امروز: جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۲:۴۶  آخرین بروزرسانی : شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۰
سرخط خبری :
تبلیغات
  • تاریخ انتشار خبر : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ | کد خبر : 3456
    ارسال خبر چاپ خبر
  • وانگ هائو ، مدافع عنوان قهرمانی در صدر لیست دعوت شدگان به جام جهانی ۲۰۱۱ پاریس قرار دارد.چهارمین دوره ی این رقابت ها از یازدهم تا سیزدهم نوامبر ۲۰۱۱ در پاریس، پایتخت کشور فرانسه برگزار خواهد شد. دعوت از وانگ هائو برای شرکت در این دوره ی جام جهانی به او این فرصت را می…

    وانگ هائو ، مدافع عنوان قهرمانی در صدر لیست دعوت شدگان به جام جهانی ۲۰۱۱ پاریس قرار دارد.چهارمین دوره ی این رقابت ها از یازدهم تا سیزدهم نوامبر ۲۰۱۱ در پاریس، پایتخت کشور فرانسه برگزار خواهد شد.
    دعوت از وانگ هائو برای شرکت در این دوره ی جام جهانی به او این فرصت را می دهد تا بتواند به رکورد مالین در این مسابقات دست یابد.مالین تنها بازیکنی است که در کل تاریخ برگزاری این رقابت ها موفق بوده چهار بار عنوان قهرمانی را کسب کند.البته خود وانگ هائو نیز رکوردی در این مسابقات به ثبت رسانده و آن رکورد ۵ بار حضور در فینال است.در حالی که بعد از او مالین قرار دارد که توانسته ۴ بار در فینال ظاهر شود و نکته ی قابل توجه این است که مالین در تمام این ۴ بار حضورش حتی یک بار هم مدال طلا را از دست نداده است.در حالی که وانگ هائو از ۵ بار حضورش در فینال جام جهانی تنها سه بار توانسته گردن آویز خوش رنگ طلا را بر گردن بیاویزد.
    برای آگاهی از مدعیان و دعوت شدگان به مسابقات به ادامه ی خبر بروید.
    قهرمانی های وانگ هائو در رقابت های جام جهانی به سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و۲۰۱۰ در شهر های بارسلونا، لیئژ و مگدبرگ برمیگردد.
    دو باری که وانگ هائو در فینال حاضر شده ولی موفق به ایستادن بر روی سکوی نخست نشده مربوط به سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۵ می شود.در سال ۲۰۰۵ وانگ هائو در فینال در شهر لیئژ بلژیک در یک بازی به یاد ماندنی مقابل تیمو بول شکست خورد و در سال ۲۰۰۶ نیز این مالین بود که توانست یک باخت دیگر را در شهر پاریس برای وانگ هائو رقم بزند.
    البته وانگ هائو تنها بازیکنی نیست که توانسته سه بار در این مسابقات قهرمان شود.ولادمیر سامسونو هم موفق شده ۳ بار بر روی سکوی قهرمانی جام جهانی بایستد اما ۲ بار از این ۳ بار به سال ها قبل بر می گردد. زمانی که سامسونو در اوج بود و رنک ۱ را در اختیار داشت.قهرمانی های او به سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ در شهر های سیائولین چین و کارمایئور ایتالیا بر می گردد.البته او تنواست در سال ۲۰۰۹ در مسکو نیز به این عنوان دست پیدا کند.
    بعد از وانگ هائو و سامسونو نوبت به تیمو بول می رسد.این مدعی آلمانی عنوان قهرمانی توانسته دو بار مدال طلای جام جهانی را از آن خود سازد.یک بار در سال ۲۰۰۵ با شکست وانگ هائو و بار دیگر در سال ۲۰۰۲ در شهر جینان چین.
