امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۵:۰۹  آخرین بروزرسانی : آذر ۲۰ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ | کد خبر : 33214
    ارسال خبر چاپ خبر
  • دومین دوره کاپ فجر یا بیست‌ویکمین‌ دوره دهه فجر؟ این سوالی است که در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی پینگ پنگ در تهران مطرح است. مسابقاتی که با داشتن رنکینگ جهانی بیش از پیش برای جامعه پینگ پنگ ایران اهمیت پیدا می کند. اما در این بین تغییر عنوان برگزاری این مسابقات و تعیین دوره‌های…

    دومین دوره کاپ فجر یا بیست‌ویکمین‌ دوره دهه فجر؟ این سوالی است که در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی پینگ پنگ در تهران مطرح است. مسابقاتی که با داشتن رنکینگ جهانی بیش از پیش برای جامعه پینگ پنگ ایران اهمیت پیدا می کند. اما در این بین تغییر عنوان برگزاری این مسابقات و تعیین دوره‌های برگزاری آن موضوعی است که در محافل رسمی و غیر رسمی پینگ پنگ در موردش سخن گفته می‌شود.

     

    به گزارش پایگاه تخصصی پینگ پنگ کشوربه نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسابقات کاپ فجر تهران قرار است با حضور ۸ کشور خارجی در بخش مردان و ۵ کشور خارجی در بخش بانوان از ۲۳ آذرماه در آکادمی پینگ پنگ برگزار شود. این مسابقات هر چند ۱۹ سال سابقه برگزاری را در کارنامه خود دارد اما قرار است با عنوان کاپ فجر دومین دوره این رقابت ها محسوب شود.

     

    اما در حالی عنوان دومین دوره کاپ فجر بر این مسابقات گذاشته شده است که پیش از این مسابقات دهه فجر در سال های ۱۹۹۹، ۲۰۰۰، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ هم در رنکینگ جهانی حضور داشته است و با این شرایط می توان گفت که مسابقات فجر می تواند پنجمین دوره رنکینگ دار بودن خود را امسال تجربه کند.

     

    داریوش ضرغام پور مسوول کمیته مسابقات فدراسیون پینگ پنگ درباره این که چرا عنوان دومین دوره به این رقابت ها داده می شود؟‌ به ایسنا گفت: این دوره از رقابت ها تنها در زمان برگزاری در زنجان دارای رنکنیگ بود اما با توجه به این که قانون ITTF تغییر کرد و بنا شد که تنها مسابقاتی که در دو بخش بانوان و مردان برگزار می شود، رنکینگ داشته باشند،‌ در نتیجه تنها از سال گذشته این رقابت ها رنکینگ دار است که به نام کاپ فجر هم برگزار شده است.

     

    به گفته وی پیش از این ۱۹ دوره مسابقات بین المللی پینگ پنگ به عنوان دهه فجر برگزار شده بود.

     

    مسوول کمیته مسابقات فدراسیون پینگ پنگ، همچنین گفت: دومین دوره کاپ فجر در بخش مردان و زنان برگزار می شود که در بخش مردان هند، بلاروس ، افغانستان، لبنان، مجارستان، تاجیکستان ، آذربایجان و عراق برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند. همچنین در بخش بانوان هم هند، بلاروس،‌مجارستان، لبنان ، تاجیکستان‌ و عراق کشورهایی هستند که در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

     

    به گفته وی، ایران در بخش مردان در قالب باشگاه دی، پتروشیمی بندر امام ، نفت سپاهان و تیم جوانان و امید حضور خواهد داشت که البته تمام این تیم ها با عنوان تیم ملی الف تا ت شرکت می کنند. در بخش بانوان هم ایران با دو تیم بزگسالان الف و ب و یک تیم جوانان حضور خواهد داشت.

     

    ضرغام پور درباره این که چرا تنها تعدادی از باشگاه ها مجوز حضور در این رقابت ها را دارند؟ گفت: ما باشگاه‌های پتروشیمی بندر امام ، باشگاه دی ، سپاهان و دانشگاه آزاد را برای شرکت درا ین مسابقات دعوت کردیم که دانشگاه آزاد خودش از حضور در این رقابت ها انصراف داد و ما مجبور شدیم تیم جوانان و امید را جایگزین این تیم کنیم. تنها دو تیم پتروشیمی نوری و علیصدر همدان به این رقابت ها دعوت نشده اند که تا این لحظه اعتراض کتبی هم از این تیم ها به دست ما نرسیده است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

     

    به گزارش ایسنا، قرار است که مسابقات کاپ فجر از ۲۳ تا ۲۶ آذر در آکادمی پینگ پنگ برگزار شود که علاوه بر اعضای تیم های باشگاهی و ملی پوشان جوانان و امید، در مسابقات انفرادی جام فجر ۱۰ بازیکن اول دسته برتر، دسته یک بزرگسالان ، امید و دسته برتر جوانان نیز می توانند در رقابت های انفرادی و دو نفره شرکت کنند.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "دومین دوره کاپ فجر تنیس روی میز یا بیست‌و یکمین دوره؟"
    تازه ترین اخبار