امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۴:۲۲  آخرین بروزرسانی : دی ۱۶ام, ۱۳۹۱
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ | کد خبر : 34462
    ارسال خبر چاپ خبر
  • پینگ پنگ بازان استان مسابقه ای ندارند که خود را محک بزنند تا سال های بعد هم «نوشاد عالمیان» ها را داشته باشیم!   شاید دلیلش نداشتن برنامه ریزی صحیح فدراسیون باشد که قهرمان تنیس ایران ناخواسته نمی گذارد به بقیه ورزشکاران دیگر استان ها توجه شود!   با «ایرج نکویی» مربی و داور درجه…

    پینگ پنگ بازان استان مسابقه ای ندارند که خود را محک بزنند تا سال های بعد هم «نوشاد عالمیان» ها را داشته باشیم!

     

    شاید دلیلش نداشتن برنامه ریزی صحیح فدراسیون باشد که قهرمان تنیس ایران ناخواسته نمی گذارد به بقیه ورزشکاران دیگر استان ها توجه شود!

     

    با «ایرج نکویی» مربی و داور درجه یک استان و البته دبیر هیئت تنیس روی میز خراسان شمالی گفت و گو کردم.می پرسم بالاخره بنویسیم پینگ پنگ یا تنیس روی میز که با خنده می گوید: راستش را بخواهید این موضوع برای ما هم سوال شده است و از مسئولان که پرسیدیم می گویند تا وقتی که در سطح مبتدی و در حال آموزش هستند می شود پینگ پنگ و وقتی به سطح حرفه ای رسید می شود تنیس روی میز! و خودش می خندد و اضافه می کند: این هم نظری است دیگر! و جدی تر ادامه می دهد: به نظر من پینگ پنگ خیلی بهتر و همگانی تر است، ضمن این که وقتی نام تنیس روی میز می آید اغلب آن را با رشته تنیس اشتباه می گیرند و حتی تا به حال چند بار از تهران یا رسانه ها با من تماس گرفته اند و پس از پرسیدن سوال هایی که برایم بسیار مبهم بود متوجه شدم مرا با دبیر هیئت رشته تنیس اشتباه گرفته اند.

     

    از او در باره کارهای انجام شده هیئت تنیس طی ماه های گذشته می پرسم که بیان می کند: در قسمت آقایان و البته بانوان، آکادمی پینگ پنگ را راه اندازی کردیم که تاثیر بسیار زیادی در این رشته داشت و برایم بسیار جالب بود که با این آکادمی تعداد شرکت کننده ها در کلاس ها بسیار بیشتر شد.

     

    «نکویی» عنوان می کند: کلاس های ما بیشتر در رده سنی نوجوانان و جوانان است و برای این رده سنی برنامه ویژه ای داریم و زیر نظر مربیان تمرین می کنند.

     

    وی اظهار می دارد: سال های گذشته که آکادمی نداشتیم در نهایت یک یا ۲ نفر جذب این رشته می شدند ولی امسال غیر از بازیکنان با سابقه استان حدود ۳۰ تا ۳۵ نفر هم فقط در بخش آقایان به این رشته علاقه مند شده اند و در کلاس ها شرکت می کنند.دبیر هیئت پینگ پنگ بیان می کند: امسال لیگ دسته یک و ۲ را در هر ۲ رده سنی نوجوانان و جوانان در ۴ دور برگزار کردیم که دور جدید آن از ماه آینده شروع خواهد شد.

     

    وی اظهار می دارد: مسابقات دهه فجر را در ۲ بخش خانم ها و آقایان برگزار خواهیم کرد و به احتمال زیاد در بخش بانوان از استان های هم جوار نیز برای این رقابت ها دعوت می کنیم.وی با بیان این که تمام پینگ پنگ بازان ما بیمه ورزشی دارند یادآور می شود: در حال حاضر طبق آمار، بیمه شده های این رشته ۶۰ نفر هستند که بیشتر آن ها همان طور که گفتم در رده سنی نوجوانان و جوانان بودند.

     

    وی می گوید: علاقه مندان می توانند فرزندان خود را از ۵ سالگی با این رشته آشنا و به استعدادیابی در این رشته ورزشی کمک کنند.