    تعداد مدعیان به همین جا ختم نمی شود .بازیکن چینی دیگری هم به این مسابقات دعوت شده که باوجود سن کمش توانسته در مسابقات قهرمانی جهان اول شود.او کسی جز ژانگ جیک نیست.هموطن وانگ هائو اگر بتواند در این دوره از جام جهانی قهرمان شود به رکوردی دست یافته است که تنها سه نفر در طول تاریخ تنیس روی میز به آن رسیده اند. بله تنها یورگن پرسون،کونگ لینگهوئی و جیانگ جیالیانگ توانسته اند هم قهرمانی در جام جهانی(world cup) و هم قهرمانی در مسابقات قهرمانی جهان(world championship) را کسب کنند.(در ورزش تنیس روی میز دو نوع مسابقه برگزار می شود.یکی جام جهانی و دیگری قهرمانی جهان.جام جهانی هر ۴ سال یک بار در بخش تیمی و همه سال در بخش انفرادی برگزار می شود.اما قهرمانی جهان هر ساله برگزار می شود و در سال های فرد تیمی و در سال های زوج انفرادی است.هم چنین تعداد شرکت کنندگان در جام جهانی ۱۵ یا ۱۶ نفر است اما این تعداد در قهرمانی جهان بسیار بیشتر است.)
    دعوت شدگان به جام جهانی ۲۰۱۱ پاریس
    وانگ هائو(چین)، ژانگ ژیک(چین)، تیمو بول(آلمان)، کو لای چاک(هنگ کنگ)، جون میزوتانی(ژاپن)، ولادمیر سامسونو(بلاروس)، جو سه هیوک(کره ی جنوبی)، چوانگ چین یوان(چین تایپه)، دیمیتری او چارف(آلمان)، او سانگ یون(کره ی جنوبی)، گائو نینگ(سنگاپور)، سیا کیشیکاوا(ژاپن)،تانگ پینگ(هنگ کنگ) و آدرین متن(آلمان)
    دعوت شدگان به جام بین قاره ای
    قهرمان این جام در جدول اصلی شرکت خواهد کرد.
    گوستاوو تیسوبی(برزیل)، احمد الصالح(مصر)، ویلیام هنزل(استرالیا) و پرادیبان پتر پال(کانادا)
    ذخیره ها
    مایکل میز(دانمارک) و الکسی سیمرونوف(روسیه)
    سیستم برگزرای مسابقات
    ۱- این تورنمنت شامل سه مرحله است
    ۲-در مرحله ی مقدماتی نماینگان ۴ قاره ی آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و استرالیا و اقیانوسیه در یک گروه چهار نفره به صورت دوره ای با هم به رقابت می پردازند و نفر اول به ۱۵ نفر جدول اصلی می پیوندد.
    ۳-سید بندی بر اساس آخرین رنکینگ ITTF صورت می گیرد.
    ۴-در مرحله ی اول ۱۶ بازیکن در چهار گروه تقسیم بندی می شوند.و در گروه ها بازیکنان به صورت دوره ای رقابت می کنند و نفرات اول و دوم به دور حذفی صعود می کنند.
    ۵-در مرحله ی اول بازیکنی که بهترین رنک را دارد در گروه A قرار می گیرد، بازیکنی که دومین رنک را دارد در گروه B ،  بازیکنی که سومین رنک را دارد در گروه C و بازیکنی که چارمین رنک را دارد در گروه D قرار می گیرد و سایر بازیکنان به ترتیب رنکینگ در گروه ها قرار می گیرند.
    ۶-اگر دو بازیکن از یک قاره وجود داشته باشند در گروه های جدا قرار می گیرد ولی بازیکن سوم ممکن است در هر گروهی قرار گیرد.
    ۷-در مرحله ی دوم(حذفی)نفرات اول گروه های A و B به ترتیب در موقعیت های ۱و۸  و نفرات اول گروه های C و D در موقعیت های ۴و۵ قرار می گیرند.نفرات دوم نیز در موقیعت های باقیمانده جای می گیرند.البته آن ها در سوی مخالف نفرات اول گروه شان قرار می گیرند.هیچ جداسازی بر اساس قاره ها وجود ندارد.
    ۸-در مرحله ی نیمه نهایی برنده ی یک چهارم اول با برنده ی یک چارم دوم و برنده ی یک چهارم سوم با برنده ی یک چهارم چهارم بازی می کنند.برنده ها به فینال می روند و بازنده های برای عنوان سومی رقابت می کنند.
    ۹-تمام بازی ها  بر اساس قوانین ITTF برگزار خواهد شد.
    ۱۰-بازی ها در سیستم ۴ از ۷ برگزار می گردند.
    منبع اخبار وترجمه: سایت دیدنی پینگستان  www.pingestan.ir
    برای اشتراک این مطلب در فیس بوک کلیک کنید
    برچسب ها :
    نظرات کاربران در "آیا وانگ هائو درجام جهانی پاریس به رکورد مالین دست خواهد یافت؟"
    تازه ترین اخبار