    2. سلام
      به نظر من تمام این مسائل خوب است یعنی هم انگیزه پول و هم اینکه چالشی که برای بازیکنان و باشگاه های دیگر درست شده و آن هم حضور دو برادر است این بدان معنا است که به زودی شاهد ظهور بازیکنانی خواهیم بود که برای پشت سر گذاشتن برادران و به دست آوردن پول مبارزه خواهند کرد و این یعنی رقابت حال باید دید مدیران این رشته می توانند این وضعیت را طوری مدیریت و سیاست گذاری نمایند که شاهد رشد ناگهانی بازیکنان دیگر باشیم به امید آن روز


    تازه ترین اخبار