     

    وی ادامه می دهد: غیر از خودم، آقایان جمشیدی، مکبر و سیاح جزو داوران درجه یک هستند و ۱۰ مربی درجه ۲ و حدود ۵۰ مربی درجه ۳ در استان و در بخش مردان فعالیت می کنند که از این تعداد ۴ مربی فعال هستند.

     

    «نکویی» بیان می کند: ۲۵ داور درجه ۲ و البته بیش از ۷۰ داور درجه ۳ هم در استان فعالیت می کنند.

     

    وی خاطر نشان می کند: متاسفانه مشکل ما برگزار نشدن مسابقات قهرمانی کشور از سوی فدراسیون است که باعث کم انگیزگی ورزشکاران نیز می شود.

     

    وی اضافه می کند: فدراسیون فقط مسابقات «اوپن» را برگزار می کند که هیچ فایده ای ندارد و بازیکنان سطح بالا در آن شرکت نمی کنند.

     

    از او دلیل برگزار نشدن این مسابقات را می پرسم که انتقادهای وی از فدراسیون آغاز می شود به طوری که اظهار می دارد: دلیلش ساده است؛ به دلیل این که تمام پول هایشان را برای نوشاد و نیما عالمیان خرج کرده اند و حتی پول ندارند تا یک مسابقه در رده های سنی مختلف برای دیگر ورزشکاران رشته خودشان برگزار کنند و حتی طبق تقویم ورزشی شان هم عمل نکردند و ما پیش پینگ پنگ بازان مان شرمنده لغو شدن مسابقات فدراسیون می شویم.

     

    وی می گوید: فدراسیون همه چیز را رها کرده است و در همه زمینه ها کم کاری می کند و به نوعی کاری به کار هم نداریم.

     

    وی اذعان می دارد: فدراسیون پینگ پنگ تا یک هفته پیش دبیر نداشت و هر وقت به رئیس فدراسیون می گفتیم چرا این قدر دبیر فدراسیون را تغییر می دهید و بالاخره قرار است کی دبیر جدید را انتخاب کنید، می گفتند « من خودم هستم کاری داشتید به من بگویید»، ولی مگر چقدر می شود رئیسی را که زیاد جواب گو هم نیست، پیدا کرد؟ ضمن این که تا حرف می زنیم می گویند پول نداریم و وظیفه ما پول دادن به هیئت ها نیست.

     

    وی اظهار می دارد: می گویند وظیفه شان کمک به بحث آموزش است ولی طی ۲ سال گذشته فقط ۲ بسته توپ به ما داده اند!

     

    دبیر هیئت پینگ پنگ استان می گوید: برای کلاس های آموزشی همکاری می کنند ولی در دوره ریاست قبلی فدراسیون اجازه می دادند مدرس را خودمان انتخاب کنیم و برای صرفه جویی در هزینه ها و وقت مدرسان استان های هم جوار را می آوردیم، ولی در حال حاضر این اجازه را نمی دهند و خودشان مدرس را تعیین می کنند و حق انتخاب نمی دهند.

     

    وی عنوان می کند: الان باید فدراسیون، کلاس مربی گری ملی را برای ما که ۳ سال از درجه یک می گذرد برگزار کنند ولی این اتفاق نیفتاده است.

     

    وی می افزاید: همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی بد نیست و هیئت رئیس بسیار خوبی دارد به طوری که دکتر «افشین» حتی شده از جیب خودش هزینه می کند و به هیئت می رسد و برای ارتقای این رشته از هیچ چیز دریغ ندارد.

     

    وی خاطر نشان می کند: امکانات ما در این رشته در حد متوسط رو به پایین است و سالن خوب نداریم و نیم طبقه سالن بدمینتون مجموعه علیدخت بجنورد را به ما داده اند، ولی با همین سالن کوچک هم می شود کار کرد و همین که محلی داریم و آکادمی را راه اندازی کردیم، خوب است.

     

    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "انتقادهای دبیر هیئت خراسان شمالی از نامهربانی های فدراسیون تنیس روی میز"
    تازه ترین اخبار